BİZ NE ZAMAN
BÖYLE OLDUK?
Sahip çıkarsan, çıkmasan bile çıkanlara saygı duyarsan Kültür kaybolmaz..Kültür, 1 günde 1 yılda 1 nesilde değişime uğramaz.. Tıpkı bir meşelikde ki ağaçların tamamını kessen ve ağaçlar yok oldu diye terki diyar eylesen bile meşe, tekrar toprak içinde kalan  kökleri ile hayat verdiği filizlerler her tarafdan patlar ve o toprakları, sele yele zelzeleye karşı   korumaya alır..Ağaç, Hareket etmeyi başarsa seni de yanına  koymaz da allahın işi işte ağaçlar hareket edemiyor..
Her ne kadar ağaçlar hareket edemese de Doğanın intizamına aykırı davranırsan doğa intikamını  er geç  alır.. KElleşen topraklar da yağmur sel olur.. Uçan toprak toz olur, ilk yağmurla trafik de yola yağ olur ve sen atta olursun. Neden?
 Bir ağacı yok eden bin ağacı yok eder.. Onun üzerindeki onlarca yıl tohuma dönüşecek meyvelerini de yok etiğin için doğa daki intizam, intizara sonra da intikam a dönüşür..
Öyle bir haldeyiz ki sosyal platformalrda ki ağaç çicek böcek sevgsi tavan yapanlar, reel hayatta ömrü hayatta leğen de su görmüşler , denizi görmeme engel oluyor diye koca ağaçların altına  öldürücü çürütücü maddeler koyuyor, kesiyor ve doğa katillerine dönüşüyorlar..
Dindarı, cahili, mühendisi doktoru, hakimi fark etmiyor. Hemen ağacın katline, hükmünü veriyor..
Hani gelişmiştik? Modern çağda yaşıyorduk? Ömürler uzarken doğanın ömrünü, kısaltıyorsak olmaz olsun modernizm ..
Atalarımız ne  demişti?" Yaş kesen baş keser"  diyerek doğana sahip çık demişti. Çünkü onlar bir taşın silah, bir dalın gerektiğinde silah bir ormanın silaha kamuflaja sinyal bozucuya dönüştüğünü yıllar öncesinden  sana haber ediyorlar. Dinlesene.
Doğa sevgisi  ve toplumların birikimi olan  kültür arasında doğrudan bağ vardır. 
Doğa sevgisi kültür ister birikim ister.. Kültürü yok edenler, doğanın da katilidir..
Eskiden insanlar alan var alamayan var diyerek filedekileri görünmeyecek sekılde taşırlardı. Şimdi yiyemediklerinin resimleri ile gıcık veriyorlar. Gösteriş budalası olmak ne zamandan beri makbul oldu? 
İnsanlar köyde yaşardı.Evinde bir dal emek 2 yumurta olurdu ama Misafir gelecek diye korkmazdı.Misafirperverdi..Ne zaman dan beri misafirle düşmanı aynı kefdye koyduk Şivan perver olduk?
Heuacanla bayram beklenirken, giysileri ile yenilenenler umutlarını da yenilerken kimse köy yerini teek etmedi.. Ahırların tan vakti boşaldığı gibi  şehirler boşalıp sahiller ne zamandır doluyor ? Bayram da seyranda köyü terk edip, denizde balıkla  kim bayramlaşıyor? 
Komşu komşunun külüne muhtaç dı der ama onun malına namusuna kimse göz dikmezdi. Kıskançlığından adamın lüks  arabasını çizip, namusuna göz atıyorsun? Yardımseverlik gitti anladık da hayvanlık ne zaman geldi.. Zaman sana "hayvansever ol" diyor ama" hayvan ol" demiyor.. 
Fazla mesai yoktu ama deden senin, ezan sesi ile kalkıp 5. Ezan sesine kadar durmaksızın çalışırdı. Çalışmak erdemdi.. Ne zamandır tembellik prim yapıyor? Kıçın yerinden kıpırdayacak diye ödün kopuyor ama sakın spora gitmeyi unutma.. Çalış oğlum çalış işleyen beden ne perhiz tutar ne rejim ne de yağ..
Büyüklere saygı, birbirini tanımayanların  karşılıklı saygısı yabancı diye hoşgörüsü ne zaman potansiyel nefrete dönüştü.Sadece Elin gavuruna höşgörülü değil trafikde, komşuya karşı da  hoş görülü olacagız..Komşını öldür.. Trafik de tanımdıpın adamı öldür.. Turist e velkam.. Vel. Vell
Sen, ananı babanı saymıyorsun. Atmışsın köşeye, kedine gösterdiğin şefkati babana göstermiyorsun.. Galiba senden çok şey istiyoruz.Hayır biz senden kişisel davranış değil mensup olduğun  topluma ait uygun davranışı sergilemeni bekliyoruz.. Yaptığın Aykırılık sonunda gelip, seni de vuruyor.. 
Evet.. Bırbirine saygı bırakın, kendine bile saygısı olmayan insan dan doğaya saygı beklemek Abesle iştigaldir..
Tembel hımbıl kıskanç, bencil, özenti insanlar topluluğu sadece mezarda ağaçla ve doğayla  tanışırlar.. Ağacın mezarlığı  saran kökü ve gölgesi ile.. 
 Dışkıdan daha pis kokan, mevtanın ziyaretine herkes gelsin diye mezarlık selvisi yapılan tüm kötülükleri unutur. Opis  kokuyu çeker gölgesi ile de toprak çatlamasın yarılmasın diye yine de onu korur..
"Lütfen doğanın intizamına uygun davranın..Tepe, tepe kalsın çukur, çukur kalsın.. Ağaç  yerinde dursun yoksa nefesinizi keserim.." Diyor Doga

TORUN HALİLİ
( Biz Ne Zaman Böyle Olduk başlıklı yazı HALİLİ tarafından 12.06.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.