Fikirler Arasındaki Derin Uçurum

 fikir catışması - uludağ sözlük

Bazen fikirlerle gerçek arasında derin uçurumlar vardır, bu gerçeği görmek için ben kaç defa düşmekte olurken fark ettim sayısını bilmiyorum. Kelimelerle oynayan insanların gerçek kelimeyi gizleyerek yalan kelimeleri ekleyince gerçeğin yerini tutan budur derken ne yazık ki tutmuyor yerini. İnsanlar nedense çıkarı için anlatınca kullanılmayan yalana sarılmış sırıtan kelimeleri kullanınca artık kelimelerde yıpranmış haliyle insana bir gülümsetme yaşatmıyor çünkü yalana sarılmış gizlenilmiş nefreti insana sunan insanlar bizim onunla hayli yol aldıktan sonra,bizde var olan değerleri yavaş yavaş çalarak bizi hüsrana uğratıyor,çok hüsrana uğradım!

 

Aradan geçen yıllardan sonra fark ettim lakin geç değildi, yeniden kendimi fikrimi yokladım yanlışa gidiyordu rot balans ayarları bozulmuş güzel bir tamire gerek vardı vardım tamir eden kitaplarımın şiirlerimin yanına kitaplarıma yeniden aklımı resetleyerek yeniden bilgi ile doldurdum. Kelimelerin anlattığı manayı silerek yanlışı yükleyerek sunanlar sömürmek için, dilin aldatıcı büyüsünü kullanarak şirin görünerek yaklaşarak aldatmasının sonucunda hezeyanları da çok yaşadım. Diyorum ki her insanın bir öyküsü mutlaka vardır, lakin her insanın bir şiiri yoktur, şiirlerle süslemiş bir bahçesi de yoktur.Şiir yazamasak ta şiirleri gönlün içine almak kurumuş toprağa serperek yeşillendirmek çiçeklerin açmasını sağlamalıyız çok okumalıyız çok!Tüm güzellikleri al senin olsun geriye kalan bana yeter.

 

Yazarken yorulmak olsa da yazmak yorulmak bana düştü okumak size düştü,bin bir kelimelerin hüneriyle size yazdım kendimi,önce kendimle donattım ışıldayanları size gönderdim.

 

Yazarken karanlığa karşı yazım

Darmadağınık eden ne varsa ona kızdım

Bin bir şeytanlıkla bakan gözüne tükürdüm

Yoğun yanlış vardı doğru ile onu karşılaştırdım

Tam olanı kesip satanlar vardı eksik eksik

 

İnsanın aklı başka yerlerde olursa böylesine hezimete uğratabiliyor, bu da tecrübe olarak dönse de insana birçok şeyi alıp götürüyor! İlk başta gizli olanı saklı fikri nasıl bilebilirdim ki? Buna bende olmayan birikim ya da saflığımın sonucunda gülümseyerek yaklaşanların sırtımda bıçaklamasına neden oldu da diyebilirim. İşte insan insanın kalbinde gizlediğini bilemiyor Rabbimden başka lakin her şeyi bilen Rabbim kalbinde kötü şeyleri insana sunanın cezasını da elbet verecektir bundan kaçışı yoktur. Bu günden sonra anlamak işime yaradı geç olsa da. Şimdiden sonra Rabbim yardımıyla bana engel olmaya çalışanlara engel olacağım, belki tecrübe için gerekliydi ben önüme çıkan kılavuzu istemeyerek sen çekil kenara ben tek başıma yürürüm demem de buna davetiye çıkarmış oldu.Güzel bir fırsattı  imanın önüme çıkarak nefsimin baskısına kapılarak biraz kenara çekil dememdeki edepsizliğin sonucunda yaşadıklarım bir ders olarak karşıma çıktı.Şimdi anlayarak farklı şeyleri okuyarak şiirle yoluma devam ederken Rabbime şükürler ediyorum,yanlış yoldan alarak düzgün kendi hak yoluna çevirdi. Bazı kazanma hırsıyla yaşayanlar bizi aptal sanarak soymaya kalksa da bizim saf dünyamızın düzenin bozmaya çalışsa da buna farklı fikir ve düşüncelerimle artık izin vermem,bazen her şeyin istediğimiz gibi olmadığı bu dünyada,istediğimize engel koyanların bizlerin birlikteliğiyle Rabbimin yardımıyla son bulacağını biliyorum. Anlıyorsunuz ben değil mi,hepimiz bizi çarkları arasında ezmeye çalışanlardan kaçsak ta bazen o çarkın arasında eziliyoruz.Aslında insan iyi duygularla doludur onu saf dışı ederek kötü olanı içine koymadıkça.İnsanın mayasında vardır dürüstlük lakin insan bu çıkarı için onu kullanmayarak kapısını kapatarak ezmenin kazancına göz dikerek almanın kapısını açar!İnsanız zamanla alışmak gerekmiyor değiştirmek gerekiyorsa da tek başına olmuyor,hep birlikte tek ses tek yumruk olmayınca çözüm süreci uzuyor çıkmaza giriyor.İşte bu zamanlarda pahalılıkla maddi sıkıntılara girerek bu sıkıntıları çekiyoruz,maaşımıza gelecek zammı beklerken umarım üretici ve satıcılarda zammı almadan yeni bir zamla bize şoku yaşatmazlar umarım.

 

İnsanız güzel olana alışmak istiyoruz herkesin gülmesini mutlu mesut olmasını istiyoruz bunun neresi kötü acaba? Neden bunun önüne engeller koyarız ya da koyana ses çıkartmayız? Önce bunun cevabını kendimde bulayım sizlerde yazınca okuyarak bir harmanlayayım. Bizde var olan unutmak kötü olanı unutmak için vardır,iyi olanı çıkarıp onu unutmak için değildir ki, yanlış mı düşünüyorum acaba? Yanlış olanları unuttuğumuz iyi olanı hatırladığımız zaman her zorluğun üstesinde Rabbim yardımıyla geliriz buna inanıyorum. Dili çözülür kifayetsiz kalan sözcük ve kelimelerin, gölgeler ki karanlığıyla gelirken kaçışır dehlizlere, sihirli sözcük olan “kardeşliğimiz” aydınlatır tüm karanlık yanlarımızı, gün doğar gönül şehrimize gülüşlerimizle neden olmasın? Gönül içinde hatıralarımızı taşıyan gemi, hatıralarımız seni diri tutmuş mutluluklarımızla bak uzaklarda yeniden gülüşlerimizi bize getirdin, hoş günlerin neşeli kapısını açtırdın gönül limanımızda.

 

Gönül mekânını gezdim adım adım

İçinde kalsın dedim gülüşünle adım

Bütün âlem bizsiz içi bak ne kadar boş

Çekil önümüzde ey boşluk biz geldik

Biz geldikte hoşlukla dolsun bu âlem

Rahman elbet boşa vermedi bu ele kalem

Var git et boşluk sarmasın bizi artık elem

Fikrin çilesini çekerim elimde iken bu kalem

Benden olsun okuyan tüm fikir çilesini çekenlere selam

 

 

Gürültülü şehrin kalabalıklarında neşelerimizle kahkahalarımızla hep yaşamamız dileğimle vesselam selamlarımla.

Mehmet Aluç


( Fikirler Arasındaki Derin Uçurum. başlıklı yazı kul mehmet tarafından 28.06.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.