Her zaman olduğu gibi kafamı gömmüşüm günün haberlerine. İnternetten günün en ilginç haberlerini okuyorum. O haber sarmadı, bu haber kesmedi derken nihayet bir haber dikkatimi çekti: Para babası bir Rus Oligarkının yatında Faberge yumurtası ele geçirilmiş. ( 1990'lı yılların başında Sovyetler Birliği'nin dağılması sonrası, özellikle Rusya ve Ukrayna'da ortaya çıkan gelir kaynağı bilinmeyen, seçkin zümreye ait kişilere Oligark deniyormuş.)

Allah Allah... Yumurta ile ele geçirme kelimeleri pek yan yana gelmezdi. ‘’Şerefsiz Moskof garanti yumurta stoku yapıyordu, Rus Polisi de ensesine bindi.’’ Diye düşündüm bir an ama ı ıh. Adam yumurtaları niçin yatında saklasın ki?

Biraz daha daldım habere. Haydaaaa. Yahu öyle koli koli değil ele geçirilen yumurta hepi topu bir tane... Bir tanecik yumurta için mi kıyametler kopmuş? Dur ben bu haberi şöyle adamakıllı okuyayım bir.

Aha da telefon çalıyor. Garanti bizim Sabahat Karagöz’dür. Hatun, şimdi Halil Kaptan ve eşiyle birlikte balığa çöktü ya... Bizim eve de gelinim ve oğlum, değil balık B harfini bile sokmuyorlar da ben garip kırk yılda bir Kadıköy’e inip Balıkçılar sokağı başındaki mekanda yarım ekmek arası Norveç Uskumrusu ile balık hasretimi dindirmeye çalışıyorum ya... Hatun ille beni çatlatmak için nispet yapacak... Hem de fotoğraflar paylaşarak... ( Geçen sene de peynirleri bir metreden fazla uzanan bir kuymağı nasıl mideye indirdiğinin fotoğraflarını paylaşarak gıcık etmişti. )

Yahu ayrıca merek ediyorum: Nereden biliyor benim bir yazı yazmaya başladığımı? Ne zaman bir yazıya başlasam pat diye damlar. Tabii ki ifrit olurum ama ‘’ Yav bi git. Yazı yazıyorum şimdi. Meşgul etme beni.’’ Denmez. Çaresiz o anlatır ben dinlerim.

Yok arkadaş. Açmayacağım telefonu bu sefer. Ben çatlayacağıma o çatlasın ‘’ Niye açmıyorsun be herif?’’ Diyerek

Ama ısrar ediyor. Bakıyorum, anaaa Sabahat değil arayan benim büyük oğlan.

-Baba yaaa öldün mü? Ne zamandır çaldırıyorum telefonu.
-Tuvaletteydim. Duymamışım.
-Evde yumurta var mı bir baksana ona göre alayım.
-Bakmama gerek yok. Evde sadece üç yumurta kalmış.
-Tamam o zaman bir koli de yumurta alıyorum.
-Tamam ama bu sefer gezen tavuk yumurtası alma. Organik diye satılanlardan da alma.
-Ya ne alayım?
-Faberge Yumurtası al. Müthiş bir yumurtaymış o. Kalsiyum, protein, karbobhidrat, amino asit, sülfirik asit, hidroklorik asit, tri nitro gliserin, mineral, yağ ne ararsan varmış içinde.

Benim oğlana, ille de geline ‘’Organik ‘’ De, ‘’ İçinde protein, karbonhidrat, mineral, vitamin var’’ de satamayacağın hiç bir şey yok. Sözde çok organik beslenirler. Lakin gel gör ki onların organik merakından mıdır yoksa bir başka sebep mi var bilmem ama özellikle baba- oğul ikimiz de ben onların yanına taşındığımdan beri Montafon Sığırına dönüştük adeta

-Allah Allah. Daha önce neden hiç duymadım bu yumurtayı? Neyse... Faberge Yumurtası demiştin değil mi?
-Aynen... Hatta çok pahalı değilse bir kaç koli al.
-Bildiğin tavuk yumurtası bu değil mi?
-Valla araştırdım evet tavuk yumurtasıymış.

********

Şimdi markette benim delikanlı. Alacağı her şeyi almış, sadece yumurta kalmış. Salak salak yumurta reyonunda Faberge yumurtası arıyor ama yok...Gezen tavuk yumurtası var, gezmeyen tavuk yumurtası var hatta amuda kalkan, perende atan, sırt üstü yatan, tavuk yumurtası var. Paskalya yumurtası bile var. Çift sarılısı var, sadece akı var, sadece sarısı var lakin Faberge yumurtası yok.

Market arabasıyla kasaya yanaşıyor.

-Pardon. Faberge Yumurtası var mı?
-Ne Yumurtası?
-Faberge Yumurtası
-Çocuklar için Kinder Yumurtaları var. Ondan mı istiyorsunuz?
-Yok... Ondan aldım zaten. Benim aradığım Faberge Yumurtası.
-Bizde sadece tavuk yumurtası var beyefendi. O yumurtalardan yok.
- Eee bu da tavuk yumurtası.
-İyi de beyefendi biz yumurtanın hangi cins tavuğun kıçından çıktığını ne bilelim? Faberge olması şart mı? Bizim Legorn cinsi olmuyor mu?
-Yok olmuyor. Babam Faberge yumurtası dedi.

Arkadan top sakallı, gözlüklü, orta yaşın az üzerinde ve her halinden entel bir tip olduğu belli olan bir vatandaş oğlumun omuzuna dokunduruyor elini.

-Beyefendi ! Siz kaç tane Faberge yumurtası satın almayı düşünüyorsunuz?

Oğlum ‘’ Bu adam nerede satıldığını biliyor herhalde.’’ ümit ve sevinciyle cevap veriyor:

-En az bir koli.

O anda o kibar ve nazik adam gidiyor, yerine bildiğimiz bizden bir vatandaş geliyor.

-Ohaaaa. Hem de bir koli ha?

-Niye ki? Çok mu pahalı?

-Yahu beyefendi o yumurtalardan dünyada kaç tane var biliyor musunuz?

-Yooo kaç tane?

-Tüm dünyada sadece elli tane. Ve siz tüm dünyada elli tane olan Faberge Yumurtalarının bir kolisini yani 30 tanesini istiyorsunuz.

Oğlum afallamış vaziyetteyken adam devam ediyor.

-Cebinizde kaç para var?
-Yaklaşık 200 Tl kaldı
-Peki Faberge yumurtalarının bir tanesi kaç para biliyor musunuz?
-Yooo.
-En son bir tanesi 9.6 Milyon dolara bir koleksiyoncuya satıldı
-Ohaaaaa 9.6 Milyon dolar mı ?
-Aynen...Daha pahalıları da var.
-Ne lan bu? Altın olsa bile bu kadar pahalı olmaz. Şerefsiz tavuk, elmas mı yumurtluyor?
-Yok...Tavuk yine bildiğiniz yumurta yumurtluyor. Ama o yumurta, sanatçının ellerinde öyle bir hal alıyor ki bugün tanesi 9.6 Milyon dolara satılabiliyor.
*****

Araştırmalarımı bitirmiştim.

Hemen oğlumu durumdan haberdar etmem gerekiyordu zira hergele benim gibi asabidir. Faberge Yumurtası bulamazsa ‘’ Bu kadar faydalı bir yumurtayı niçin satmıyorsunuz oğlum? Siz bu ülkenin ve vatandaşın düşmanı mısınız?’’ Der, marketi yerle bir edebilirdi.

Hemen telefonla aradım

-Cihangir.. Oğlum ! Bu Faberge Yumurtaları yenen yumurtalar değilmiş. Dinle de bak..

Rus Çarı 3. Alexandr, 1885 yılında eşi İmparatoriçe Maria Feodorovna’ya Paskalya hediyesi olarak sunmak için mücevher tasarımcısı Carl Faberge’i görevlendirmiş. Carl Faberge, paskalya yumurtalarından ilham alarak İmparatoriçe için devekuşu yumurtasının içini ve dışını mücevherle kaplamış ve böylece ilk Faberge Yumurtası ortaya çıkmış.

Çar da Çariçe de bu hediyeyi çok beğendikleri için Faberge ustaya gelecek sene için bir tane daha sipariş etmişler. Usta tam bir sene uğraşarak yeni bir tane daha yapmış ve bu olay 1917 Yılına kadar devam etmiş. 1917 Rus devrimine kadar Carl Faberge ve oğlu toplamda böyle 53 yumurta yapmışlar. Baba oğulun yumurtaların içine koskoca Kremlin Sarayını sığdırdıkları da olmuş Romanof hanedanını da... Yani müthiş eserler bunlar.

1917 İhtilalinden sonra bu yumurtalar sağa sola dağılmış. Bugün için bunların 45’ine ulaşılmış diğerleri ise kayıpmış. 17 Tanesi Rusya’da Kremlin sarayında diğerleri zenginlerin ellerindeymiş. Zaman zaman bir araya getirilip sergileniyormuş değişik ülkelerde.

Velhasılıkelam öyle senin benim alabileceğimiz yumurtalar değilmiş.

-Yahu baba tüm bunlar, ben markete rezil olduktan sonra mı anlatılır? Hem niçin içinde ‘’ Kalsiyum, protein, karbobhidrat, amino asit, sülfirik asit, hidroklorik asit, tri nitro gliserin, mineral, yağ ne ararsan var.’’ Dedin?

-Biraz abarttım ne olmuş. Hem içine koskoca Kremlin Sarayı sığdırıldığına göre belki o dediklerimi de sığdırmışlardır. Olamaz mı?

-Ah baba ahhh. Bilgisayarın başına geçince canavarlaşıyorsun adeta.

-Ha ha haaaa. Benim için alıp buzluğa attığın dondurmayı daha sonra dayanamayıp yiyerek bana sükut-u hayal yaşatmayacaktın. ‘’ Bunun intikamını fena alırım.’’ Demiştim.

NOT: Faberge yumurtaları *Genelde kaz yumurtası büyüklüğündedir. *Mine işlemeli ve mücevher süslemelidirler.*Her yumurtanın içinden bir sürpriz çıkar. ( Kinder Yumurtaları sanırım Faberge Yumurtalarından esinlenmiş bu konuda )

Yumurtalar için tavuk yumurtası demiştik başta ama ille  de  tavuk yumurtası  olması şart değil. ( Ancak  tavuk  yumurtasının  da  en  az  kaz  yumurtası  büyüklüğünde  olması  gerekiyor. )  İlkinin Deve kuşu yumurtası olduğunu okudunuz zaten.

Faberge Yumurtalarını merak edenler internetten nasıl bir şey olduklarına bakabilir
( Hem De Bir Koli Yumurta Ha Ohaaaaa. başlıklı yazı Sami Biber tarafından 29.07.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.