KİMİN ELİ, 
KİMİN CEBİNDE
Şu sorulara cevap bulalım. Ama cevaplar müşterek olsun yeni bir kakafoni oluşmasın... 
Nufus cuzdanı ile yurt dışı seyahat kimin işine yarar?
Kokaini taşımak mı zordur parasını mı?
Nufus cuzdanı ile giden, gittiği ülkeden bir başka ülkeye pasaportu ile kendi asıl veya satın aldığı gerçekmiş gibi  pasaportu ile  geçerse 🤪hukuken ne olur?
Bir tıp öğrencisinin maliyeti devlete 6 milyarsa ve bunun ancak %3.77 sini öğrenci karşılıyorsa giden  sadece biriktirdikleri ile bile gitse  aslında  bizden olmuyor mu?
İran lı bir istihbarat uzmanı, devrim karşıtı gibi gözükerek sınırları aşıp, koruma kararı ile girmişse aslında girdiği ülke değil, bize mi girmiş oluyor?
Kıtalar arası seyahatle  okyanuslar ötesinden koka ağacı ithal edenler, aslında neslimizi öteki dünyaya ihraç etmiyorlar mı?
En üst rant değerine  ulaşmış Manhattam da bir yurt yapılacağına 14 yurt ABD nin değişik eyaletlerinde yapılmış olsa toplam fayadaya daha çok hizmet edilmez mi?
TC de köyde üretimden uzak yaşlı dışı nufus kalmamışsa, üretimi arttırmak ucuz iş güçü olan Sudan dan mı geçer? Köyleri boşaltma projesinden vaçgerek mi? Vatandaşı Sudan ihraç ederek mi olur?
Hızla nufus yaşlılaşırken,zenci mülteciler, tembel suriyeliler, Kaçkın Afganlar nufıs artış hızıımıza katkı mı sağlarlar? 
Devleti hizmetkar devlete dönüştürürken yöneticisinin emreden yönetici olması hukukun ferdileştiği, evrensel ilkelerden uzaklaştığı anlama gelmez mi?
Tamam ordu milletiz de hergün şehit neden veriyoruz? Savaş sa gidelim binlerle ölelim ama  bir günde ölelim.. İte köpege her gün neden 1,2  kurban verelim.. Alacaksak 82 yi 83, 83 ü 84 yapalım ve gelmeyelim.. Orada kalalım.. Irak da Bölgesel federe devletini kim kurdu ? Misak ımilli sınırına kim hançer sapladı?Kuzey  Suriye de yeni bir federe devletin oluşumu için peşmergeyi oraya kim taşıdı? 
Her cemaat kendi putunu oluşturmuşsa son put Hz İbrahim tarafından yıkılmışsa sonradan eklemeliler de Hz Ali nin kılıcından payını aldığına göre bunlar neyin nesi? ATATÜRK ü putlaştırmayın derken, kendi putlarınıza yer açmak için feryat etmiştiniz.. Tüm putların panzehiri Asrı saddette Zülfikar dı günümüzde Atatürk ilke ve ınkılapları olduğunu ne zaman göreceğiz?
Kendi ülkesinin değerlerini, kendi vatandaşlrına ötekileştirenlerin ajanlıkları için illa kimlik ibrazı mı isteyeceğiz?(Yıllar öncesinden sahte tarih üreten yazar çizer gazeteci tayfası kastedilmiştir) 
TC nin değişen zamana göre değişmez ilke ve kuralları vardır. Düşman kim olursa olsun dostluk önceliğimizdir.. Gözümüzün önünde bir ülke inşa ediyorlar ve biz çok noktalı yok edici  cephe savası yerine savaşırmış gibi yaparak, Putin deyimi ile tarihsel bütüblüğümüzüün gereği operasyon yapamıyorsak siz bırakın oturdugunız yerleri....
Torun Halili
( Kimin Eli Kimin Cebinde başlıklı yazı HALİLİ tarafından 17.06.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.