DOĞURGANLIĞI

DÜŞÜRÜLMÜŞ TÜRK KADINI

Kalkınmanın nüfusla alakası yoktur. Beceriksiz yönetimler bölen sayısı düşürmek sureti ile kişi basın düşen milli hasılayı arttırmaya çalışırlar.. Kendi matematik bilgileri ile hayatın acı gerçeklerini örtmeye çalışırlar.

Kişi sayısı azaldıkça gelirin artmazsa da, şema da gelirin artmış gibi gözükür.

1970 ler de Türk gencini birbirine vurdurarak nüfus kıranlar, aynı çalışmayı nufus planlaması adı altında TC nin insan kaynakları üzerinde oynama yaparak "azınlıklaştırma"politikasını ortaya atmışlardır.

. Cümlenin başında belirttik, beceriksiz yönetimler.. "Becerememelerinin sorumlusunu nufus dur" diyerek yönetememe  şeklindeki yönetime ait  sorumluluklarını üstlerinden attılar

TC kurulduğunda Türk nufusu 13 milyondu. Erkek nufus un büyük coğunluğu savaşlarda kalmış %30 a %70 cıvarında kadın yoğun bir toplum halıne dönüşmüştür. Osmanlı zamanında ki eksik desenli sayımları değerlendirildiğinde Türkiye Cumhuriyeti coğrafyasında nüfusun tamamını kapsayan bir sayım yapılmadığı görülmektedir.  Bu coğrafyanın nufusdakı nicelik ve niteliği 19.yüyılın sonları ve 20.yüz yılın başlarına denk gelen savaşlar belirleyici olmuştur.3.Selim zamanında yapılan ilk sayım daha cok hrıstıyan ahalının tesbiti için yapılmıştır.

Cumhuriyetin ilk yıllarında yapılan mubadele anlaşmaları dini ve etnik yapıdan hem Yunanıstan hem Tc açısından homojenleştirme çabası olarak algılanmalıdır..Daha sonraki yıllarda bu tür anlaşmalara da örneklık teşkil etmiştir.

Oluşturulan nufus kurumu ve çıkartılan 9 maddelık kanunla sadece insan sayımı değil kout işyeri envanteri de cıkartılarak bir durum tesbiti ortaya cıkarılmıştır. Bir kaç pilot bölgeden biri olarak secilen Ankara da yapılan deneme tahririnde 1927 yılı içrisinde 10993 konut olduğu tesbiti yapılmıştır.

Sayımda Kadın nufus oranı %51.91 olarak cıkmıştır. Etnik ve dini yapının anlaşılmasına yarayacak 3 soru sorulmuştu: Anadil, tabiyet ve din. Kesin sayım sonuçları 1929 yılında açıklandığında 11,777,814 kişinin anadilinin Türkçe olduğu görüldü. 1,184.446 kişinin anadili Kürtçe olmak üzere, anadili Türkçe dışında bir dil olanların sayısı 1.870,465’tir.

Batıda  bilinçli olarak 5 milyona kadar düşürülen nufus sayısı ile doğuda küçük bir devletçik yerine  14 milyona ulaşmış batı değerlerini rehber edinmiş kurum ve kuralları ile benim diye bir Türk devleti varlığını tasdik etmiştir.

10 yılda 15 milyon insanla yoluna devam eden genç ülkeden yaşlılar topluluğuna dönüşen ülkeyi yaratmak da zor olmadı. Mubadele anlaşmalarının yerini zorunlu düzensiz göçlerle Türk olmayan unsurlar alırken korona sebebi i le orta üstü yaş guruBunun vefatları 70 lerden beri uygulanan aile planlaması ile bakacağın kadar değil en fazla 2 yada  hiç çocuk cocuk yapmama anlamına gelen kampanyaları ile gelinen Türkiye de %8 lerden %21 lere çıkan yaşlılık oranı ile tüketiliyoruz

Kadınların estetisyen yolları ile dogumun vucud bozucu etkılerının aşılandırılması ,çocuk yetiştirmenin ardda bırakılan bir eser değilde ekonomik bir külfete dönüşme bilincinin oluşturulması ,iş hayatına adapte olan kadının hormanal değişimi ,evlilik yaşının 40 lara dayanması yaşlanan nufusa ivme kazandırmıştır.

İnsan kaynaklarının en nitelikli olduğu batı bölgelerinde yetişme  şartlarıın uygunluğu alt yapı yatırımlarının en üst seviyede olması,yaşam konforunun artması dahi evlilkleri boş cuvala döndürme yarışına engel olamamıştır.  Bakım evlerinin artışı ,ana babasını görmez halıne dönüşen çocuklar ile çekirdek ailenin dahi kurban verildiğine şahit oluyoruz. .

Titre ve kendine gel 


( Doğurganlığı Düşürülmüş Türk Kadını başlıklı yazı HALİLİ tarafından 27.09.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.