Siz de hayatınızın bir döneminde içtiğiniz çaylara mutlaka bisküvi batırmışsınızdır. Tabi bu işin önemli bir iş olduğu, hayat memat meselesi olduğunu da mutlaka bilirsiniz. Öyle her bisküvi, her çaya batırılmadığı gibi, çeşit çeşit bisküvilerde farklı şekillerde çaylara batırılır...


Tarihte ki ilk çaya bisküvi batırma olayı 17. Yüzyılda Fransa Kraliçesi 86. Mariya Frantuaret ki ''85. Mariya Frantuaeretten bir sonraki Mariyadır,'' zamanında olmuştur tarih kitaplarının kaydettiğine göre... Halk ekonomik sıkıntılardan ayaklanmış ''Ey kraliçe ekmek bulamıyoruz ekmek bulamıyoruz, halk ekmek fabrikaları da grevde ne yapacağız?'' deyince, Kraliçe de ''Ekmek bulamıyorsanız ben de bulamıyorum büskevit filan yiyin hatta kremalıları daha da güzel.'' diyerek halkını dizginlemeye çalışmıştır...


Çaya bisküviyi batırmadan önce, bisküviyi canım cicim bisküvi diye de sevmelisiniz. Ne de olsa çayın içine girdiği zaman hayli yumuşayacağından, bir an da şoka girmemesi lazım bisküvinin. Çayın içinden çıkardığınız zamanda bekletmeden yemelisiniz...


Bisküvileri mutlaka eliniz ile yaklaştırıp öyle batırın çaya, uzaktan basket atar gibi çaya batırmaya kalkmayın. Bu işe hem çaylar hem de bisküviler çok bozulmaktadır, benden söylemesi. Bisküvileri gereğinden fazla tuttuğunuz zaman çayın içinde, dağılıp çaya karışacak ne çaydan, nede bisküvilerden tat alınmayacaktır...


Bazı zamanda bisküviler çayın içinde yumuşamaktan haz etmeyebilirler, o zamanda lütfen bisküvilere ısrar etmeyiniz. Çok ısrarda ederseniz bisküviler kırılır size. Ağzınıza atın, peşinden de çaydan bir yudum alın, onlarda mide de yumuşasınlar...


Bisküvileri çaya batırırken dikkat edeceğiniz bir önemli konuda bisküvileri sıralı batırmaktır. Tatlı bisküvi batırıyorsanız hep tatlıdan, tuzlu batırıyorsanız hep tuzludan ya da kremalı batırıyorsanız hep kremalıdan devam edin ve de yavaş yavaş batırın bardağa ki bardakta taşmasın.


Kulağımıza gelen bilgilere göre, hükûmetimizde bu önemli konuyu programları arasına almış olup, gelecek yasama, yürütme, daraltma, karartma döneminde ivedilikle konu incelenip, irdelenip, mıncıklanıp gündemde tutulacak, muhalefet partilerinin işi bulandırmasına ve de sulandırmasına izin verilmeyecektir... Duyumlar böyle ...

( Çaya Bisküvi Batırma Teknikleri başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 13.07.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.