Dünyayı her anlamda çokca kirlettiğimiz şu günlerde en masum en saf varlıklar çocuklarımız.

Bir de doğa ve diğer canlılar.

Hele de üzerinde yaşadığımız dünyanın en güzel ülkelerinden biri olan Türkiyemizde yaşayan bizler bu güzelliğin farkında mıyız? 
Canım ülkemize, güzelliklerine, kaynaklarına sahip çıkabiliyor muyuz?

Kitap okumayı bilmeyen, kibarlığı bilmeyen, her şeyi yanlış anlayan gurüh olarak orta yerde dolanıp duruyoruz.

Ne dinimizi tam yaşıyoruz ne Türkçeyi tam konuşuyoruz ne tam Avrupalı ne de tam Doğuluyuz. 

Arada derede ne olduğumuz belli değil.

Çevremize tüküren, doğayı kirleten, müzik, resim sanattan bihaber ekseri bir toplumuz.Bu ifadelerim genele şamildir.

Kadına şiddet, trafik terörü, kaba saba konuşan arka sokak hıştolarıyız. Arabasında ayrı belin de ayrı silahla-sopayla gezen maganda topluluğu. Komşusunun karısına kızına yan gözle bakan sefiller topluluğu.Öğretmenini bıçaklayan öğrenci, doktoru öldüren hasta yakını.Trafikte kadın şöförü köşeye sıkıştıran ayılar...daha ne söyleyeyim size.

En kötüsü de bunları bizlerin kanıksamış olması.

Elindeki çöpü çöp kutusu bulana kadar arayan insanlar, komşusuna yemek götüren teyzeler, arabada yaşlı insanlara yer veren gençler, çocuğunu karşısına alıp can kulağı ile  sohbet eden anne babalar neredesiniz?


İşte yukarıdaki tüm olumsuzlukları ortadan kaldırmanın tek çaresi çocuklarımızı iyi eğitmek onlara sahip çıkmaktır. Bıcır bıcır konuşurken can kulağı ile dinlemektir.Hele hele de onların boyuna kadar eğilip gözünün içine baka baka ona güvendiğini hissetttire hissettire dinlemektir.

Bu konuda Doğan Cüceloğlu yıllarca bizlere öğütler verdi durdu.Allah rahmet eylesin.

Dinlemek ; dünyada en asil iştir bana göre. Onun için değil mi Rabbimiz bizlere iki kulak bir ağız vermiştir.

Konuşanın sözünü kesmemek.
Çok düşünüp az konuşmak adabı muaşerettir. 

Okullarımıza ve  Halk Eğitim müfredatlarına  derhal ahlak kuralları öğreten  edep ve adap dersleri konulmalı.Çocuklarımıza  hitabet ve dinleme öğretilmeli.

Can kulağı en önemli organımız olmalı.

Saygılarımla








( Can Kulağı başlıklı yazı AZİZ REMZİ tarafından 24.08.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.