Sizin de başınıza mutlaka  gelmiştir,beş lira için yüz lirayı bozdurmak zorunda kalmışsınızdır.Hele bir de yabancısanız işiniz çok zor,kimse yüzünüze  bakmaz üstelik'bende o kadar para  ne gezer ben hacı mıyım,'diye dalga geçenler de olur,sizi zengin sanıp dolandırmaya kalkışanlar da.

Durakta bekliyoruz,bir gözüm saatte,bizim dolmuş ha geldi  ha gelecek ama bozuk para yok cepte,şoför her zamanki gibi kaşlarını çatıp:

-Bozuğun yok mu be kardeşim, ben manav dükkanı işletmiyorum,diyerek fırça  atacak.

Yanımdakine durumu izah edince işaret parmağıyla karşıyı gösterip;
-Koş,dedi,çabuk olmalısın,mahallenin kasası var orada,sana yardımcı olur.

Dikkatlice baktım onun gösterdiği yerde ne büfe vardı ne market,zamanım olsaydı çarşıya gider kimseye sormadan işimi hallederdim.

Yaşlı,yırtık pırtık elbiseli, bitkin görünen bir amca taş duvara yaslanıp dilencilik yapıyordu sadece.
-Orda kimse yok,dedim.
-Görmüyor musun,dedi,aynı yerinde işte,kızmıştı bana.
-O yaşlı dilenci amca mı?
-Evet,bizim mahallenin kasası odur,hem paranı bozar hem de borç para verir istersen.


( Mahallenin Kasası başlıklı yazı berberce tarafından 26.08.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.