Başkanlık sistemi yarım kaldı. Kalksın artık bu siyasi bölünmüşlük.


Devlet yönetimi başkanlık sistemine geçti ama parlamentonun yarı parlamenter mi ne olduğu belli değil, ucube kaldığı aşikâr. Yerel yönetimler ise hâlâ parlamenter sistemle devam ediyor. 


Bizim önce bir birliğe ihtiyacımız var… Onun için; 


Başkanlık sisteminin en önemli getirisi; siyasi olarak paramparça bir toplum yapısından iki bölüme “çıkan” bir birlik oluştu. Önceden paramparça siyasi bir toplum vardı. Cumhur ittifakı doğru da millet ittifakı yanlış diye bir söyleme asla girmiyorum, orası siyasi bir konu. Benim derdim toplumda birlik sağlamaktır. Birlik olmayan yerde dirlik de olmaz.  


Şimdi olması gereken ise şudur;


1.       Partiler tamamıyla kapatılmalıdır. Zaten şu anda partiler dernek pozisyonuna düştüler. Ama yine de kapatılmalıdır. İşte o zaman siyasi bir bütünlük tam olarak sağlanmış olur. Parti yardımından da devlet büyük kar eder. 


Her ilin ne kadar milletvekili sayısı varsa, isteyen aday olur ve en çok oy alandan itibaren milletvekili sayısı o ilden meclise gider. KPS sınavı gibi. Parti-marti yok artık. 


2.       Yerel yönetimler ise başkanlık sistemine geçmelidir.  Valiler, belediye başkanı görevini yapacak birini atamalıdır. İki başlı yönetim olur mu?! 


Mesela bir vali yardımcısı yerel yönetimlerle ilgilenir. Yerel yönetimlerde de işte o zaman halkta siyasi bir birlik sağlanmış olur. Belediyeler, kendine oy vermeyene veya kendini desteklemeyene tavır almaz. Yolsuzluklar da minimize olur. Belediye başkanlarına ayrıyeten bir maaş ödenmez ve büyük bir tasarruf da sağlanmış olur. Ama en önemlisi; toplumda bir birlik ve beraberlik sağlanmış olmasıdır.  


Halk meclis üyelerini seçer milletvekilleri gibi ve meclis üyelerine bir vali yardımcısı başkanlık yapar  ve ili yönetir veya ilçelerde, bir kaymakam yardımcısı meclis üyelerine başkanlık yapar. 


Muhtarların da bir meclisi olur ve onlar da bu yönetime katılır. Muhtarlar, sorunları yerel meclise sunar, orada meclis üyeleri tarafından tartışılır ve hizmete gidilir. 


Nedir bu toplumdaki bölünmüşlük, nedir bu düşmanlık. Bizim önce birlik ve beraberliğe ihtiyacımız var… 


Bir birini tanımayan iki kişi bir araya gelse hemen hangi siyasi görüşten olduğunu sorguluyor zihninde. Ona göre zarf atıyor önce ve yokluyor karşısındakini. Kalksın artık bu siyasi bölünmüşlük.

(Mümin Sağlam)

( Yerel Yönetimler De Başkanlık Sistemine Geçmelidir başlıklı yazı OLUK tarafından 22.06.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.