Katma değerin nedir?  

İnsan g*tünü büyüterek katma değer katar mı? 

Üretime katkın sadece tükettiğin kadar mı? 

Çimento hammaddesi olarak kullanılan insan dışkısı  da sayarsan aslında bayağı değerli bir yaratıksın... 

Kerameti kendinden menkul olanlar, sürekli yapılan iyi şeyleri eleştirenler var.. 

Ülkenin tek meselesi sanki mülteciler... 

Millet maaşa bağlanmış köy de çalıştıracak bir tane işçi yok... 

Kenardaki mahallelerin bir kısım konutları da mevsimlik işçi gibi olan işe yetmiyor..Durumu birazdaha iyi olanlar hafta sonu göçleri ile Kentten köye taşınıyor...Onlar da sadece kendine müselman

Nufus artış oranı  düşmüş üretmeyen yaşlı nufus %100 artmış..Bugün için yaşlılar %20 nin üzerinde böyle giderse 10 yıl sonra %30 ları bulacak 

Kadın doğuruyorsa 1, kazası olursa 2 çocuk ....

İçimize alınmaması gereken mülteciler, oluşturulmayan tampon bölgeler sayesinde komşumuz olmuş ve yaşam geçimi için çalışıyor... 

Oğlunu yaz tatili olunca sorumluluk iş bilinci ve idaresi gelişsin diye çıraklık yapmaya göndermiyorsun aksine “tutup elinden sahile götürüyorsun”iş ve sorumluluk bilinci bekle 20 sinden sonra işe girince gelişir ..Adaptasyonu sağlayamayan çabuk iş ve eş değiştiren nesil kolay yetişmez hadi birazdaha çabala... 

Türkiye nin demografik yapısı bu..Köyde ama üretemiyor.Şehirde ama yetişemiyor

Şimdi çiftçi ne yapsın? Kadın doğurmuyor.. Hatta şehre kaçmak için fırsat kolluyor.. Köydeki kızın İlk şartı da “şehirde ev tutarsan evlenirim” Dayımın yaşı da 60 a geldi artık eskisi gibi çuvalı tek başına da indirip kaldıramıyor.. Uşağı, polis/ Bekçi oldu.. Şimdi şehirde Un bekliyor.. Peynir bekliyor. Bu çark nasıl dönecek? Yatarak üreten tek şey tavuk demişti iktisat hocamız.. Bizler tavuk olmadığımıza göre bu üretim bandı nasıl hareket edecek? 

Ya Sudan a yaptığın gibi ucuz  işçiyi yerinde bulacaksın toprağı kiralayacak yatırımcı yaratacaksınız 

Ya da ülken de toprağı işleyecek çok çocuk sahipli mültecileri Çiftçiye zimmetleyerek köy nufusunun için de eritip üretime katkı sağlayacaksınız..Bunun adı asimilasyon olmaz ülkeni terk etmenin bedeli vardır  

Sen artık öldürmeyeciğini bildiğin kurşunu yemişsin.. Aldırmak için ameliyat olursan omurilik soğanın zedeleyecek ve sakat kalacaksın yada bu kurşunla yaşamaya çalışacaksın..Ülkemizin geldiği konum budur.. 

Üretim için genç nufusa ihtiyacı var..Mülteciler,yanlış nufus ve aile planlaması politikaları ve öz demografik yapının %30 a yakın kısmının Güney Marmara izmir hattına sıkışması ile modernizm ve teknolojiden yoksun tarımsal üretim Türkiye de patlamıştır..  

Arz eden çiftçi değil piyasayı arza endam veren aracılar belirliyor.. Üzüm tarla çıkışı 2.45 kuruş raf fiyatı 15 TL Yemezsen ölmezsin.İktisat ilminin ana kuralı “Arz ve talep dengesi” dediğin arz eğrisini artık arza endam sağlayanlar belirliyor.   

 

Batı köyleri artık köy değil“yaşlılar yurduna” döndü.. Tarlalar hep nadas da..

İşlenemeyen tarlalarla, genç nufısın buluşmasını sağlamak bir katma değer oluşturmayı gerekli kılmaktadır.. 

Bankacılar aracı kıldıkları beledıyelerle tarlaları arsa ya cevırerek taşınmaz spekülatörü oldular.

Holding sahipleri halka acık kısımlarını bile kar olarak dağtmaktan aciz ve döviz avcılığı kolaycılığına yatmış faizli mevduattta yatarken “devletin kredi kullandırtmam ha “uyarısı ile döviz kaçışı başlamış ken ; 

Sen muhalefet olarak ne yapıyorsun? Ya da ne yapacaksın? 

Sicil affı vererek yarım tasaddi seviyesinde kalmış millet ve devlet tecavuzcülerinin faillerine yardım ve yataklık mı edeceksın? 

CIA mahfillerinin birbirilerini tanımaz ve bilmez suç ortaklarının artık damgalı şekli ile birbirilerini tanır vaziyette daha güçlü dayanışmasını sağlamak için görev iadesini mi sağlayacaksın? 

Dag kadrosunun belirlediği vekil listeleri ile meclise giren,korku ve tehditle aldıkları belediyelerde ruhsat harc ve bondrollerın dışında dağ için harac toplayan kanun kaçaklarına bakanlık mı vereceksin? 

Yıldık Yıldık da yıkılmadık... 

Yılgınlığımızı da size ödül olarak vereceğimizi sanıyorsanız benden yana nah alırsınız 

( Katma Değerin Kadar Konuş... başlıklı yazı HALİLİ tarafından 13.09.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.