Samanlıkta Samanı Kaldıramadım Yardım Et Zühtü-2-


E şimdi ne olacak? Zühtü’ye kaynana olacak annesi, kızını vermeyecek mi? Vermez ise kaçırırız bizde, sevdiği razı gelirse. Aşkta mubah yol mu yok? Kız kaçırmaya mı hevesliyiz sanki? Onlar verdikten sonra, ben bu düşünceler içinde iken, Zühtü az da olsa anladı Rukiye’nin mesajlarını, çektim bir kenara.

-Zühtü bak yaşımız yirmiye yaklaşıyor, bizim yaşımızdakiler anne babasının kucağına bir torun bırakıyor.

Ben aradan geçen onca yılları es geçerek, on yıl sonrasına geçtim haberiniz olsun.

Zühtü.

-Daha okulu bitirmedik, bunun üniversitesi var da bize uymuyor ki!

-Uymazsa bir numara büyüğünü alır, sanayide çıraklık yapar usta oluruz, bu aralar araba tamir fiyatları uçuyor havada kelebekler gibi.

-Sakın arı gibi olmasın, gelip bizi sokmasın?

-Sen onu bunu boş ver, yarın sanayiye giderek iş bulalım da kızların içleri rahata ersin, daha ne zamana kadar baba parasıyla onlara bir şeyler alırken, yetmeyince kıvranacağız?

-Sende haklısın ben varım, inceldiği yerden kopsun, biz sağlama bağlarız değil mi?

-Hah şöyle hizaya gel aslanım, artık bundan sonra gün bizim günümüz, yanıyorken aşkla bu gönlümüz.

-Ben bana kaynana olacak annem Nuriye anneyi ikna etmem annemle barıştırmam gerek.

-O işi bana bırak, annene biraz dert yanarsın evi terk edeceğini sokaklarda yatarak, bundan sonra yaşayacağını gözyaşları içinde söyleyerek, sütlü Nuriye yapmazsa, Nuriye teyzelere götürmezse bir daha eve dönmeyeceğini söylersin, annen buna dayanamaz inan bana. Artık bundan sonra eve geç saatlerde gideceksin adımlarını atarken görünmez olacaksın, yani varlığını pek hissettirmeyeceksin anladın mı? Geceleri gerekirse daracık sokaklarda, kısık gece sokak lambalarının altında kitap okuyarak geç saatlerde eve gideceksin, bize de gelebilirsin .Bir kaç gün bizde kal, ben anneme durumu anlatırım. Annem anlayışlıdır her konuda sıkıntı çıkmaz.

-Anlıyorum bir kaç gün kendinden ve evden kaçarak Rukiye ile bizde bunun yollarını araştıralım istiyorsun.

-Hah şöyle az saksıyı sula ki kuruyarak çöl olmasın kurumasın.

-Anlayamadım?

-Ben sana anlatırım. Hem ciğerlerine aşkın tatlı havası girince, sende her şeyi şıp diyerek anlayacaksın.

Zühtü gayrı ihtiyarı az irkildi, ben içimden” Daha çok irkileceksin” diye geçirirken, kızlar evlerine dönerken, zaten Rukiyelerin evinde idik o evinde kalarak Gülendam evlerine bizde bizim eve doğru hareket ettik. Bu konuşmaları Rukiyelerin evinde kapıyı kapatarak tabi ki sessizce konuştuk. Tehlikeli görevimiz sekteye Nuriye teyze tarafından uğramasın diye sessiz konuşmuştuk. Artık usulca aşkın kapısını aralayarak içeriye girmek için her şeyi zamana bırakmıştık. Az Zühtü’nün annesi azda Nuriye teyzenin adım atmasıyla işler yoluna girecekti, başka çaremiz de yoktu Rabbimin yardımından başka. Umudumuzu uçurtma yaparak dualarımızla Rabbime ve gökyüzüne salmıştık. Biliyordum ki anlamak yüreğin işiydi aklın değil, konu aşk olunca.

 Mehmet Aluç

 

( Samanlıkta Samanı Kaldıramadım Yardım Et Zühtü-2- başlıklı yazı kul mehmet tarafından 27.09.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.