Özel anılar biriktir hayatın boyunca, sana özel kokular, sana özel şiirler, sana özel melodiler.. 

Sadece seni gerçek anlamda tanıyanlar anlasın bu anların değerini.. 

Radyoda bir esinti duyduğunda aklından sen geç ansızın.. 

Gökkuşağına baktığında, renklerden mavi ol mesela, anımsatan gülücüğüyle.. 

Yakamozda bile sen koksun, burun direklerini sızım sızım hasrete bulayan, 

Şekersiz bir demli çay ol mesela, damağına dokunan öznesi ol, ismin yazılsın bir yudum çayda.. 

Şekeri olmasın kahvenin yüreğindeki telvede, yılların hatrını yad edin bir yudumda içtiğin şekersiz acı kahvede. 

 

Sırların olsun sadece onun bildiği, aynadaki gözlerine baktığında anımsa cümlelerin kursağındaki zerresini, yutkundukça özlemin hazzını hatırla.. 

 

Şiirin satır arasına dokunduğunu hissetsin, her bir cümlede haykırışları duy duyabildiğince.. Yüklemine yüklediğin değeri, öznesinde hece hece ismini, ömür hırkasının eksik kalan düğmesini, bir yudum umuda yaktığı gemileri hatırla.. 

Minik patileriyle bir mırnavın mırıltısında duy hayatın anlamını.. Oku ! Okudukça yüreğine saplanan ok misali hatırla.. Sessizliğinde biriktirdiği senli cümleleri hatırla.. Araf’ta kalmış saatlerinden, nasılda çalardı dakikaları, bir anını heba etmemek için, anılarından vazgeçişlerini hatırla.. 

Aşka aş dediğinde, gönlün bozduğu orucunu, hayata dair her ne varsa sende sakladığını, akladığını hatırla.. 

Yokluğun, yoksunluğundan akıp giderken, kesişen yollarda beklediğini hatırla mesela, masalını yitirmiş bir kahraman edasıyla, kendi masalını yazdıklarını hatırla .. 

Kapatıp gözlerini bir temize çek bütün hayatını ve artısı eksisiyle ne denli dolduğunu da, ne kadar yüreğini boşalttığını da hatırla.. Tüm hatrı olanların da, hatrının yer bulduğu ömürleri de hatırla.. Hatırla ki kırıp parçalayanlar yüzünden en çok kendi yüreğini yerle bir ettiğin hiç çıkmasın zihninin odalarından.. Yankılandıkça sarsılsın düşlerin, hep hatırla ki, yarın varsa hayatta, kaybetme! Kaybedeceksen kendini bırak her bir hatıra dağılsın.. Tıpkı hayat gibi, sen sadece planlar yapma! Zira Hayat hep bildiğine okur, sen sadece güzel yüreğinle hayatı okumayı başar yeter.. ! güldürme ardında kalanı, sen gül hayat ardında kalacak zaten.. DDD 

Derya Dender ….. 23 Haziran 2022….. 18:05

 

( Hatırla başlıklı yazı Derya Dender tarafından 23.06.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.