FEN LİSELERİ KALDIRILMALI 




Neden mi diyeceksiniz? Hemen söyleyeyim: Ülkenin en iyi beyinleri bu okullarda toplanıyor. Toplanıyor da ne oluyor? Onu da söyleyeyim: ülkenin en iyi beyinleri yalnızca bir alanda toplanıyor. Birikiyor diğer tüm alanlardan çekiliyor. Sonra ne oluyor? En iyi beyinler ya mühendis oluyor ya doktor oluyor. Ülke yönetimi kimlere kalıyor diyeceksiniz. İkincil beyinlere… 
Yıllar önce İsrail yöneticilerinin İşgal topraklarındaki Filistinlilerin sosyal branşlarda yetişmelerini önlemek için Fen branşlarını seçmelerini zorunlu kıldığını duyunca acı gerçek kafama dank etmişti. Biz de de sömürge zihniyetli idareciler bize aynı şeyi dayatmıyor muydu? En zeki öğrencileri fen Liselerine özendiriyorlar sonra da tıp ve mühendislik alalarına yoğunlaşmalarını sağlıyorlardı. Aynı oyun burada başka bir şekilde tekrarlanıyordu. Ve biz de bu oyunu fark edemiyorduk. Ne yazık ki hala fark edemiyoruz. Ve hala bu oyun sürdürülüyor hem de 10 yıllık halk iktidarına rağmen. Kimse olan bitenin farkında değil. 
Ülkeleri sömürmenin yollarını uluslararası sömürü odakları öyle derin bir yöntemle tezgâhlamış ki milli bir iktidar bile yıllarca o sömürü düzeninin farkına varamıyor ki nerede kaldı onu değiştirebilmek. 
Belli ki dünyanın her tarafında değişik şekillerde kurulmuş bu düzen ve hala onlar için tıkır tıkır işliyor kimse de bu gidişe dur demiyor diyemiyor demeyi bile düşünmüyor. 
Uluslararası sömürü ve zulüm düzeni bir yandan bürokrasiyi ele geçirir diğer yandan askeriyeyi kendi hazır ordusu yapar ve içteki milli güçlere karşı teyakkuz halde bulundurur istediği zaman darbe yaptırarak kendi menfaatlerini güvence altına alır. Aynı yöntemi ülkenin eğitimini ele geçirerek onu istediği gibi yönetir ülkenin ehil ellere geçmemesi için tüm tedbirleri alır, aydın ve sanatçı denilen güdümlü bir köleler ordusu yetiştirerek kaymak tabağı haline getirir. Ülkede sanatçı, sporcu vb. gruplar oluşturarak popüler kültür yaratır, halkı eğlence, içki kumar ve uyuşturucuya alıştırarak uyutur böylece sömürü düzenini iyice kökleştirir. 
İşte eğitimde sömürü ayağı da böyle bir şey. Eğitimde ana mesele de yazının başında anlattığım fen lisesi meselesidir ve bu yüzden kaldırılmalıdır. Böylece zeki beyinler yönetilen değil yönetici olmaya başlayacaktır. İdari yapıdaki bu değişim ülkenin sömürü düzeninden kurtulması için ilk adım olacaktır. 
İşte bu yüzden diyorum ki bu oyun bitmeli Fen Liseleri kaldırılmalıdır. Tüm liseler aynı ayara getirilmeli öğrenciler eşit yarıştırılmalı. Ancak bu güne dek yapılan negatif çalışmaların önlenmesi için pozitif ayrımcılık yapılmalı sosyal liselere ağırlık verilmeli, bu liselerden mezun olanların siyasal bilgilere kamu yönetim bölümlerine girmeleri sağlanmalıdır. Böylece uluslararası sömürü düzeninin en önemli prangalarından biri kırılmalıdır. 
Aslında yapılacak çok şey var. Ancak ne yapacağımız, neler yapabileceklerimizi bilemiyoruz. Karanlıklar içerisindeyiz. Ortalık henüz aydınlanmadı. Yolumuzu bulmaya çalışıyoruz. Düşünürlerimiz düşünemiyor. Milletçe düşünemiyoruz. Düşünmeyi unutmuşuz. Beyinlerimiz uyuşturulmuş. Sömürü düzeni her alanda faaliyet gösteriyor olanca gücüyle. 
Prangalara mahkûmuz. Beyin hücrelerimiz kilitli. Man kurtlaşmışız. Efendilerimizin izin verdiği kadar ve izin verdiği gibi yaşıyoruz. Artık bu gidişe bir dur demeli. Yıkanmış beyinleri kurtarmalıyız. Büyük bir operasyon yapmak zorundayız. Emin adımlarla gitmeli planlı hareket etmeliyiz. Ne yapacağımızı bilmeli önceden planlamalıyız.

Ahmet Kemal

( Fen Liseleri Kaldırılmalı başlıklı yazı EDİP GÜL tarafından 1.07.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.