Hayat modayla daha da güzel

Giyim kuşam konusu insanlığın var oluşundan bu yana ilgi çekmeye devam etmiştir .Pek çoğumuz her sezon moda olan trendlere bir göz atıp hoşumuza giden ve bize yakışacağını düşündüğümüz tasarımları satın alırız şık ve güzel olmayı kim istemez ki ?.....  

        Benim adım Filoya 71 yaşındayım  bundan tam 41 yıl önceydi o zamanlar Venedik te yalnız yaşıyordum .Küçük bir barda garson olarak çalışıyordum. Modayı takip etmesini giyinmesini çok seviyordum fakat bütçem buna yeterli değildi.

        Bir gün çalıştığım bara, benimde tutkuyla hayranı olduğum Venedik in ünlü modacısı Madam Barones geldi .Gözlerime inanamıyordum rüyamı görüyordum. Bir masaya oturdu içmek için benden bir kahve istedi. Kahvesini ikram ettim Madam hem  kahvesini yudumluyor hem de  bitaraftan masasında bazı çizimler yapıyordu. 

        Madamın kahvesinin bittiğini gördüm yanına gittim başka bir isteğinin olup olmadığını sordum. Bana yapmış olduğu çizimleri gösterdi ve hangisinin en güzel olduğunu sordu bende şu dedim. Gözlerimin içine baktı ve bana dedi ki o ağzındaki sakızı at yarın sabah iş yerime gel ve işe başla.

                     Hayat gerçekten de sürprizlerle doluydu ......... 

        Böylelikle 30 yaşımda moda sektörüne başladım Madam Barones in moda evlerinden birinde çalışmanın mutluluğu içerisinde idim. Kısa bir zaman sonra da Madamın fikir danışmanı olmuştum çok güzel günlerdi. Madam Barones in  moda evlerinin adı bilindiği üzere Barones in Modası ismi hiç değişmedi. O dönemlerde her yıl düzenlenen bahar yıldızları haftası definelerine katılıyor ödül plaketi yıldızlarını alıyor ve tüm alkışları topluyorduk .Moda dergilerinde boy gösteriyorduk .Madam rakiplerinden her zaman en üst seviyelerde idi o bir ikondu o halen bir ikon yıkılmaz bir krallığa sahipti. Modanın taçsız kraliçesiydi .   

              Zaman hızlı geçti tam 20 yıl Madamın tek kızı olan Beti Amerika da yaşıyordu. Heykeltıraşlık yapan Beti annesinin o ışıltılı parıltılı hayatından hep uzak olmak ve sade bir hayat yaşamak istemişti. Yılda sadece bir kez Venedik e gelir ve giderdi.

           Madam Barones amansız bir hastalığa yakalandı son günlerini yaşıyordu kızı Beti Venedik e geldi hepimiz çok ama çok üzgündük.

            O günleri hatırladıkça halen hüzünlenirim. İnsan yazılmış olan kaderinden kaçamazmış. Tıpkı genç Betin in kaçamadığı gibi. Beti henüz çok gençti 21 yaşında idi modanın m sinden anlamazdı. Hepimiz de  zor bir süreçten geçiyorduk . Madam Barones in  vefatından sonra vasiyeti açıklandı Madam moda evlerindeki tüm yetkisini tek kızı olan genç Beti ye devretmişti .Barones in modası devam etmeliydi . Beti bu külfetli işin üstesinden gelemeyeceğini düşündü ve geriye Amerika ya dönmek istedi. Madamın bana vermiş olduğu emanetini genç Beti ye verdim annesi genç Beti ye herkesten sır gibi sakladığı günlüğünü bırakmıştı.

             Günlükten Madamın bu işe ilk başladığında kumaş alacak parası olmadığı için , beline kadar olan uzun saçlarını kesip satmak zorunda kaldığını öğrendik. Ve Madam kızına  önümüzdeki 100 yılın daha moda çizimleri bırakmıştı bu inanılmazdı. Genç Beti  annesinin çizimlerini daha da taçlandırdı ve annesin adına her yıl ödül plaketleri aldı , nihayetinde ben  yaşlandım ve emekli oldum  Barones in modası halen dimdik ayakta durmaya devam ediyor ....


Semra EROĞLU    Şiirleri sevdiren kadın    

               


   

( Madam Barones başlıklı yazı Semra EROĞLU tarafından 10.09.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.