Partizanlık yapmadan,kimseye kızmadan ve kimseyi kırmadan,hiçbir gruba yaranmaya çalışmadan içimi dökmek istediğim bir konu var:sınav.

Ben de bir zamanlar öğretmenlik hayali kurmuş ancak formasyon  denenilen bilmece yüzünden hayalini gerçekleştirememiş,devletini seven ve devletine milletine hizmet etmeyi  ibadet bilmiş bir Türk  genciyim.

Gündemi sarsan bu olay,kolay kolay unutulacağa benzemiyor,iptal kararı doğru bir karardı benim için ama kesin çözüm mü,emin değilim.Soruları aynı kurul  hazırlamayacaktır muhtemelen ancak onların da yakın oldukları yayınevleri,dershaneler yok mudur?Kusursuz şekilde sınav yapıldı diyelim,mülakat eziyetine,rezilliğine ne diyeceğiz?Kimse üzerinde durmak istemiyor bu konunun,bence sınavdan  en önemli konu bu çünki sonunda iş var,hayat garantiliği var,sırtını devlete dayamak var....

Belki bazı öğretmenler karşı çıkacaktır bana,eğitimde eşitliğin ve adaletin olduğuna asla inanmıyorum.Örnek vermek gerekirse,sınıfın tamamına yakını  takdir ve teşekkür belgesi alamaz, masaya  önce bu mevzuyu yatıralım.Çalışan ile çalışmayanın notlarını,öğretmenin kanaat  notu sağlanamaz.Öğretmenlerin böyle davranmalarına  ise şüphesiz,sistem  zorunlu kılıyor.

1.Zorunlu eğitimin kaliteli durumu ne kadar güvenilirdir?
2.Örgün okuyan da açıktan okuyan da kolejlerde okuyan da aynı sınava tabi tutuluyor  o halde herşeyi belirleyen kpss olduğuna göre neden özel okullar her yerde türedi,hani  'eğitim ticari yer değil'di.
3.Sorduğum beş kişiden üçü,okul için,'boşa harcanan zaman ve para'diyorsa hepimiz suçluyuz hepimiz sorumluyuz,kimse eğitimde uçtuğumuzu falan söylemesin.

Sınavın iptal olması acı durum özellikle aileler için,sınavı kötü geçenler için ise ellerine iyi bir fırsat geçecek ancak içlerinde hep şüphe olacak.

Aynı tas aynı hamam...Yıllar önce buna benzer olaylar çok oldu,bunun da son olacağını hiç düşünmüyorum..

Eğitim hepimizin mayasıdır,bozuk oldu mu asla tutmaz....
( Sınav Muamması başlıklı yazı berberce tarafından 4.08.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.