Düşlerini saklı tut, sevgili bayım hele ki düşmeye gör aşka.

Manen zenginim varsın olmasın dünyada dikili ağacım bazen bir dikit gibi bazen saçaktan akan su gibi sekerim ve bilmediğim kadar s/akarım en çok da sevdiğimde gözüm görmez önümü.

Mizacı kayıp düşlerin belki de savruk duygularım ve gözüm her seğirdiğinde sen gelirsin aklıma.

Sudan çıkmış balıktır nazım.

Sureti kati dinmez esintim.

Surlarda saklı sırlarım ve ben şehrin de aşkın da müptelasıyım.

Ne çıkar ki istila etmişse gökdelenler şehri söyle ne çıkar?

Varsın çıkarma cebinde sakladığın düşlerini ben tahayyül ederim de içinden geçeni.

Çok oldu buralardan geçmeyeli ve gerçekten de çok oldu kimi insan bir tefrika ise yürekteki sitem bir dilekçe ise evrene sunduğum en elzem.

Dipçiği kalemin…

Ah, ben kaç kere dibi gördüm, bayım.

Bitimsiz bir mecradır bende saklı ve biteviye arşı alaya çıkar ruhum ve coşkum ve sökün eder vecizelerim sonra sükût eder yalnızlığım nihayetinde rükû ederim ve tek ricam var evrenden.

Hizaya gelmeli insanlık varsın hazan makamında salınayım.

Sarmalında sevginin ve inancın varsın ateşlerde kavrulayım.

Ateştendir sevgim aşina olduğum.

Aşikâr sebepli sebepsiz severim bazen yok sayıldığım.

Ulu Rabbim, yoktan var eden ve ben yokluğa haiz hiçliğin de kıvrımlarında asılı bir yıldızım ve de rüzgâr içime ters estiğim bazen de ters ters bakar insanlar sevgimi coşkumu gördükçe ve hesabım kesilir işte o an ve ben daha büyük adımlarla sever koşarım Mevla’ma.

Hüznüm bir resitaldir.

Hüzzam makamında saklıyım ben hem…

Bencileyin bir gölge belki yürekte seken kor bir hece elbet aşka bağdaş kurduğum ve acıya ve de özleme bağışıklık kazandım.

Bahşedilen nefesi tüketir de tüketirim ama yetmez.

Yatıya kalan duygulardan kanaviçeler işlerim elbet bende dert bitmez.

Renklerdir coşkuma eşlik eden ve işte en ulu rakım evreni tavaf ettiğim ve anbean büyüyen Allah sevgimle gerçi nazarında insanların bir meczup bir deli olsam da elbet kemale erecektir varlığım ve sözcüklerim, bayım.

Aş ererim bazen.

Aşka kıymet vermeyenleri yok sayarım yine de içim rahat etmez uzatırım elimi:

Bazen taşlandığım.

Bazense taçlandığım.

Kimdir neyin nesi, önem arz etmez çünkü koşulsuz sevgiyi mesken edindim ben ve mademki Yaratandan ötürü yaratılanı sevmektir arz edilen…

Hüzün coğrafyamda tanıdık bir simadır da özlem:

Batılı sözcüklerin belki de atıl duygular ve ihbar ederim sevgimi bazen suçumu günahımı ve tövbe ederim biteviye ve daim kılırım illa ki: kıyama durduğum her sefer bir sefer tası büyüklüğünde yüreğim nasıl da tıklım tıklım ve içine sakladığım koca kâinatı tavaf ederim gün ve gece bazen geceden kalma bir şiiri bazen bir hikâyeyi sunarım insanlara ve yazmakla mükellef bir o kadar ölümüne sevdiğim kalemi de inceden inceye tahlil eder usul usul ikaz ederim.

Demlidir ruhum bir o kadar dertli.

Divanedir yürek bir o kadar hüzün yüklü.

Delişmen fıtratımda saklıdır hayallerim.

İtibar ettiğim kadar insanlığa ihtimamla severim bazense uzaktan bazense içine düşülesi tuzaktan kaçamadığım kadar ses etmeden yaşarım ve yazarım.

Bir renkse her duygu, gökte saklandığı kadar ruhumun onca kuytu ve ulu orta yaşamadığım ulu orta sevmediğim kadar aşikârdır da özlemim en çok kendime ve huzura ve bir bir sekerim gökten yere ya da yerden göğe elbet yere göğe sığamadığım kadar da sebat ederim içinde yaşadığım mabette içimde de tek zerre kuşku yok iken hamt ederim ve şükrüme ilave sabır ile yüklü sırtımdaki yükün de hafiflediğini gördüm mü ve işte mucizelerdir hâsıl olan her başım sıkıştığında kâinattan aldığım her yanıt ve nice tevafuk ile günbegün büyür kalp gözüm üstelik başım öne düşmeden ki sadece Allah katında kıldan incedir boynum.

 

 


( Hüzün Coğrafyam... başlıklı yazı GÜLÜMM tarafından 10.08.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.