Anladık bir normal G var, bir de yumuşak Ğ ki o da pişman mı değil mi yumuşak diye anıldığına onu da anlamamız lazım. Kendi haline bıraksalardı, o Ğ yumuşak diye anılmak ister miydi? Hayır insanın aklına da takılıyor, yumuşak E ya da yumuşak K veya yumuşak Z diye başka bir harf yok. Bir yumuşak, bu G mi?


Bir de bu Ğ yi kim yumuşatıyor ona da bakmak lazım. Kendi kendine yumuşama özelliği mi almış acaba zaman içerisinde? Ya da bunun bir sevgilisi vardı da acaba o mu yumuşattı bu G' yi? Hep mi böyle yumuşak kalacak kıyamete kadar? Tutup da Türk Dil Kurumuna bir dilekçe ile başvurup ''Ben yumuşak olarak kalmak istemiyorum bu saatten sonra.'' derse, bu durumda Türk Dil Kurumu ne yapacaktır?


Kulağımıza gelen haberlere göre, en iyi arkadaşı ve de komşusu normal G imiş. Tabi ne bekliyordunuz ki hem komşusu hem de aralarında bir şapka farkı var. Normal G de şapka yok diye herhalde onu da sevmemezlik edemez. Kankadır onlar...


Şu konuya da acilen açıklık getirmemiz lazım. Bu G'nin başına şapkayı kim taktı? Kim onun böyle yumuşaması için harekete geçti? Mustafa Kemal Atatürk'ümüzün Şapka Devrimi ile bir ilgisi var mı acaba Ğ'nin başında ki şapkanın? Sonra bu şapkanın cinsi cibilliyeti nedir? Fötr şapka mı, kasket mi, bere mi, fes mi, değil mi ama bunu da bilmemiz lazım...


Siz siz olun bu yumuşak G'yi yazı yazarken de konuşurken de kelime ve cümlelerinizin içinde kullanmaktan korkmayın. Billahi darılır sonra size bu Ğ ... Hadi bir de kafası bozulup ben şapka mapka istemiyorum, bundan sonra hayatımı normal G olarak sürdürmek istiyorum derse, yandığımızım resmidir vay halimize... Ondan sonra tutar Dağ'a Dag dersiniz Bağa Bag, dersiniz, değerliye degerli dersiniz, kimsede konuştuklarınızdan bir şey anlamaz... Siz siz olun, yumuşak Ğ ye kötü davranmayın...

( Yumuşak Ğ Ye Kötü Davranmayın başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 30.05.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.