Edebiyatımızda çok söz sanatı vardır ama  halkımızın kullandığı üç veya beş tanedir,genellikle küfür erkeklerin,dua ve beddua ise yaşlılarla kadınların söz sanatlarıdır.

"Allah,seni sevdiğine yazsın.Allah seni sevdiklerine bağışlasın.Gözüne yaş,ayağına taş değmesin.Allah,evlatlarının acısını,mallarının ziyanını göstermesin sana."gibi nice dualar edilirken;
"Allah,senin belanı versin.İki gözün kör olsun.Beter olasın.Allah,seni bu dünyada ve ahirette helak etsin."gibi beddular da edilir en klasik şekilde.

Hem havanın sıcak  hem çalıştığımız  ortamın sıcak olmasından dolayı hem terliyoruz hem de çok susuyoruz.
Sıla da soğuk bir kola ikram etti çok memnun oldum ve 
"Allah seni sevdiğine yazsın,"deyiverdim.Kızdı,sert bir şekilde:"Tövbe de usta,"dedi ama ben düşünmeye başladım acaba yanlış bir şey mi söyledim diye.

Birkaç dakika geçtikten sonra sordum:
"Neden kızdın,yanlış bir şey mi dedim?"
Şöyle cevap verdi:
"Sevdiğime varırsam belki mutsuz olacağım."

Ülkemizde en çok boşananlar,okumuşlar  ile severek evlenenler  arasında yaşanmıyor muydu?

O halde şöyle dua etmek gerekir:
Allah bizi,bizim sevdiğimize değil;kendisinin sevdiği kuluna yazsın."

( Dua başlıklı yazı berberce tarafından 28.06.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.