Köylü çocuğu olduğum için bunları anlatmaktan da yazmaktan da gurur duyuyorum,çocukluğumuzun büyük bir bölümü hep tarlalarda geçti,özlüyorum o günleri doğayla iç içeydik,derdimiz tasamız da yoktu.Yırtık lastik ayakkabımız,yamalı pantolanlarımız en iyi kostümlerimizdi bir de konu komşunun verdiği rengarenk kasketlerimiz.

Çalışma esnasında ağzından  kaçıverdi stajyer öğrencinin arkadaşa "öküz" kelimesi.

Ben de çok severdim öküzleri,yaz tatillerinde onları otlatmaya gidip kitap okuduğum,ders çalıştığım günleri hala  dün gibi hatırlıyorum.

Bir soru geldi aklıma ve  tam konu açılmışken sorayım dedim muhabbet olsun maksat:

"Öküzler  ile danalar arasındaki farklar nelerdir Ela?"

Kendimi öğretmen hissettim,dersimiz hayat bilgisi,konu ise doğa ve yaşam.Ela'ya sormuştum ama diğer arkadaşlardan da cevap gelmesini bekliyordum,sana diyorum kızım sen işit gelinim,misali.

Sahiplerini seslerinden ve kokularından çok iyi tanırlar yabancı birisinin yanına yaklaşmalarına izin vermezler hem korkarlar hem bir zarar gelecek diye kendilerini korurlar.

Danalara göre ömürleri biraz daha uzundur çünki ekmek teknesidir onlar,danalar iki yaşında kesilir,öküzler ise yaşlı veya  hasta olup iş göremez hale geldiklerinde.Hatta hepimiz biliriz  o atasözünü ve çok anlamlıdır fedakarlık üzerine söylenen...

Uysaldırlar..Evet,o koskoca hayvan bazen kedi gibi uslu oluverir,sevgi ister,okşanmak ister,bacaklarına boyunlarına sarırır öperdik.

Eşlerini çok severler ve kıskanırlar.Onların zaten eş uyumu çok önemli,biri küçük biri büyük veya birisi zayıf birisi şişman olmamalı  ikisinin güçleri bir olsun ki verimli bir iş yapılabilsin,yaşları da aynı olmalı.

En önemliyse kısır olmalarıdır,çünkü onlar kısırlaştırılmazsa huysuz olurlar  herşeyi kırıp dökerler ve sahiplerine itat etmezler.

Herbirinin isimleri vardır ve isimleri bilirler,seslendiğin zaman ya dönüp bakarlar ya da böğürürler,akıllıdırlar yani.

Acıkdıklarında ve susadıklarında ise durum aynıdır,o koca dilleriyle üstünüzü başınızı yalayarak sevgilerini gösterirler.

Mübarek hayvanlardır öküzler,ama özelliklerini bilmeden  hakaret olarak kullabiliyor şimdiki gençler.
( Öküzler başlıklı yazı berberce tarafından 12.09.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.