TRAFİK KAZALARI VE SİYASET
Görünen ve görünmeyen yüzler vardır. Hukuk sistemi, ne kadar demokratik ve hukuka saygılı ise görünmeyen yüzler o kadar azınlık ve  cesidi azdır
Siyaset doğrudan  bürokrasiyi,dolaylı olarak da  bürokrasinin, siyaseti belirleme gücü vardır.. Öyle ki bir gümrükçü çıkar bir uçak altın kaçakçılığını ortaya çılarır.. Ortaya çıkan altın bir ssistemi, sistemin ortaya çıkması ise en büyük kamu bankası genel müdürüne uluslarası terörist muamelesi ile ABD cezaevi iskan sonucunu ortaya çıkarır.. Bir gümrük memuru, genel müdürün akıbetini belirlerken, genel müdürün sadakat dolu olsa da tutumu, siyasetin inandırıcılığını ortadan kaldırmıştır..
Zamanında Altın çocuklar denilerek getirilen Amerikan prensleri, Özalist dönemde ak saçlı bürokratları tasfiye etmiş yıllar sonra asıl tasfiyenin TC ne yönelik bir senaryonun devamı olduğunu anlayan anlamışdı..
 Civangate skandalında araçı ile giderken koskaca Ataköy semtinini yaratıcısı, marina nın kurucısu ve dönemin ilk istanbul da Galeria ile Avm nin yapıcısı ve Büyük çekmece ye kadar konut projelerinin imalatçısı Emlak Kredi Bankası genel müdürü araç da kazaya uğramış, 3. Milyon dolarcık rüşvet meselesinden  ayağına mermi çekirdeğinin değmesi ile kaza ortaya çıkmıştı.. Koskoca kamu bankası batmış Genel müdür  ceza almış, cezasını çekmiş ve geldiği ABD ne dönmüştür.Biz yine bu ülke deyiz. Bir bürokrat yine o döneme kadar büyük projeler üreten köprü yapan otoban açan siyasetin inandırıcılığını bitirmişdi..
Askeri yönetimin getirdikleri, sivil yöntemlerle gönderildi ve parti binaları, belki ileride AVm olur..
Üst düzey bürokrasinin hatası bir ömürlük siyasetinde tasfiyesi sonucunu doğurur..
1989 da İstanbul Belediyesini alan Sol, iski Genel Müdürünün aşk skandalı ve boşamaya çalıştığı  eşinin ifşası ile sahte şirketlerce, iski ihaleleri ile yapılan yolsuzluklar ortaya cıkmış ve bir bürolrat İstanbul belediyesine, neredeyse 30 yıl boyunca sol siyasetin  yanaşamamasına sebep olmuştur..
Seçmen bilinci öyle bir gecede  oluşmaz. Olanı duydukları ve gördükleri ile seçmen sürekli yazar.. Vicdanında öyle bir kalem kullanır ki ölene kadar o kalemin yazdıkları çıkmaz.. 
Sen tüm vekilleri alacagım diye Seçime girersin bir bakmışsın 3 ün birini almışsındır.. Seçmen bilinci şaşmaz. Şaşan sadece kontrol etmezsen sayımdır..
Bürokrasinin siyaseti belirleme gücünün yanında trafik kazaları, suikastler , terör tehdit, şantaj, gibi olaylar da siyaseti belirler..
En temiz en akıllı proje adamı diye bilinen ve geme gelmez, Adnan Kahveci trafik kazasında kurban oldu..Kuralcı eğitim yılların da hep birinci olan  Adnan Kahveci,istanbul da bağlantı yoluna tersten  giriyor.. Liderin etrafının boşalması projesine kurban gidiyor.. 
Dr Sadık Ahmet, Yunanistan da Türklerin partileşme sürecinde onların hak ve özgürlüklerinin savunulmasında belirleyici bir güç merkezi olmuşdu. Abdullah Çatlı nın başına gelen olayın bezeri bir kaza da mücadele adamı doktorumuzu, aramızdan aldı..
2003 yılında fetönün sıklet merkezlerinden olan Denizli de Vali  Recep Yazıcıoğlu Ankara  temelli düzlük yolda yine sana  bir mercedes yakışır denilerek ona sunulan araçla kaza da rahmetli olmuşdu.Bu kazadan  Yıllar sonra  300 fetöcüyü  tutuklayan Denizli Cumhuriyet Başsavcısı  ölüm tehditleri alan ve bunu yakınları ile de paylaşan Mustafa Alper kamyon kazası ile  öldürülmüşdü..Kaçan şoförün yerine bir tane ehliyeti alınmış şoförü buldular. Anadolu kaplanları diye yutturulan iş adamları ve ilişkide bulundukları siyasetçiler her mecrada var olup yollarını açmak isteyeceklerdir.. Asıl olan hukuk adamlarının bunları anında derdest etmeleridir .. Yoksa ipin ucunun kendisine değeceğini bilen siyasetçi için günümüzde her yol mübah dır. Senin anan ağlayacagına kuralı uygula onun anası ağlasın..
Savcı Di pietro italya da 10 ton bomba gizlenmiş yolda patlatılınca, "gittiğin yolu 1 kez kullan" kuralını ihlal etmiş ve dokunduğu mafya siyaset ilişkisi onu kurban etmişti.. Yolu hak yolu olması seni korumaz. Seni sadece sen ve dikkatin korur.. 
Abdullah Çatlı kurgulu kazası,  her şeyi bilen kara kutunun ortadan kaldırılarak 1993-1994lerde tavan yapan faili meçhuller, fetönün kitlesel olarak, harbiye ye girişi, mülkiyeyi teslim alışı, karşılıksız kredi ve hayali ihracaata ait kdv ödemeleri, gümrük kaçakları, suçtan gelir temin edenler ve bu, geliri aklayanlar, bir trafik kazayı mizansen  ile temize çıkmıştır. Zincirin baklası, siyaset ile suç dünyası arasındaki bir bilen anlamındaki bağlantıyı, ortadan kaldırınca temiz siyaset olarak yolına devam edenler, merkez sağı tasfiye ederken, 28 şubata çanak tutarak TC nin tasfiyesi semaryosunun yeni kısmı da işleme koyuyordu.. Cengiz Han, hazinesini gizlerken aralıklı olarak 40 kişiyi yol nöbetine bırakır. Önceden nehir akışını değiştirdiği yere  gömdürür.. Kazan 40 kişi, başlarımdaki 40 kişi tarafındam öldürülür.. Dönüş yoluna geldiklerinde bekleyen 40 kişide gelen bu 40 kişiyi öldürdüğünde Cengiz Han hazinesi görünmez olur. Bugün bile aranan hazine halen bulunamadı.. Trafik kazası yoldaki bekleyen  40 kişidir..
Hasan Celal Güzel, Anap başına  geçecek güçlü inançlı demokrat temiz yüzlü biri olarak kongreye girecekdi.. O dönem, soğuk nevale sayılan kumarbaz olduğunu yediği yumrukla öğrendiğimiz tavır ve davranışları ile halk tipi siyasetten uzak, aristokrat tipli siyaset temsilcisi genel başkanlık koltuğuna oturdu.. Merkez sağın tasfiye süreci başlamış oldu.. Nasıl oldu? Hande Mumcu, tarafından Özal Bush a ait görüşme metni  yayınlanınca görüşmede bulunan Hasan Celal Güzel ile aralarındaki ilişki skandal olarak lanse edildi
1994 de bu sefer belkide figüran olarak kullanılan Hande, Çroum yolumda Tansu Çiller Mitingine haber için giderken kazaya kurban gitti.. Ölenlere rahmet diliyorum..
Araç sistematiğini bilen birisi trafik kazasını yol açacak şartları hazırlayabilir.. En basitinden hidroliğinin bulunduğu kutuya ya da kutudan cıkan boruya  delik açtığınızda virajlı yolda siz frene pompaladıkça eksilen fren yağı ölüme attığınız adım olacaktır.. Beyinli araçlarda siz hızla araçla gidersiniz ani frene bastuğınızda ABS teker kilitlenmesine engel olarak kontrollü salınım ile aracın kaymadan duruşunu sağlar.. Araç içi komuta ünitesi , tekerlek sensörü yapay zeka ile kontrol edilen yağın balataara ukaşarak durmayı sağlar.. Uydudan gönderilen bir sinyal bu mekanizmayı bozar mı? Almanya da oturup, içeride unuttuğunız anahtar için sinyal gönderip kapıyı açabilen güç abs yağının akışını da kontrol edebilir..Siyaset rakibini moskova da oturup Mexico city yok edmeyi de gösterdi.. Stalin rakibi kızıl ordu kurucusı sürekli devrim diyen stukoyu rededen  Troçki yi böyle yok etti. 
Trafik kazası, bir siyaset modelidir.. Rakibinizi ortadan kaldırır.. Muhaliflerinizin, dilini keser.. Muaviye, Hz Ali nin oğlu Hasan ı isteseydi öldirür yine halifeliğini ilan ederdi. Ama onun olurunu alarak halifeliğini tarrışmasız hale getirerek soya bağlayacagını bildiği halifeliği aldı..
Güç sahibi olan vicdansız  siyasiler, nfuz ederek yada kaza ile yollarını açmaya çalışırlar
Trafik kazası, rakibiniz olurunu sessize cevirmenizidir..
Bu yöntemi seçen Her müsebbib, cezasını çekmedikçe, vicdansızlar demokratik bir öğe olarak bu yöntemi kullanılmaya devam edecektir. .
Allah kazasız yol açıklığı versin 

TORUN HALİLİ
( Trafik Kazalları Ve Siyaset başlıklı yazı HALİLİ tarafından 28.06.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.