Biz Ona Çorbagoy derdik, espri olsun diye, tabi asıl adının Gorbaçov hatta ön adının da Mihail olduğunu bilerek... SSCB onun başarılı çalışmaları sonucunda, tarihin tozlu sayfaları arasında ki yerini almıştır.


Doksan küsur senelik (92) bir ömür hiç de fena değil, ne diyelim toprağı bol olsun... Bir de tuttular Nobel Barış ödülü verdiler. Nobel tarafından verilen ödüllerin büyük bir yüzdesi, mutlaka belli ülkelerin dayatması ile kendi beğendikleri, sevdikleri adamlara verilir... Aynı Erovizyon Şarkı Yarışmasında ki gibi, bakın araştırın, Müslümanlara verdikleri ödül sayısı iki elin parmaklarını geçmez...


Karakteristik özelliklerinden birisiydi saçsızlık ve başının saçsız kısmında ki kahverengi lekeler. Kim bilir belki de kafası çok fazla çalıştığından saçları dökülmüş olabilir...


Glasnost ve Perestroyka yani Türkçeleştirirsek, yeniden yapılanma, açıklık üzerine kurulan politik görüşler silsilesi... Bir an da bomba gibi düştü ortaya, uzun zaman totaliter bir rejim altında yaşayan Ruslar ve komşu halkları için... Bunların neticesinde 1991 yılında Sovyetler Birliği tarih sahnesinden silinmiştir... Daha sonra Bağımsız Devletler Topluluğu adı altından yeniden toparlanmaya çalışılmışsa da ne kadar başarı oldukları ortada...


Eski bir banka reklamı vardı hatırlarsınız bir çoklarınız ''Yok artık birbirimizden farkımız ama biz....... Bankasıyız.'' diye televizyonlarda boy gösterirdi... O banka şu an da yok artık, kapandı... Bunlarında, yani Rusya ve Sam Amca'nın da aslında sömürgeci olarak birbirlerinden hiç farkı yok. Kendilerine itaat etmeyen uluslara saldırdılar, binlerce çoluk, çocuk, kadın erkek, ayırım gözetmeden katlettiler... Gorbi de bir dönem tek adam olarak yönetti koca SSCB'yi... Rahmet dileyecek halimiz yok, Allah bildiği gibi yapsın.

( Gorbi De Gitti başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 1.09.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.