Kızılay, BUYUR
BURDAN YE 
Dünyanın neresinde olursan ol.. Hangi afedle karşı karşıya kalırsan kal yanına illa ki bir hilal gelir..YOKLUK günlerimizin bize bıraltığı bir mirasdır.. 
11 Haziran 1868 tarihinde Yaralı ve Hasta askerlere Yardım Cemiyeti olarak kurulmuştur.. Sultan Abdulaziz ve pertevniyal Valide Sultan destek vermiştir.. 66 kurucu üye var hepsinden Allah razı olsun..Ama günümüzde  Kim ki çalıyorsa ve bu  mübarek yardım kuruluşunun içini boşaltıyorsa Allah onun belasını versin..
Atatürk derneğin gelişimi stratejisinin oluşturulmasında katkısı büyüktür.. 
Trablusgarp Savasında Afrika kıtasında Atatürk ün gözünden yaralandığı için  tanıştığı, bu kuruluş bugün için dünya çapındaki kart vizitimizdir.
Çanakkale savaşında büyük yararlıkları olmuş kendi oğlunun öleceğini anlayan doktorun diğer yaralılara kullandığı pansuman ameliyat iğne ve  uyuşturcu ları ekonomik kullanımı gibi  fedakarlıklar görmüş göstermiş bir neslin bize yadigarıdır..Bu yadigara değil çalmak bir toplu iğnesini haksız kullanmak bile ihanettir.. 
Kurtuluş Savaşında Anadolu nun köy ve şehirlerini yakarak, kaçan Yunanlıların bıraktığı harabe sehir köy ve yardıma muhtaç hale düşmüş yerel halka, ilk elden yardım dağıtımı ve hasar tesbitleri Kızılay tarafından yerine getirilmiştir..
Tüm bunlar için tek yetkili olması, meclis kararı ile olmuştur.. O kadar önemlidir..
Kadınların görevlendirilmesi, yönetim kurulunda olması zorunluluğu Atatürk ün yurt gezilerinde ziyaret güzergahı mutlaka olması ve kadın erkek eşitliğinin yerleştirlmesinde bir misyon üstlenmesi salt yardım amaçlı olmadığı anlamına  da gelir. .
Atatürk nakdi olarak 14 Mayıs 1924 de 6979 ingiliz lirası ceki yaralı muhtaclara ve muhacırlara verilmesi sartı ile çeki Kızılay yönetimin e temlik etmiştir.
Sosyal kuruluşların üye sayısının gelişmişlikle alakası olduğunu söylemiş ve Üye çalışmalarının önemini bildirmiş bunun üzerine  ordu mensupları her il ve ilçede aktifleşen derneğe üye olmuştur.. Uluslararası Kızılhaç örgütü ile irtibatı sağlamamra k uluslararası nitelik kazandırılmış ve muafiyetlerle bir kısım ticari faaliyetler bu kuruma bırakılmıştır..
Bilinçli olarak Cumhuriyetin kuruluşundan intikalen gele n kuruluşların içlerini boşaltılarak kağıttan saray görünümleri batkınlıkla orta cıkmuş ve altın vuruşlar yapılmıştır... Misalen THK  paşa çocukları ve akrabaları ile yömetemezler yığının eli altımda göçmştür..Bir uçağı olanın zengin olduğu ülkemiz THK katliamına şahit olmuştur.. 
Kızılay isminden Türk kelimesinin çıkarılması ile gündem oluşturmuştur.. Fakat daha cok anlam ifade eden faturaların şişirilmesi ve tahsili yöntemi, sevkiyatların teslim ve yazım arasımdaki farklar ile oluştırtulan haksız zenginlikler Kızılay  ait sağlık ocaklarında çalıştırılan hemşirelere yüksek maaş ödemelerinin banka kayıtlarında gösterilmesi  fazlasının haricen  iç edilmesi yöntemleri, depremlerde çıkan özürlü çadır battaniyeleri hırsızlık boyutlarını hazmedilemez hale getirmiştir. 
Bok yiyen bok sıçmaz.. Kan kusar.. Yetimin öküzün muhtacın hakkını gasp edenler kan kusmazsa bu millet yapılanları da unutmaz.. Yokluk halımizin, varlık göstergesi Kızılay ı yemek size düşmez... Yiyemezsiniz...Yedirmezler.. Yaşayanların sesi çıkmazsa ölenlerin ruhu yine yeter.. 

Torun Halili
( Kızılay, Buyur Burdan Ye başlıklı yazı HALİLİ tarafından 18.07.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.