Samanlıkta Samanı Kaldıramadım Yardım Et Zühtü-1-

 

Efendim nasıl başlayayım hikâyeye? Elbette ki en başından anlatacağım sizde benden bunu istersiniz sonundan anlatacakta değilim yani. Efendim tanırsınız bizim Zühtü’yü beraber ortaokula kadar mahallemizde iki ev ileride oturan komşumuz Rüstem amca ile Nuriye halanın biricik oğlu Zühtü. Sessiz kendi halinde pek konuşmaz, okuma aşkıyla dolu benim gibi okul için değil hikaye roman okumak için, içinde şevk azim dolu, o nedenle birlikte kitap okurken bu okuma aşkımıza ve bize yani bana aşık olan Gülendam ve Zühtü’ye aşık olan Rukiye yanımıza yaklaşarak, beraberce kitap okuma seansına katıldığımız çok oldu, ben Gülendam’a ufak ufak göz kırparken.

-Gözlerin yoruldu galiba istersen az ara ver.

-Hayır, gözlerim yorulmadı sana öyle geliyor. Az dikkatli bakınca anlarsın sana göz kırptığımı.

-Neden bana göz kırpıyo…

Başladı içten içten gülümsemeye. Rukiye Zühtü’ye göz kırpsa da dürtse de Zühtü de hiç kıpırdanma yok. Hani bir zamanalar “Zühtü” türküsü vardı bilenler bilir bilmeyenlere birkaç mısra yazayım onlarda öğrensin. Efendim samanlıkta çalışan şaire hanım kardeşimiz aşık olduğu komşu oğluna(burası benim eklememdir) durumunu anlatmak için.

Samanlıkta kaldıramadım samanı da Zühtü

Ben sana kandım Zühtü

Şimdi geldi sarılmanın zamanı da Zühtü

 

İşte Rukiye de başladı.

Samanlıkta samanı kaldıramadım Zühtü

Gel beraber akşama kaldıralım Zühtü

Diye mesajlar verse de Zühtü durumdan habersiz Rukiye’ye.

-Sesinde güzelmiş.

Ben dürttüm yerinden hoplattım ayağa kalkacak kadar.

-Oğlum kız sana mesaj veriyor anlasana.

-Niye mesaja mı ihtiyacımız var.

-Yok mu?

-Var mı?

-Salak kız san aşık hem de sırılsıklam.

Birden mesaj yerine ulaşınca,kızardı,bozardı.

Rukiye’nin annesi bizleri evlerinde kitap seansında kitap okurken kapının arkasında duydu yani duymuştur ki Zühtü’ye içeriye girince boğazlayacak kadar haşin ve sert baktı neredeyse onu pencereden atacak gibi, hışımla içeriye girdi. Efendim Rukiye’nin annesi Nuriye Hanım, Zühtü’nün annesi Nuriye hanımın yaptığı Sütlü Nuriye tatlısını beğenmeyerek Nuriye hanımın gözüne batmasıyla ona karşı bir gıcıklık duyunca, haliyle Zühtü’ye de gıcıklık duyuyordu ya da ben böyle anlıyordum. Anlama konusunda iyidirim, aşkla bakışmalara gülüşmelere bilmez miyiz okuyoruz aşka yazıyoruz aşkla elbette bununla haşır neşir olunca, bakışların neler söylediğini dudağın yanağında açan gamzelerin içinde çiçeklerinin açıp açmadığını bilirim, gönlüm çok hassastır bir radar ya da bir uydu, anında kapsama alanına girer bakışmalar gülüşmelerin kime karşı olduğunu nedenini bilir anında söylerim aşık olduğunu, bu konuda bana çok danışan arkadaşım oldu. Bana.

-Mehmet, bakar mısın ben Hülyayı deliler gibi seviyorum ona ilgi duyarak yaklaşıyorum, sen bakışlarına bakarak bana âşık olup olmadığını söyler misin?

Önce gamzesi varsa gamzesine bakarım, içinde aşk çiçekleri açıyor mu diye yani gülüşü var mı ona karşı, gamzeleri yoksa gözlerine kirpiklerinin kırpışına bakarım ve anlarım anında bunu çok kitap okumakta hece ve kelimelerle sıkı fıkı olmamda aşkı okurken yaşadığımdan olsa gerek, bana bu yadigâr kaldı. Neyse konudan uzaklaştık kaybolmayalım dönelim. Zühtü içi içine sığmıyor desem yalan olacak ulan adam havalara zıplar sevinçten içi içine sığmaz taşar tam bir odun desem yeridir. Baktım Rukiye kıvranıyor yanına yaklaşarak.

-Sen üzülme ben bu odunu kereste yapar sonra sana âşık olacak şekilde yontarım merak etme. 

Nede olsa iyi bir yazar olmasam da karalarım, aşkla değişimlere inanırım buna ben kendim kendimden şahit oldum iyi bilirim. Aslında toplumda herkesi aşkla aşık ederek toplumsal uyanışa vesile olmak var da, bu şu anda çok zor, neyse buna döneceğim sonra. Çok sevdiğim birkaç mısralık sözüm var.

Varmak istersen aşka bir yavşakla (buradaki yavşak kendi egosuna yapışmış ondan kurtulamayan anlamında)

Varamazsın sen aşka sen terk et onu ilk kavşakta

Umarım ne demek istediğimi anlamışsınızdır. İnsan aşkı koklamalı aşkla olmalı ki gülümseyerek gönlünü şen etsin efendim. Bugünlük noktalayalım yarın devam ederiz, arkası yarın, selamlarımla.

Mehmet Aluç


( Samanlıkta Samanı Kaldıramadım Yardım Et Zühtü-1- başlıklı yazı kul mehmet tarafından 26.09.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.