Altı Kasalı Tezgah
ALTI KASALI TEZGAH 
Tavla semtinin pazarcı esnafı Tavla Yokuşu'nda bulunan tek çitlembik ağacının altında toplanmış, kendi aralarında sohbet ediyorlardı.
Aynı zamanda herbiri çok iyi birer tavlacı olup isimleri dahi kendi aralarında; Hepyek, Dubara, Düse, Dörtcahar, Dübeş ve Düşeş idi. Bu isimler mahalleli tarafından boş yere verilmemişti.
Karşılaşmalarda en çok hepyek ata’nın lakabı Hepyek idi. Çift gelen zarlara göre lakapları belirlenmişti.
Düşeş konuşmasını ayak üstü sürdürmekte iken gruba yaklaştık.Arkadaşım Çetin Çetinceviz ikimiz adına selam verdikten sonra acilen konuya girdi;
Çetin: Arkadaşlar biz de sizi arıyorduk.Pazar yerine erken gelmişsiniz.Öncelikle hayırlı işler bol kazançlar dileriz.Meyve kasalarının arkasında sizi gördük.Duvara astığınız pankart ilgimizi çekti.Ne iş?...
Düşeş: Çetin bey siz de farkındasınızdır. Aylar öncesinden ittifaklar arasında yaklaşan seçim dolayısıyla büyük bir yarış başladı. İttifaklar dan birinin adı unutuldu / Unutturuldu yeni adı Altılı Masa oldu.Diğerine henüz polemik icabı siyasetin fıtratı gereği henüz bir ad konulmamışken Altılı Masanın yeni yeni rakipleri çıktı.
Televizyonların çoğunda çakma toplum mühendisleri birer masa etrafına toplanmış, memleketin tek derdi Altılı Masa’nın altında ne var,tavandan ne sarkıyor,camdan kim bakıyor sorularına cevap aramakla meşguller.
Altılı Masa bugün ne demiş,yarın ne diyecek,öbür gün hangi saatte çatlayacak ,haftaya kim kimleri evinde ağırlayacak ?...
Meraktan çatlama noktasına gelen anlı şanlı köşe yazarları ve de moderatörler EYT lilerin sorunu yerine YTT lileri gündeme getirecekler.YTT de ne oluyo diyebilirsiniz.Ne olacak ! Yolda Trafiğe Takılanlar...
Vatandaşa , Altılı Masa hakkında üretilen bu meraktan adeta gına geldi.Yakında Öz Altılı Masa, Hakiki Altılı Masa, Öz Hakiki Altılı Masa muhabbetleri ile karşılaşabiliriz.
Çetinceviz: Başka bir diyeceğiniz var mıydı?
Düşeş: Olmaz olur mu Çetin bey.Asıl söyleyeceğimi şimdi söyleyeyim. Adayınız kim ? Adayınız kim sorularını anbean, günbegün duymaktan gına geldi artık. Vatandaşın onca derdine çare bulmak bi kenarda dururken sana ne kardeşim masanın tasası. Masa yüzünden kasamızın tasasıyla ilgilenen yok.Yetkililerin ve ilgililerin  İlgilerini çekmek için bu yokuşta bu ağacın altındayız.İlgi çekmek için mecburen afişimizi astık.
Çetinceviz: Pekiyi Düşeş kardeşim, affedersiniz , kusura bakmayın ama,sizi de eleştirenler var .
Düşeş: Mesela neymiş,nelermiş şikâyeleri neymiş?
Çetin ceviz: Ben sorayım tek tek cevaplayın lûtfen. Pazarları dolaşıyoruz doğru dürüst etiket göremiyoruz.
Düşeş: Olmaz olur mu? Yarım kilosu şu kadar lira yazan etiket görmüşsünüzdür. Kilosu sekiz lira doksan dokuz kuruş yazan etiketi de mi görmediniz.?.
Çetin ceviz: Gördük gördük etiket konulan siyah incir tezgahını da gördük. Güzel incirler müşteriyle gözgöze en önde.Teraziye yakın yerdekiler daha ufak, buruşuk v.s.Esnafın kolu ön tarafa zor yetiştiği için servis habire ufaklıklarla yapılıyor.Günahını almayalım küçük incirler de tatlı fakat malûm vatandaşın gözü iri incirler de kalıyor.Yarım kilosu şu kadar yazısını okuyan var okumayan var. Parasını verip alıp giden,yüzünü buruşturup poşeti geri verip döktüren var.Bazı küsuratlar mini minnacık yazılmış.Elli kuruşluk kısım madeni elli kuruş büyüklüğünde. Müşteri yakın gözlüğünü aramakla meşgul.
Siz o "Altılı Kasa" afişini kaldırın. Yenisini "Altı Kasalı Tezgah" olarak yazdırıp aynı yere tekrar asın. Demem o ki,” İğneyi kendinize, çuvaldızı başkasına batırın.
M.Sadık Medin-16 Eylül 2022 Şişli
( Altı Kasalı Tezgah başlıklı yazı Sadık Medin tarafından 24.09.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.