Tartışalım Tanışalım Programı İle Düşünce Akımına Doğru İlerlemek…

 

-Efendim sevgili seyirciler sayın konuklar ve sayın akademisyenler ve konuklarımız bir ”Metropolde Sıkışmış İnsanın Istırabına” bir kuş kanadının hafifliğinde dokunarak çareler bulmak, üretmek üretirken paylaşmak adına irdelediğimiz, didik didik ederek araştırmalarımızla hazırladığımız bu programımıza hoş geldiniz. Konuklarım sakın akademisyen Haydar Sorunsuz, araştırmacı gazeteci Sayın Abuzer Sahabettin Gezer, halktan olan konuğum Metropollerin yüksekliğinden sarhoş olan sayın Ayık gezemem Şükrü hoş geldiniz. Sayın Haydar Sorunsuz siz akademisyen olarak bu konuda neler söylemek istersiniz.

 

-Metropolde Metro buse binerken o binaların arasında sıkışmış insanın içindeki dışa vurumun sosyo ekonomik sıkıntısı arasında sıkışmış kalmış haliyle, sıkışmışlığının içe vuran yansımasının feryadının dağları delen haliyle, dağlarda yankılanarak dönen sıkışmışlığın kendine bir ovada yer bulmayarak, kulakları tırmalayan haliyle ona ses olamadan yalnız kalmış insanın bu haliyle anlatılması gerekir koca şehirlerde. Kendi iç sesinin dışa vurumuyla kendini kaybeden insanın, hayatta kalmak için tutunacak bir dal arayan insanın bir dal bulamayarak gökdelenlerden aşağıya sosyo ekonomik inişlerle düşerken parçalandığını da vurgulamak gerekir, parçalanmışlığa dikkati çekelim. Bu parçalanmışlığı ifade etmek için yüzünde bir ifadesi olmayan insanın, metropoller de ifadesiz yüz hatlarını geren ekonomik modellerin can sıkan sıkışmışlığını da vurgulayarak anlatmak gerekir diye düşünüyorum.

-Efendim söz almak istiyorum.

-Buyurun Ayık Gezemem Şükrü beyefendi.

-Şimdi akademisyenin akademi içinden hiç çıkmadan buna parmak basmasının beni şaşırtan haliyle metropollere yansıyarak beni çarptığı bir gerçek. Böylesine bir tespit için gece gündüz sokaklarda şehirlerde araştırma yaparak bunu bize anlatması takdire şayandır efendim. O metropollerde gökdelenlerin gökleri delerek yükseltmesi başımı döndürmesiyle hep kendimi sarhoş bilerek dolaştığımda benim meyhaneye gitmemede gerek kalmıyor, bedavadan sarhoş oluyorum, bu haliyle muhteşem iken aayıkma seansına gelince hiç ayıkamıyorum. İşte bu ayıkamamanın içe vurumunun dışa yansımasıyla bundan kurtulmak istesem de o bohem havasında kurtulamıyorum.

-Teşekkürler ederim Şükrü Beyefendiye. Ben akademisyen olarak araştırmak için kendimi bu konuya adamış olmamla, Rektörlüğe adaylığımı koymayan birisiyim. İç sancıların sebep olduğu ıkınma ve sıkılmaların insana verdiği ezanın iç çapının ölçümüyle onu sıktığını görmekteyim efendim.

Mehmet Aluç


( Düşünce Akımına Doğru İlerlemek -1- başlıklı yazı kul mehmet tarafından 21.09.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.