Kâlem


O

Seni beni

Yoktan var etti

Cümle âlemi "Ol" diyerek

Altı günde var oldu âlem

Hem Bezm'i Elest'te astığına yafta dedi

Yazıldı leba leb levhu kâlem

Adem'e dendi; itaat gerek

Havva'yı yar etti

Canı teni

O



O

Haktır; bilir

Gönderdi elçileri baştan

Uyarmak için yarattığı kulunu

Resullere hitap Nebilere kitap verdi

Hem de Müslüman olmak üzre anlattırdı Ahmed'i

Rabbe uymaktı hepsinin tek derdi

Hiç biri kaybetmedi yolunu

İnkarın kalbi taştan

Olsa bulur

O


İkinci örnek;



Anla


O


Kağıt kâlem

Elimde,akıtıyorum gönlümü

Damla damla bilsin diye

Secdegâhım tanır mı bilmem alnı mı lakin

Bilir,dualarımda haykırırım melekler ona bakar

İçim deryalar kadar cemâlim sakin

Hissimi anlamazsın bilmem niye?

Sergüzeşt ettim ömrümü

Bilsin âlem

O



O

Söylemez derdini

Bakışları ele verir

Titrer bir kuş misâli

Kanatları tüy döker hazan vaktinde

Gördüğü, kördüğüm değil yüreğimin imbiğidir akar

Her an yaşarım ayaklarım aktinde

Ellerim duyar görür visali

Olduğu yerde erir

Tanır merdini

O

OSELİMO şiir tarzı,

“O” harfi ile başlayıp “O “ harfi ile bitmektedir. Arada kalan ŞİİR alanına oselimo denir. O'nun konusu ne ise onunla ilgili mısralardan oluşan ve her bir mısra bir üstekinden bir fazla kelimeden oluşan şiir tarzıdır. Yani hece sayısı değil kelime sayısıdır önemli olan. “O” ilk mısradır, ikinci mısra iki, üçüncü mısra üç, dördüncü mısra dört v.s artarak gitmektedir. Diyelim ki şiirin orta mısrası yedi kelimeden oluşmaktadır. O zaman yedi kelimelik orta mısradan aşağı 6,5,4,3,2 iner ve “O” ile biter. Yukarıdaki her mısra simetriği olan mısra ile kafiye bütünlüğü sağlamalıdır. Her oselimo'nun bel kemiği olan orta mısralar ardı ardına okunduğunda da bütünlük arz eden bir mesaj ya da anlamlı kelime grubu oluşturmalıdır,bu orta oselimolarda kendi arasında kafiye örgülüdür. Oselimo'nun sınırı yoktur. İstenilen uzunlukta yazılabilir. Ancak o anki şiirin oselimo sayısı ne ise diğer oselimolar da o sayıda olmak zorundadır.Son olarak bu tarz şiiri sondan başa doğru okunduğunda da anlam kayması olmaz.Yukarıda örnekte olduğu gibi...


Edebiyat dünyasına armağan olarak hazırladığımız bu tarzı kullanmak ve tüm insanlığın kullanmasına ön ayak olmak; kendi adıma tarihin gölgesinde kalbimin güm güm attığı andır. Öyle ki bize yürek veren, OSELİMO çalışmamızın isim babası olan ve diğer bazı çalışmalarımızda da bıkmadan usanmadan desteğini esirgemeyen Mehmet Çağatay ÜNLÜTÜRK nam'ı diğer MCU abime sonsuz selam ve hürmetlerimi sunarım.

Sitedeki tüm arkadaşlarımı OSELİMO tarz şiir yazmaya davet ediyorum.

En deruni selam ve saygılarımla


( Oselimo başlıklı yazı AZİZ REMZİ tarafından 27.08.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.