İslam Ülkeleri ve Oryantalizm


Darbe kan akıtıyor Mısır’da. ABD uzman desteği veriyor İslam dünyasını birbirine kırdırmak için. İslam dünyasında ne de çok satılık adamlar var. Oryantalizm yıllar önce bu tezgâhı kurdu. Batılılaşma adı altında öncü karakollarını kurdu. Her ülkede sivil ve askeri karakollar edindi. Gerek siyaset gerekse eğitim perdesi altında ajanlarını yetiştirdi. Ve işte bu güne gelindi. 
İşte şimdi İslam dünyasında satılık kalemler satılık vicdanlar ortalığı tutmuş vaziyette. Gerek demokrasi gerekse darbe yoluyla hep kendi adamlarını öne çıkarıyor. Aykırı bir sesle karşılaşınca önce tehdit ediyor sonra askere havale ediyor. Yahut öldürtüyor bir yolla. Zehirliyor, darbeyle deviriyor veya bir suikastla hallediveriyor işini. Faysal, Özal, Menderes, Sunisi, Kral Faruk, Şerif Hüseyin, Ziya Ül Hak vb. 
Osmanlı’yı yok oluşa götüren İttihatçı güruhu Jön Türklerin devamı. O jön Türkler ki başları sıkıştığında soluğu batı elçiliklerinde alıyordu. Osmanlı’yı yıkmanın planları yıllar önceden yapılmıştı. Yerine kurulacak devletçiklerin arazisi bile cetvelle çizilmişti. Ve her küçük ülkeye bir kukla yönetici yerleştirmişlerdi. Osmanlı’yı yıkma işinde en büyük ortakları Şerif Hüseyin ve oğullarına Arap coğrafyasını bölüştürmüştü. 
Bu kukla yönetimlerle de yetinmedi: ülkelerin eğitimine el attı. Eğitim sistemlerini batı kölesi Man kurtlar yetiştirmeye ayarladı. Cemil Meriç’in Müstağripler dediği intelijansiya böyle doğdu. Bu yarı aydın tipler eliyle batı kafalı sanatçılar yoğruldu. Hatta kayıtsız şartsız batı kölesi gençlik, batı kölesi kitleler doğurdu. 
Bu kitleler kendi tarihinden yoksun batı değerlerini kendi değeri haline getirmeye meftun, batılı yaşam ve inanç tarzını ilke edinmiş kitlelerdi ve batıya gönüllü kölelik yapmaya adamışlardı kendilerini. 
İşte bu mahut kitle ülkelerinde sol diye adlandırıldı ve bu sol fakir halkın yanında olmak yerine mutlu azınlığı oluşturdu ve kendi menfaatlerini ülke menfaatinin yerine koydular.’ Kendilerini ülkeleri yerine koydular maksat vatansa gerisi teferruattır ‘diyerek hainliklerine vatanseverlik süsü verdiler ve belki de zavallı beyinleriyle buna inanıp fakir halk kitlelerini buna inandırdılar. Bu yolda batının deli gömleği izmleri kurtuluş reçetesi olarak yaydılar. 
İşte gel gör ki bu ekip ve kitleler kendilerini bu vatanın gerçek sahibi halkı ise ikinci sınıf yaratıklar sayıyor aşağılıyor, kendi inanç değerlerine bağlı kitleleri aşağılayarak gerici, yobaz, göbeğini kaşıyan adamlar, tepsi kafalılar diye adlandırmakta ülkelerin zencileri haline dönüştürmekte, ellerine geçirdiklerinde gözlerini kırpmadan öldürmektedir. Suriye ve Mısır ‘daki katliamlar bunun bir örneğidir. Daha birçok örnek sayabilirizIrak’ta Saddam zulmü, Suudi Arabistan’da Seyyid ve şeriflere açılan savaş bu alanda sayılması gereken örneklerdir. 
İşte Rusya’da Man kurtlaştırılan Müslüman Türk aydınlarının her ülkede bir türü oluşturulmuş bu da batı dünyasının işini kolaylaştırmıştır. Batı bu ülkelerde yalnızca inanç savaşı değil aynı zamanda sömürü düzeni kurmak için kullanmıştır oryantalizmi. Bu oryantalizm ki tek amacı doğu islam dünyasının inanç yönünden yozlaştırılması olarak anlaşılmamalı, aynı zamanda sömürülmesi amacını taşımaktadır. 
İşte Mısır’da oynan oyun tam da budur. Yıllardır çeşitli diktatörlerle ellerinde tuttukları bu islam ülkesini demokrasi kartıyla İslamcıların elinden almak, halkın gerçek temsilcilerini bir alternatif olmaktan çıkarıp ülkeyi kayıtsız şartsız kendi kölelerinin zalim ajanlarının zulmüne razı etmektir. 
Bu oyun Pakistan’da oynanmış Ziya' ül- Hak bir suikaste kurban edilerek ülke tekrar Man kurtların eline teslim edilmiştir. Afganistan’da önce Taliban desteklenmiş sonra işgal edilerek Karzai misüllü bir batı köpeğinin ellerine teslim edilmiştir. Şimdi Mısır’da bu oyunun son perdesi kanlı bir şekilde oynanmaktadır. 
Bakalım ABD ve Batı bu oyunu daha ne kadar kanlı bir şekilde sürdürecektir. Çeçenistan’da Kırım’da Azerbaycan ve Türk İllerinde Rusya Doğu Türkistan’da Çin Afganistan, Pakistan ve Arap ülkelerinde Amerika bu tiyatroyu oynamayı sürdürmektedir. 
Daha ne kadar sürecektir bu tiyatro. Sahi siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? 
Ahmet KEMAL

Ahmet Kemal

( İslam Ülkeleri Ve Oryantalizmin Oyunları başlıklı yazı EDİP GÜL tarafından 16.09.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.