"Biz nasıl mı bir halkız?"Meraklı,araştırmacı,şakacı,uzlaştırmacı  bazen de kavgacı,inatçı,alaycı ve bencil. Bu ve buna benzer öykülere ya tanık olmuşuzdur ya  duymuşuzdur ya da çeşitli dergi,kitap ve gazetelerden okumuşuzdur.

Apartmanın çatısına çıkmış bir genç adam,intihar girişiminde bulunuyor,ettiği küfürlere bakılırsa eşinden ayrılmışa benziyor,etrafına tehditler savuruyor tabi bizim  halkımız bu tip olaylara meraklı olduğu için hemen oracıkta büyük bir kalabalık oluşuveriyor, kimi ikna etmeye çalışırken kimi de canlı yayın açıp sosyal medyadan arkadaşlarıyla paylaşıyor.

"Şov yapıyor bu adam, doğarken kime sordun da ölürken kime soracaksın,"diyen de var,
"Bırakın,zaten bu dünyadan bıkmış,hakiki sevgiliye kavuşmak istiyor hem sevenleri ayırmak günahtır."diyenler de var intihara teşvik edercesine.

Soruyorsun:"Abi ne zaman emekli oldun?"Önce konuşmak istemiyor  sonra başlıyor içini dökmeye:
"Gözgöze,elele,diz dize derken şimdi sırt sırta döndü iş oğlum,ben,ilk bu işten emekli olmuşum."

Pandemi dönemizdeyiz,şoför:
"Lütfen,maskelerinizi takın ilerde çevirme var",deyince yolculardan birisi şöyle diyor:
"Kuzu çevirme mi piliç çevirme mi? Karnımda zil çalıyordu zaten,şoför  abi  hepimiz çevirmeye gidiyoruz,bendensiniz."

"İyi geceler,"diyorsun,adam yüzüne bön bön bakıp şöyle diyor:
"Cebimde param yok,başımda akıl,odamda karım;bunlar olmadıktan sonra  değil gecelerin günlerin bile iyisi olmaz."

"Size en büyük acıyı kimler yaşattı?"diyorsun,özellikle erkeklerin tamına yakını şöyle diyor:
"Birincisini sünnetçi ikincisini ise nikah memuru."

"En mutlu olduğunuz an?"diye soruyorsunuz,hani evlenirken gelin arabalarının önüne ve arkasına yazarlar ya,bunu kastederek;
"Tuvaletin boş olduğunu gördüğüm an,benim en mutlu anımdır hocam,"diyor.

Adet parası...İlk  duyduğumda ben de çok şaşırmıştım,bayanların özel günlerinde kullanmak zorunda oldukları pedi almak için harcadıkları para gibi sanki ama değil.

Arkadaşın doğum günüydü, pastanın  mumlarını söndürdükten sonra sıra elbette pastayı kesmeye  gelmişti.
-Bıçak kesmiyor,dediler.
Elini cebine soktu ve kabarık cüzdanından parayı çıkartırken şöyle dedi;
-Alın, size adet parası,bıçak şimdi kılıç gibi keser.


( Adet Parası başlıklı yazı berberce tarafından 18.07.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.