Delikanlı bana bir mesaj göndermiş:
-"Hocam şu şiire bir bakar mısınız nasıl olmuş?"
Okudum gerçekten de güzel bir şiir. "Çok güzel bir şiir dedim , yalnız şurası öyle değil de şöyle olsaydı çok daha güzel olurdu."
-Vay sen misin öyle diyen. "Sen kim oluyorsun da o şiiri eleştiriyorsun. O şiiri yazan senin gibi şair müsvettelerini cebinden çıkarır.... Sen de kendini şair mi zannediyorsun? ...O muaazzam şiiri eleştirecek yürek var mı sende?...Daha bir sürü  hakaretler.Eğer benim yerimde kendisi olsaydı defalarca katil olurdu.
Sabır ne güzel bir şey.Bir dakikalık sabır onlarca musibeti önlüyor.Sabır elbisesini giyindim bütün mahareti dilime vererek, yumuşak ve delikanlının gururunu okşayacak bir üslupla 
-Delikanlı sen sordun ben de fikrimi söyledim. Niçin böyle hakaretler yağdırıyorsun?" dedim.
Demez olaydım.Yine delikanlının çenesi makinalı tüfek gibi işlemeye başladı:
-Olmazmış efendim o çok meşhur bir şarkıcının şiiriymiş. Bütün memleket şu anda herkesin dilindeki şarkının güftesi olan , bu şiirle çalkananıyormuş.Benim gibi şarkı dinlemeyen gündemi takip etmeyen geri zekalı birisinin şiir zevki mi olurmuş!? Nasıl olur da ben o  şiiri eleştirirmişim.!!!
Ne desem boşuna baktım olmayacak başka bir yola başvurdum:
-"Bak delikanlı dedim o şarkıcının bende başka bir şiiri var onu sana göndereyim bir oku."
-Aaaaaaa! Sen onu takip ediyor musun ki?
-Etmez olur muyum hiç! Hem de bayılarak takip ediyorum şiirlerini.Sen makinalı gibi beni tarayınca ben söylemeye imkân bulamadım ki!.
Eğer delikanlıya ,o dediği çok meşhur şarkıcıyı takip etmek,şiirlerini okumak şöyle dursun ismini dahi bilmediğimi söylesem bu sefer beni makinalı ile değil havan mermileriyle delik deşik edecekti.
Gönderdim.
- Şimdi fikrin nedir. Bu iki şiirden hangisi daha güzel. ?
-Ooooooo amca ikinci şiiri (benim gönderdiğim) çok daha güzel. İlk şiirin adı dahi okunmaz onun yanında.
-Tamam öyleyse al o şiir sana hatıra kalsın canın sıkıldıkça okursun" dedim.
Delikanlıya o gönderdiğim şiirin benim kendi yazdığım şiirim olduğunu söyler miyim hiç? Yoksa onda da kimbilir ne kusurlar bulacak ne hakaretler yağdıracaktı.
Artık makinalı tüfek,havan değil de füzelerle delik deşik ederdi beni.
Bir şiirimizi feda ederek delikanlının hışmından kurtulduk, gönlünü kazandık.
Bir gönül kazanmaya o şiir feda olsun da günün birinde delikanlı gerçeği öğrenirse Edebiyat Evi' nin bütün şiirlerini feda etsek yakamı yine kurtaramam.!
Ey şair arkadaşlar şimdiden en güzel şiirlerinizi hazırlayın bu çok sakin ,sesi soluğu çıkmayan delikanlının hışmından bu gariban arkadaşınızı kurtarmak için!

Nuri Baş
( Güler Misin Ağlar Mısın başlıklı yazı NURİ BAŞ tarafından 12.08.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.