Birkaç gün içerisinde İstanbul’da ekmek 5 tl olacak ve kısa sürede tüm ülkemize yayılacak. Olası beddualar kulağıma geliyor gibi. Bu hiper enflasyonda en son suçlanacak kişi Sayın Cumhurbaşkanı’dır. Dua edelim bir ekmek 50 tl. olmuyor, şimdilik. Halkının yaşam düzeyi yükselsin diye Sayın Cumhurbaşkanı çok ama çok ağır bedeller ödeyerek çeyrek asırdır ülkemizi yönetiyor. Bu süreç boyunca ulus olarak bedavadan yaşadık, armut piş ağzıma düş. Şimdilik şunu söylemek isterim ki Büyük Türkiye üstüne koya koya geliyor, yahu yeter ki vatandaş accık güvensin liderine, vallahi billahi accık diyorum, fazlaca da değil. Endişeye zerrece mahal yok.

 

Gerekirse arabaya binmeyeceğiz, az tüketeceğiz, lay lay lom ekmek elden su gölden yaşamayacağız. Hem her türlü sosyal güvenceye sahip ol, ulaşımda sağlıkta alt yapıda bürokraside en teknolojik mesafeleri kat et, itibarını yükselt, NATO’yu hazır ola geçir, hem de ekonomi yönetimine ver veriştir. Yok öyle üç köfte bir kuruş, beş kuruş olsa yine iyi.

 

Kurtuluş ve gelişme sadece ama sadece Milli Sermaye Birikiminde.

 

Bunu burada bir iki sayfa ile anlatamam. Yarın tamamen bilimsel ve sadece okur yazarlık seviyesinde olan arkadaşlarımızın bile anlayacağı düzeyde bir yazı dizisine başlayacağım, izin çıkarsa. Ülkeme bu kadarını borçluyum. Aslında bu diziyi şu ana kadar çoktan neticelendirmiş olacaktım ama her yazıma yapılan yorumlar siyasi polemikleri peşinden getirdi ve ben de sonlandırdım / ara verdim.

 

Sitede yeni olan arkadaşlarımız için açıklamak isterim ki ben genel anlamda sol görüşlü bir üyeyim. Muhafazakar yaşam biçimine saygılıyımdır ama benimsemem, benimsemeyeceğim de yaşam tarzım itibarı ile çok açık ve nettir. Yaşam tarzı benim en koyu tonuyla kırmızı çizgimdir, ilelebet böyle kalacak.


Her şeyden önce dürüst olmaya ve hak yememeye çalışan birisiyim. Mesleğim Ekonomistlik, doktora vs çalışmalarım da var, işimi çok severim. Hepsi bu.


 

* Faizler artmadığı halde neden enflasyon sürekli yükseliyor?


* Merkez Bankası rezervleri eksiyken piyasaya nasıl müdahale edilebiliyor?


* Kur korumalı mevduat neden kendinden bekleneni veremedi?


* TUİK ne yapıyor?


* GES nedir? Faydalı olacak mı?


* Yüksek fiyat artışlarına rağmen talep neden düşmüyor?


* Ekonomi halen nasıl büyüyor? Ya da büyüyor mu?


* Kurlar neden düşmüyor?


* Emlak fiyatları neden artıyor? Bu iyi mi kötü mü?


* İşsizlik ne düzeylerde?


* Muhalefet ne yapmaya çalışıyor?


* İktidar ne yapmaya çalışıyor?


* Diğer ülkeler ne yapmaya çalışıyor?


* Bir tarım ülkesi nasıl hububat ithal eder?


* Biz gerçekten bir tarım ülkesi miyiz?


* Türkiye Venezuella'dan toprak kiralayıp buğday yetiştirecek kadar akıl özürlü müdür yoksa dünya petrol rezervlerinin çok büyük bir bölümünün Venezüella'da olduğunu bilecek kadar cevval midir?


* İnşaat sektörüne dayalı büyüme olur mu?


* Beşli çete hakikaten ciddi kâr mı etmektedir, yoksa kendileri bile fark etmeden devletin çok ciddi bir kamu harcamasını kendi üzerine mi almaktadır?


* Vatandaş beklentisi ne demek ve nasıl yönetilir?


* Battık mı?

Batıyor muyuz?

Batar mıyız ki?


* Harbiden dünyanın en büyük ekonomilerinden birisi olmaya adayız da üstümüz mü çizilmeye çalışılıyor?

Yoksa bir balon muyuz?

Vs vs vs

 

 

Tüm bu soruları evvela Allah korkusu, ardından evrensel değerler,  müteakibinde bire bir bilime dayalı olarak yanıtlamaya çalışacağım. Eğer site üyeleri izin verirse. Yani beni yazdığıma yazacağıma pişman etmezler ise. Bu nedenle tüm yorumları kontrolden geçireceğim, hiç haz etmediğim bir uygulama olmasına rağmen.

 

Siyasetle işim yok.

Sadece ülkemi düşünüyorum.


Sami Ağabeyim izniniz var mı? Başlayayım mı böyle bir yazı dizisine? Siyasi polemiklere açık, bu nedenle soruyorum.

 

Saygılarımla.

 

Mehmet Çağatay Ünlütürk

 

 

( Büyük Türkiye başlıklı yazı MCU :) tarafından 20.06.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.