ZOR YOKTUR 
İMKÂNSIZ Asla
1000 yıl önce İnkalar savasdan ziyade barışı ,barış içinde imece'yi Ve imecenin getirdiği kuvvetle 3500 metre yükseklikte patates 1500 metre yükseklikte önce pamuk üretebilme becerisini geliştirmiştir..Üstelik gündüz çöl sıcağı,gece buzul cağı...
Sen Çukurova  da 20 metre rakımda tarıma  tecavüz ederken, pamuk üretimini sıfırlayıp yerine ,kısır  beton ekerken allahın verdiği bolluk ve bereketi  de  inkar ediyorsun demektir..
Elin oğlu  1.5 metre yüksekliğinde kilit sistemli örme taş ile And Dağlarını dize getirmiş teraslama yöntemi ile elde ettiği düzlükte üretim yaparken ,erezyona engel olmuş,yerlestidigi drenaj ile toprağın balciklanmasi, havasız kalarak yağlanmasına engel olarak, kök gelişimine katkı sağlamıştı..Klima etkisi yaratan taşlar gündüz aşırı sıcak gece eksilere düşen ışı farkliliginda bitkinin köklerini gunduzden biriktirdigi ışı ile koruyordu..
Sen ne yaptın?Yilda 3 ürün aldigin toprakları   güzelim Balıkesir  ovasında imara açtın, daglar taşlar dururken gelip sanayi sitesini hastaneni okulunu ovanın ortasına kondurdun.ŞImdi ayda 3 kere kira alda görelim.. 
Inkalar,3500 metre yükseklere kadar dağın etrafında terasları,taş merdivenlerle birbirlerine bağlarken,dağın  yüzey suyunu biriktirdikleri kumbetten şu yolu ile aynı zamanda tarlalarina taşıdılar.. Ayrı kanaldan getirdiklerini evin içine kadar içme suyu yaptılar.Sagdaki kanaldan içersen hâsta olan iyi olur,soldakinden içersen ikizin olur diyerek suya kutsiyet kattılar.
Egenin münbit topraklarına 1970 lere kadar 2 metreden deden şu çıkarıp ,tarlasını suluyordu.Şimdi yazlık ektiğin topraklardan mezar bile olmaz sana...
Inkalar,kendi geliştirdikleri deneme yanılma yolu ile dayanıklı verimli tohumları kullandılar..Lamalarin bokundan gübre yapıp 3500 metre de üretim gerçekleştirip birini bin yapıp,dondurarak kurutup saklamayı,merkezi silolar ile krallığın diğer bölgelerinde kıtlığa karşı saklayarak korunmayı insanlığa miras bıraktılar.. 
Tarima tecavüz eden iflah olmaz.Bu seksten çocuk da olmaz..Ama tarım böyle.giderse dölsüz  tohumlardan ,tüm çocuklar kısırlaşır.Gıda terörü lama boku yerine toprak katili kimyasal zehirlerle başlar. Verimli diyerek  genetiği oynanmış tohumlarla devam eder.. Katil ilaçlarla da tüm doğal seleksiyon sekteye uğratılarak zehirlenmiş ürünler olarak raftaki aday ürünler haline dönüşür.. Saklayacaksan koruma gazı olmadan katkı koymadan inkalar gibi doğal yoldan katkısız yapacaksın yoksa insan insanın kurdudur derken insanın insanı yok edeceğini en son kalanında otomatikman kendiliğinden yok olacağını unutma 
Üretimde Kollektivizm,inkalarda ekimden hasada kadar hep vardı Toprağı ederken erkekler kadınlar genelde mısır patates gibi taneli tohumları ekerlerdi..Şarkılar söylenirken çalışmak da motivasyon had safhadaydı.. Bu güzelliği ispanyol katiller, koca bir uygarlığı yok ederken şarkılı ibadeti de inkalardan görüp kiliseye taşımışlardır..
Köyünde bir kooperatif kurulduğunda başkan olanayan akrabaları ile küsüp kooperatifçiliğin anasını daha doğmadan s*kiyorsun..Ne satarken ürününü pazarlayabiliyor ne de üretim  icin gereken girdilerde alim gücünü kullanabiliyorsun..Alirken de satarken de eller yukarı vaziyette  tüccar gel bana tecavüz et diyorsun ..Tüccar  peygamber değil ki seni düşünsün .Son peygamber 1400 yıl önce vefat etti.. Sen ancak "biz olarak "inkalı gibi sazıyla sozuyle,  ekimden hasada kadar bir olursan var olursun 
Ama tüm bunları düşünen yapan herhalde bir köylü inka değildir.. Okyanusun kenarında And dağlarının tepesinde üretim çeşitliliğini ve devamlılığını sağlayan, bunların arasında o günkü şartlarda 40 bin km yol yapan taş ve ağaçdan ip köprülerle ulaşımı sağlayan, yağma düzenine engel olan dış düşmanlara karşı koruyan tembelliği değil çalışkanlığı salık veren biri var ..Biz ona kral diyoruz..İçmek için kullandıkları taşları,yemek için kullandıkları kap kaçakları bile altından olan bu kavimden elde edilen zenginlikler ispanya  kralının  payi katilkomutanin payı çıktıktan sonra  kilisenin payi  olarak ispanya da bir çok kilisenin altından tavanına dönüşmüştür.. 
Boyle bir zenginlik sadece üretim bilgisi,muhendislik tekniği ile değil yönetim zekası ile mümkündür.. 
Koordinasyon yoksa duzende yoktur.. 
Tarım ,üretimin başlangıç noktasıdır. .12 bin yıl önce Anadolu topraklarında başlayan ilk buğday tohumu ilk tarımın ve medeniyetin doğuşunun habercisi olmuştur.. Avci olarak kalsaydık av da olmayı kabul etmiş olacaktık.. Tarım av olmayı reddetmektir.. Medeniyet için tarımına  sahip çık.. 

TORUN HALILI
( Zor Yoktur Imkansız Asla başlıklı yazı HALİLİ tarafından 30.06.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.