Formasyon...Öğretmenlik hayali kuran binlerce öğrencilerin,benim de,duymak istemedikleri bu kelime,yine hayal kırıklığına uğrattı bizleri.Biliyorsunuz her üniversite  formasyon verecek diye bir şart yok,ancak bir çoğu ilana çıktı ve öğrencilerini  kabul etti.

Geçmiş yıllarda arap saçına dönen bir konu bu,şimdi çözüldü mü peki,koskaca bir hayır...Önce kaldırıldı sonra tepkiler çığ gibi büyüyünce  yeniden getirildi ama binbir sorunları da beraberinde getirdi.

Bir devlet üniversitesine,formasyon almak için başvurdum ama umudum var mıydı,yok...Hani milli piyango oynarsınız dersiniz 'ya çıkarsa... Benimkisi de o hesap işte.  Eğitimin kanayan bir yaramız olduğunu utanarak  söylüyorum, ta ilkokuldan doktora aşamasına kadar ayrıca eğitimde eşitliğin olmadığına da inanlardanım.

Bugün kazananların listesi açıklandı,merakla inceledim hem asil kazananların hem de yedekten kazanların listesini.Ama şaşırmadım tahmin ediyordum böyle enterasan sonuçlar olacağını.

Özellikle büyük bir çoğunluğuna kendi üniversitelerinden  mezun olanlara öncelik tanımışlar.

Diploma notu en yüksek olandan en düşük olana doğru sıralanmış yani buna göre tercih yapılmış belli,oysa bir öğrencinin kabiliyetini ve zekasını notlar üzerinden yorumlamak yanlıştı bazı profosörler böyle diyordu hani,ne oldu,bu da ayrı tartışma konusu.

En dikkatimi çeken de şuydu,kendi öğrencilerinden birinin en düşük diploma notuyla bu eğitimi almaya hak kazanmasıydı.Başka üniversiterden en yüksek diploma notuyla mezun olanları gözardı edercesine....Bu kişi öğretmen olacak ve çocuk yetiştirecek....

Fen edebiyat fakültelerinde okuyanların çoğu zaten öğretmen olabilmek için okuyor,bunu herkes biliyor ve hala neden bir önlem alınmıyor yıllarca?Edebiyat,sosyoloji,felsefe,tarih ve coğrafya alanları büyük umutlarla boşuna okutulmuş olmuyor mu?Zaman,emek,para...Birileri çıkacak şimdi "saçmalama,okumanın neresi boş "diye çemkirecek bana,olsun,ben de diyeceğim ki bu bölümden mezun olanların işsizlikteki ortalamalarına bir bakın!

Bu bölümlerin kapatılmasından yana değilim ancak düzeltilmesinden yanayım,gerekiyorsa da kısıtlama...

Üniversiteler ile iş dünyası arasında uçurumlar oldukça bu sorunlar asla bitmez.
( Formasyon başlıklı yazı berberce tarafından 20.08.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.