- Değerli arkadaşlarım; uzun süredir bu aklın içinde, akıl hücreleri olarak sayısız işler başardık. Hepinizin bildiği gibi aklın pamuk hücresine bağlı olduğunu düşünürsek yaptığımız tüm çalışmalar, başarılar hatta başarısızlıklar bile çok kıymetli idi. Bugün burada toplanmamızın sebebi; aramızda gerçekleştireceğimiz fikir oylaması sonucu kazanan hücrelerimizin bavulunu hazırlayarak yüreğe doğru yapacağı yolculuğunu gerçekleştirmek. Bu yol uzun ve çetrefilli olmakla birlikte...hey tatil hücreleri sıradan ayrılmayın!..

-Başkanım biz yokuz, bavulumuzu sadece daha serin bol yeşil ve mavili bir yolculuk için hazırlarız, gerisi bizim sorumluluğumuzun dışında. Bu sıcakta değil uzun ve çetrefilli bir yolculuk beynin sağ lobundan sol lobuna dahi gönderemezsiniz bizi!..

-Susun, kargaşa çıkarmayın ve hemen yerinize geri dönün! Bir daha da sakın böyle ucuz isyanlara baş vurarak devrelerde probleme sebebiyet vermeyin..evet..nerede kalmıştık? Yapılan istişare sonucu fikrini en çok beğendiğimiz hücrelere hatırı sayılır bir ödül verilecektir. Bildiğiniz gibi ev sahibimiz değişik şiir örnekleri yazmayı kafaya takıyor ve olur olmaz zamanlarda biz beyin hücrelerini kurcalayarak devrelerde problemlere sebep oluyor, bu da yetmezmiş gibi gönderdiğimiz hiç bir sinyali de beğenmeyerek bize, kuyrukları birbirine değmeyen kırk tilki muamelesi yapıyor. Yani bize gelen dedikodu sinyalleri bu yönde. Biz de aklı başında hücreler olarak düşündük taşındık ve bunu kendi başımıza çözemeyeceğimize, yürekten yardım almamız gerektiğine karar verdik. Sonuçta hiç bir şiir yazıldıktan sonra aklına sağlık dendiğini görmedik, yüreğin bu hazıra konmalarına dur deme vaktimiz geldi de geçiyor. Yalnız yürekle yaptığımız toplantı sonucu aldığımız karara göre; maalesef yine şiirin konusu, şekli ve ilginçliği bizim sorumluluğumuz altında. Yürek sadece biriktirdiği materyalleri kullanmamız için izin verdi. Artık hali hazırda ya da derinlerde kullanılan kullanılmayan ne kadar materyal varsa kazıp çıkarmak için gerekli ruhsatımız da var. Gelelim ana konuya; şiirin konusu biçimi ve anlamı ile ilgili söz almak isteyen var mı?

-Evet başkanım, bence şiirin konusu 2 Ağustos olmalı. Günün anlam ve önemine binaen bugünü atlamak hiç bir şaire yakışmaz!..

-İlginç, bende 2 Ağustosla ilgili hiç bir özel anı kaydı yok!..

-Efendim hemen kayıtlara geçsin o zaman, 2ağustos yıl sonuna kadar kalan yüz elli bir günün başlangıcının ilk günü. Ayrıca Milattan Önce iki yüz on altı, Romalılar Hannibal karşısında bozguna uğradı. 

-Bu Hannibal bizim bildiğimiz Hannibal mi?

-Evet başkanım, o yüzden şiirin ismi de Yazıların Sessizliği olsun. Sessizlikten bahsettiğimiz için şiir sessiz harflerle dolu olsun, yapılan bir araştırmaya göre sadece sessiz harflerle yazılan yazılar düz yazı gibi okunabiliyormuş ve bilinen en etkin beyin jimnastiği olarak resmi kayıtlara geçmiş. Tüm soru ve sorunlarınızı tek kalemde çözmüş olmaktan dolayı onur duyar şiirin başlığı konusu ve ilginçlik düzeyini bavuluma toplayıp gidiş için iznimi talep ederim efendim!..

-Saçmalama hücre, Romalıları bilmem kimi M.Ö'yi hangi şiir kategorisinde sunmayı düşünüyorsun? Hem bize ne, birbirlerini yesin soysuzlar! Evet başka fikri olan...

-Abi biliyorsun ben garantici hücreyim. Ödülü duymadan fikir geliştiremiyorum!..

-Bence sen çıkarcı sinyallerin peşindesin. Ödül işini yürek halledecek hadi iyisiniz, bilirsiniz ne gönlü geniştir onun. Evet algı hücresi söz istiyorsun galiba!..

-Evet başkanım, bence yeni bir edebi dil geliştirsin. Anlam olarak diyorum tabi. Mesela zamanın dili, bulunduğu durumun dili falan kullanılarak yazılsın.

-Fena fikir değil, nasıl olacak bu dil, hangi sözcükler kullanılacak bu dilde?

-Efendim dediniz ya gerekli materyaller yürekte saklı diye, artık onlara yüreği kazıyarak ulaşacağız.

-O vakit yanına yardımcı hücre alıp bavulunu toplamaya başla algı, operasyon vakti!..

                         Aslıhan Savaş 

( Aklımdaki Bavullar 3 - Yüreğe Yolculuk - başlıklı yazı saklı bahçe tarafından 2.08.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.