"Sevdiriniz,nefret ettirmeyiniz."hadisini duymayanımız yoktur,kainatın  ham maddesi 'sevgi' dediğimiz kutsal duygudur şüphesiz.

Bizim de zaman zaman tartıştığımız, hatta birbirlerimize küs kaldığımız bazı konular yok değil;normal,doğal bir durum bu çünkü aynı ayeti farklı yorumlayan  din adamlarının olduğu gibi,aynı hastalığa farklı reçeteler  yazan  doktorlar da epeyce fazladır.

Bizim aşçılık mesleğinde,hemen hemen her yemekte,anlaşmazlığa düşmek kaçınılmaz oluyor,soğanı seven var sevmeyen var,sarımsağı da öyle domatesi de,bu yüzden bunları her yemekte kullanan da var,nadiren kullanan da.Yemek kültürümüzün bir anayasası yoktur bence hatta çoğu anonimdir ne ilk yapanın ismi bellidir ne yeri.Günümüzdeki en basit örnek, ciğ köfte hangi yöremize aittir, asıl künefe nereye aittir gibi konular bunları çoğalmak mümkündür.

Bu işin okulunu okuduk,kursa gittik, stajerlik yaptık,bulaşıkçılık  yaptık,tam hatırlamıyorum üç yıla yakın çıraklık yaptık ve bu konuma geldik,iyi bir aşcı mıyım,değilim iddiam da olamaz zaten.
Eskiden  aşçı olmak kolay değildi,ben,çekilecek bütün çileleri çektim,çok mesailere kaldım hem de beleş.
Şimdilerde ise bir yıl  çıraklık yapanlar,ertesi yıl usta olarak çıkabiliyor karşımıza ama tek şartta:torpil.Sizin bilginizin,tecrübenizin,diplomanızın katili oluyor bu  torpil' denilen bulaşıcı hastalık.

Kimseyi küçümsemek için yazmıyorum bunları,anlatmak istediğim mesele;

Çorba yapıyor arkadaşın birisi o esnada ustaya sordu,tarifini söyledi ve 
"Domatesini atmayı unutma,"dedi benim bildiğim beyaz bir çorbaydı   domates  atılmıyordu ve bunu söylediğimde şöyle cevap verdi, hiç duymak istemediğim bir cümleydi:
"Sana doğru öğretmemişler."

Kendisi ilkokul mezunu,altm4ışına merdiven dayamış,başka işte çalışırken  iş kazası geçirmiş bu yüzden  rahat ederim diyerek mutfağı seçmiş ve bana göre taze bir usta.

Alındım ama  belli etmedim hemem  internetten o çorbanın tarifini bularak telefonu gösterdim ve okuması istedim,okudu ve şöyle dedi:
-Bu usta atmıyor....

"O zaman başka ustanın tariflerini  oku,"deyince bu sefer alınma sırası ona geçmişti,başladı surat asmaya.

Hayatta en büyük yanılgımız,kendi doğrularımızı herkesin doğrularıymış gibi algılamamızdır, saymamızdır....


( Çorba başlıklı yazı berberce tarafından 22.07.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.