EBU CEHİL OLMAK...
Varlığa karşı yokluk, yokluğa karşı varlık mücadelesi tarih boyunca güçlede olmuş ilimle de olmuşdur.
ilimle kazanılan yokluk bile varlık kazanmıştır..Agnodice tarihdeki bilinen ilk kadın doktordur..Kadınların adının bile konöadığı okumalarının yasak olduğu dönem de  Erkek kılığına girerek dönemin İskenderiye sinde tıp tahsili almış ve Atina da yine erkek kılığında doktorluk yapmış anlaşıldığında yargılanmış ve idama mahkum edilmiştir. Ama tesavi ettiği kadınlar ayaklanınca sistem onu affetmiştir.İlim, değişmesi en zor kurallardn olan geleneği bile yerle bir etmiştir.. 
Güçle kazanılan varlık bile yokluk ile sonradan malul olmuştur..Cengiz Han başlangıc da okuma yazma bilmezdi ama ilimin değerini bildiği için tarihdeki en büyük komutan devlet adamlarından olmuştur.. Okuma yazma öğrenmiş kanunlar yazmıştır.. Ölümü sonrası 100 sene bile gitmemiştir. Güç varlığa yetmemiştir..şimdi o topraklarda  100 e yakın ülke var.. 
İslamiyetin doğuşuna en karşı olan Ebu Hakem diye bilinem fakat sonradan ismini peygamber efendimiz tarafından Ebu Cehil olarak değiltirilen ve günümüze kadar ejsik olmayan cehaletin banası ismi ile değiştirilmiştir.. Ebu Cehil var olanın yokluğunu, yok olan şeyinse varlığını güç ile ispata yeltenenlerdir. Cehaletin banası anlamına gelen Ebu Cehil ilk müslümanları aşağılayan işkence eden, Hz Muhammed'e ilk suiakast girişimini düzenleyen hicreti tetikleyen, yobazdır.
Cehaletin Babası, kafası kesilerek Bedr'in Aslanları tarafından ödüllendirilmiştir
Günümüze kadar bu dehşet ölüm şekli Ebu Cehili ortadan  kaldırdı ama cehaleti sonlandırdı mı? Artarak ve şekil değiştirerek gelen cehalet artık günümizde tüm dinlerde yaşam biçimi değil geçim biçimi oldu..
1870'lerin sonlarında ABD'nin Pensilvanya eyaletine bağlı olan Pittsburgh şehrinde Charles Taze Russell Yehavo Şahitlerinin kurucısı olarak hristiyan aleminde varlığın yokluk mücadelesini eğitim, yayıncılık sektöründe Ebu Cehil olarak varlık gösterirken cehaletin yaygınlaştırılması ve kurumsallaşması içinde kitabı mukaddes yerine kitabı muhdes ile ilim gibi gözüken yayıncılığı eğitimciliği, araç olarak kullanmışlardır.. Tıpkı yine bir Pensilvanya Sakini Fetö Lideri nin müslüman görümümlü versiyonu gibi....
Cejaletin Babası Ebu Cehil, yöntem olarak zorbalığı, işkenceyi, aşağılamayı seçerken günümüz versiyonu yine statık yapıda yalnızlaştırılmış iç dünyasında beyni yıkanmış üyeeleri ile kutsiyet atfedilmiş cehaletlerini yayma yaygınlaştırma görevleri ile toplumları esirleştirme modeline aracılık ettiklerini görüypruz.. 5000 yul önce  putların üzerinden geçim sağlayanlar. Hz ibrahim in yıktığı putları, var ederek yokluk da varlık arayanlar, İslamın ilk yıllarında Ebu Cehil olarak yine larşomıza cıktıklar. Bugün esir toplumlarla kutsiyeti inkar ederek, yoklukda var olmaya çalışanlar, tek dünya tek devlet hayali kuranlar kendi putlarını var etmeye çalışıyorlar..
Ebu cehiller bitmez...Din Ebu cehillere bırakılmaz

Torun Halili
( Ebu Cehil Olmak başlıklı yazı HALİLİ tarafından 18.08.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.