Şiir Okuruna Notlar 3






Şairliğim bir tesadüf sonucu. Ama yaşadığım o onulmaz aşk, ulaşılmaz karasevda, şifasız hastalık bunca şiirin yazılmasına neden oldu. Aslında bu imkansız aşk benim şiir kapımı açan en önemli olaydı. İyi ki başıma gelmiş. ‘Alevden Güller’i bu acıyla yazdım. O günlerde Baudlaire’in şer çiçeklerini okuyordum. Onun etkisi herhalde böyle düzenli mısralar doğdu. Sevgilerin kedisi Baudlaire etkisi altındadır. 
Nasip, Mona Lisa şiirleri bu sevgi çağlayanı ile meydana geldi.Hikaye-i aşk o yaşadığım karşılıksız aşkın acısıyla yazıldı. O sıralar bolca nazım okuyordum. Nazım’ın Jokond ile Siyu’sunu pek sevmiştim. Kitabımı çaldırdım ama o mesneviyi hep içimde yaşadım. Beni bu modern mesnevi çok etkilemişti. 
O kız kendisinden küçük bir felsefe öğrencisiyle çıkıyordu. O da kendisiyle aynı görüşteydi. Onunla bir arkadaş vasıtasıyla tanışmıştık. O aralarında olup biteni bana anlatıyordu. Çok acı çekiyordum. Binbir Gece Masalı da daha sonra bu etki altında yazıldı.

Ahmet Kemal
( Şiir Okuruna Notlar 3 başlıklı yazı EDİP GÜL tarafından 5.07.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.