Bir keşif yâda buluşa imza atmak için en önemli ögelerden biri gözlemdir. Gözlem yapmak olaylara geri çekilip dikkatli bakmak gibidir. Başkalarının görmediğini görmektir.

 

Yeni bir buluş ortaya koyan kimse mucittir. Hayatımızı kolaylaştıran birçok nesneyi icat edenlerdir. Başımıza icat çıkaranlardır. Herkes mucit olabilir mi? Neden olmasın? Bir şey için yüzlerce defa başarısız olup tekrar tekrar denemeye sabırları varsa elbette olur.

 

Şimdi sizlere bir buluş yapmak için uğraşırken, başka bir şeyi nasıl keşfettiğimi anlatacağım. Jöle ve türevi ürünleri çok kullandığım zamanlardı. Saçlarım dökülmeye başlayınca saç şekillendiricilerden kurtulmam gerekiyordu. Yerine ne kullanabilirim diye düşünmeye başladım. Kendi ürettiğim bitkisel bir ürün olmalıydı. Birçok bitkiyi gözlemledikten sora bamyayı deneye tabi tuttum. Bir bidona bamyanın odunsu tarafını doldurup içine su döktüm. Bir miktar zaman bekleyince jelimsi bir sıvı elde ettim. Bir kaba doldurup kullanmaya başladım. Saçlarımı şekillendirmede başarılıydı. Kısa vadede başarılıydı. Uzun süre kullanmak için önce koku oluşmaya başladı sonra jelimsi yapısını koruyamadı. Bu iki sorunu ortadan kaldıracak bir bilgiye sahip olmadığım için jöle işini rafa kaldırdım.

 

Bidonda kalan odunsu kısımlar ne oldu onu incelemeye başladım. Odunsu kısımdan lifli kısmı ayrılacak hale gelmişti. Kendirimsi bir yapısı vardı. Küçük parçalar olduğu için ip olup olmadığını test edemedim. Ertesi yıl bamya saplarından lifleri uygun ortam geliştirip ayırdım. Gerçekten kendir ile bir farkı yoktu. Bunun ip olup olamayacağını test etmek için anneme kirman ile eğirttim. Dayanıklılığını test edip koparmayı denedim. Baya dayanıklı bir yapısı var. Annem halı, kilim ve çadır dokumayı bilir. Onlarım iplerini de kendisi eğirdiği için ipten anlıyor. Bunun ip olabileceğine karar verdik.

 

Şimdi bunları ilgili kurumların dikkatine arz ediyorum.

( Bamya Sapından İp Yapılacağını Keşfettim. başlıklı yazı mehmetgarip tarafından 16.06.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.