AŞURE DEĞİL ÂŞURA! 

Muharrem ayı 30 Temmuz'da başladı. 
Muharrem ayının onuncu günü yani bugün; halk arasında
'Aşure Günü' olarak bilinse de aslında 'Aşura' Arapçada on anlamına gelen "aşara" kelimesinden türemiştir.
Hicri yılın ilk ayı Muharremin onuncu günü anlamına gelir. 
1 Muharrem; Hicri Takvim'in başlangıcı olarak kabul ediliyor.
Muharrem ayının, Zilkade, Zilhicce ve Receble beraber Kur’an-ı kerimde kıymet verilen dört aydan biri olduğu bildirilmektedir. 
Allah'ın Ayı Muharrem; ilahi bereket ve ihsanın bollaştığı bir aydır.
Muharrem Ayı içinde çok özel ve önemli bir günü de barındırıyor aynı zamanda. 
O gün: AŞURA Günüdür.
O gün Peygamberlerin oruç tuttuğu bir gündür. 
O gün tutulan oruç için Hz. Muhammet (SAV) :’’ Aşura günü tutulan oruç, bir yılın kefaretidir.’’ demiştir.
Muharrem Ayı neden önemlidir?
Hz. Muhammet (sav) 1 Muharrem 622 yılında Mekke’den Medine’ye göç etmiştir.
Hz. Adem’in tövbesi, bu ayda kabul olmuştur.
Hz. Nuh’un kavminin başına gelen tufan, bu ayda son bulmuş ve gemi bu ayda Cudi Dağı’na oturmuştur.
Hz. İbrahim Aşura günü doğmuş, İlahlık iddiasındaki Nemrut’un ateşinden, bu ayda kurtulmuştur.
Evlat acısı ve hasretiyle kavrulurken kapanan  Hz. Yakup’un gözleri, bu ayda açılmış, bu ayda Hz. Yusuf’a kavuşmuştur.
Sabrın ve tahammülün simgesi Hz.Eyüp, bu ayda hastalıklarından kurtulmuştur.
Hz. Musa bu ayda doğmuş, kendisine bu ayda bir mucize ihsan edilmiş ve kavmiyle birlikte Kızıl Deniz’ i geçmesi bu ayda gerçekleşmiştir. Yine Firavun ordusuyla birlikte bu ayda Kızıl Deniz’de sulara gömülmüştür.
Hz. Davut’un tövbesi, bu ayda kabul olmuştur.
Hz. Süleyman’ a mülk, bu ayda verilmiştir.
Hz. Yunus balığın karnından bu ayda kurtulmuştur.
Hz. İsa bu ayda doğmuş ve Yahudilerin şerrinden bu ayda kurtulup semaya yükselmiştir.
Hz. Muhammet (SAV) geçmişte ve gelecekteki bütün günahlarının affedileceğine dair teminat, Allah tarafından yine bu ayda kendisine bildirilmiştir.
Bütün bu güzel olayların yanında bir de tüm İslam Alemini yasa boğan,son derece elim, tüm Müslümanların hala ilk günkü gibi yüreğini kanatan, sevgili Peygamberimizin ‘’ CENNET ÇOCUKLARININ EFENDİSİ!’’ diye övdüğü, Hz Ali ile Hz. Fatma’nın ciğerparesi Hz. Hüseyin ve 72 arkadaşı Hicri 61 yılının 10 Muharrem günü (Miladi 10 Ekim 680) Aşura gününde, siyasi ihtiraslar uğruna, Kerbela’da önce susuz bırakılmış ardından da hunharca şehit edilmiştir.
Günümüzde hala süregelen mezhep çatışmaları ve İslam dünyası üzerindeki kara bulutların kalkması,birlik ve beraberliğin çok güçlü bir şekilde tesis edilmesi dileğiyle; 
TÜM İSLAM ALEMİNE VE TÜM İNSANLIĞA MUHARREM AYI İYİLİK GÜZELLİK HUZUR BARIŞ GETİRSİN.

Sebahat Karagöz
( Âşura başlıklı yazı S.Karagöz tarafından 8.08.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.