KAYIP İNSANLIK
MALİYETSİZ ENFLASYON.. 
          Serbest piyasa ekonomisi, Ekonomi kurallarının kendiliğinden işlediği, üretilerek piyasaya sunulan mal ve hizmetlerin, arzı ile ona karşı ortaya çıkan istekli taleplerinin kesiştiği piyasadır. İşte bu nokta da bir Fırın günde kaç adet ekmek üreteceği hesabını, üretmeden bilir. Üretim şartlarını, stok durumunu, personel sayısını ve varsa dağıtıma ilişkin şartlarını, bu kesişim noktasına göre ayarlar..
Piyasa şartları fiyat dengesini, bu şekilde belirler..
Tüm bunlara normal şartlar altında diyebiliriz..Siyasi diplomatik bağlantılar, kara para avcıları, kara para aklayıcıları, Para ve kalite sahtekarları, emek hırsızları, legal görünümleri, illegal gelirlere anormal şartlarda sahip olurlar.Bununla da yetinmez piyasayı alt üst ederek maliyet dışı enflasyonu da millete yaşatırlar. 
Türkiye gibi emsalsiz bir ülkenin gayrimeşru şekilde gelir elde eden  bir kısım zevatları emsalsiz olarak serbest piyasayı nasıl vahşice talan ediyorlar? .
Sorarsan serbest piyasa...
Serbest piyasa, itlerin serbest, taşların bağlı olduğu piyasa demek değildir.. Tüketici hakları vardır. Korunur. Üretimin, sıhhı ve kalitede standart olmasından tutunda, girdiği ambalaj ve üzerine düşülen notlar ile stok edileceği sahalar, mal ve hizmetin piyasaya sunulduğu alanlara bile koruyucu şartlar getirilmiştir.
Tüm bu tüketiciyi, ara toptancıyı  koruyan tedbirlere ragmen "gizli bir el"piyasayı belirler firmaları batırır.
Gizli el bazen gümrük mevzuatı olarak karşımıza cıkar.. İyi niyetli olarak piyasadaki çeşitli nedenlerle (hastalık, kıtlık üretimden vazgeçme gibi) hallerden dolayı siyasi irade ithalat rejimi uygular.. Bazı kalemlerde geçici olarak gümrük vergisini sıfırlar.. Gizli el piyasasında A firması nın ithal ettiği üründen 1 gün sonra B firması, bürokrasi içinden aldığı haberle gemide açıkta bekletdiği  malı, sıfır gümrüğün ilan edildiği bir gün sonra getiririr gümrükten içeri sokar..Aynı yerden aynı şartlarla malı olmış olsanız bile sıfır gümrük B firmasına %100 fark sağladığı için siz malı satamazsınız elinize patlar, mal bozulur çöpe atarsınız.. A olarak piyasaya veda edersiniz..
Gizli el piyasası nın bir diğer özelliği tekelleşerek, tekil olmanın gücünü kullanarak fiyatların piyasa şartları dışında belirlendiğini de görüyoruz.. Bedava para, yağmur olup, gökyüzünden yağmaz.. Bir diğerinin zor şartlarda  kazandığı yada intikalen sahip olduğu mal ve karşılığı olan paraya yasal yada gayri yasal yollardan çökmeyi de içerir. Arabanın spotçusu olur mu? Bu ülke fabrikanın tüm araçlarını bağlama gücüne sahip insanların, araba spotçuluğu yaparak da haksız kazanç elde ettiklerini gördü.. Her faturayı  bir öncekinin %10/20 gibi katlayarak faturalamdırıp, piyasaya sürenler , alıcıyı sıraya sokup aylar sonrasına verdiği güne kadar peşin aldığı parayı kullandığını ve cıkan fiyat farkını da ürün tesliminde yeniden aldığı dönemleride gördük..Sen istediğin kadar de ki" sözleşme yapılıp parayı verdiğim anda mal benim olmuştur Fiyat farkı olmaz "de.. Adam  sıradaki ilk kişiye aracı satar senin paranı verir. Israr edersen ancak arabanı alabilirsin.. Onu da kaç kişi yapar? 
Kendi kurdukları hayali şirketlere üretici malı fatura ettirirken her taklada yeni bir uydurulmuş firma ve kar payı ile fiyatların uçurulduğu gizli el piyasasında yiğit her zaman kuru soğana muhtaç olur..
Polisin yaptığı son demir vurgun u operasyonları bu tarz çete benzeri hareketlerle piyasaya  hukmeden güçleri ortaya çıkarmıştır.. Gıda piyasasında tekstil piyasasımda bu tarz doldur boşalt taktikleri ile 1 TL çorap 10 tl, 9 TL lik don 20 TL ye cıkmıştır.. 
TRT gibi devlet kurumunda 10000 kişi çalışır ama özel bir. TV de 200 kişi aynı işi yapar ve karlılıkta özel TV, trt yi 4'e 5'e katlar.. Çaykur da binlerce insan çalışır özel bir çay firmasında 400 kişi aynı işi yapar ve karlılıkta Çaykur u 4 e 5 e katlar.. Devlet eliyle bilmeden, spor kulubune yaptığı hibe, rant için verdiği reklam giderleri, dev çay heykeli gibi hiç bir estetiği ve sanatsal değeri olmayan yapıya ayrılan trilyonlar, sürekli referanslı personel yığımı yükselen maliyetleri ile piyasada çaydaki artan fahiş fiyatları getirir..Bu yanlış uygulamalar , Özel çay firmasının karlılığını, olağanüstü arttırırken, devlet eliyle tekel olan firma, eliyle de bilerek yada bilmeyerek artan maliyetleri karşılamak için kendini artan fiyat olarak raflarda gösterir..
Yagma Hasan Böreği, hırsızlık düzeninde en çok paya sahip olarak, paraya hukmetme sevdasını, aşka cevirir..  Vicdan yoktur. Maliyet değil fiyatları belirleyen keyfiyettir..
Elleri kolları bağlı tüketici bilincinden yoksun tüketici,, sadece başı tutulmuş olarak tecavüz mağdurudır
Havuçu stoklayan, tavşanlar kış için değil piyasaya inmeyen havuçun bilinçli olarak arz tarafını bozarak, aynı seviyedeki talebde bile 3 katına cıkan şişirilmiş fiyatla karlılığını arttırır. Balılesir de 1 köyün üretim kapasitesi  60 kamyon bile olsa aynı mağaraya saklanan havuç eli mahkum arttırılmış fiyat olarak karşımıza cıkacaktır.80 kuruşa tarla dan alınan kuru soğanı depolayarak arzı kısan tekelci kuvvet 1 ay sonra Aynı soğanı 10 katı fiyatla parça parça kıtlıkla bizi terbiye ederek 8 lira ya satacaktır.
Gizli El piyasasında akaryakıt istasyonun 
Bile olsa her an mağdır adayısındır. Horoz akbaba yı s*k meyi kafa koyduysa ölü taklidi yapıp havadaki akbaba yı yere kondıracak ve yine tecavuzınu yapacaktır.. Kurtuluşun yok. Ödemelerdeki sıkıntını akaryakıt dağıtım  merkezi,  ticari sır niteliği taşıyan bilgiyi dışardaki ile paylaşır ve seni kurban  haline cevirir.Tületici de enerji sektöründeki diğer tekelci zihniyetin esiri olarak şişirilmiş fiyata mahkum kalır..
Hep bunlar Çalışmasan da zengin olmaya mahkumluğundan kaynaklanır . Kamu bankasından yağmur olur yağar. Almayacagım dersin karşılıksız çıkan ödenmeyecek  kredi ile bir başkasının hayat eseri olan medya gurubunu bile hazır tesisat olarak sana doğa  ikram eder. Böyle verilmiş 1 milyar dolar toplum a geri dönüşü dolaylı vergiler ile geri. Dönüşümün sağlanması kendini maliyetsiz enflasyon şeklinde  artmış fiyat olarak gösterir
Kamu mücadelesi, millet mücadelesi olmasın böyle GİZLİ EL PİYASASINI ortadan kaldıramayız.
Rant zihniyetini ortadan kaldırmadıkça piyasa kendi şartlarını değil değdirilmiş şartlara göre hareket eder..imar mevzuatından başlayacaksın ve Bir arsadan bir ev çıkar diyerek işe başlayacaksın.. Rant zihniyeti öldürülmedikçe TC enflasyonu yaşayacaktır.. 
Değdirilmiş şartlar, değdirenin değdiri yere ve güce göre değişir. Şartlar ağırlaştıkça 1 in üç olmaz olsa da alım gücü olarak 3.ün biri olur.. Rakamlar artsa da alım gücü olmayan para sadece kaybolan zenginliklerin habercisidir..

Torun Halili
( Kaybolan İnsanlık Maliyetsiz Enflasyon başlıklı yazı HALİLİ tarafından 6.07.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.