İMKANSIZ DİYE BİRŞEY YOKTUR İMKÂNI İMKANSIZ YAPAN İNSAN VARDIR

Başarı... Göreceli bir kavram. İnsanın istediğine ulaşmak için bir yolculukta bulunmasıdır. Ben Sweetland'ın dediği gibi " başarı bir yolculuktur bir varış noktası değil" Yunus Emre'nin dediği gibi "sabır saadeti ebedi kalır sabır kimde ise o nasip alır."

Kimine göre mutluluğu yakalamak, kimine göre kariyerinde iyi bir konuma gelmek ,kimine göre zengin olmak... Bunlara ulaşmanın ilk yolu inanmak ve bu doğrultuda yol almak değil midir? İsteklerimize imkan vermek bizim iradelerimize ait olmaktadır. "İmkansız" ve" vazgeçmek" kelimelerinin dostluğu ne kadar sağlam olsa da" başarı" ve" inanmak"kelimelerinin dostluğu da bir o kadar tesirlidir.

"İmkansızcı" zihniyet insanlık tarihi boyunca pek çok büyük girişimin katili olmuştur. Mümküncü olmak neden zordur? İnsanoğlu neden böyle negatiftir? Pısırıklığın veya geri durmanın insana zafer getirdiğini duyan var mı? Olumlu düşünmelidir insan kendisine güvenmelidir; dağları yerinden oynatacağına, güneşe uzanabileceğine, gezegenleri bir çığlığıyla oynatabilecek kadar güçlü olduğuna inanmalıdır. Gerçeklerin gözümüze imkansız diye göründüğü şeylere dahi isyan etmelidir insanoğlu. İmkansız diye bir şey olsaydı eğer Sultan Mehmet "Fatih" olabilir miydi? Peygamberimiz Hz Muhammed'in övgüsüne Mazhar olacak kişi olur muydu? Bu övgüyü kendine yakıştırmasa o Sultan Fatih olabilir miydi? Kendisinin de dediği gibi "imkanın sınırını görmek için imkansızı denemek gerekir".

Sonuç olarak yoldan dönmemek, pes etmemek,  inanmak esas olandır. Örneğin bu toprakların gördüğü en büyük halk ozanlarından, aşıklık geleneğinin son temsilcilerinden biri olan Aşık Veysel , küçük yaşta görme yetisini kaybetmiş ve buna rağmen ileri düzeyde bağlama çalmıştır. Anadolu'nun sesi olmuştur.
Gençliğinden itibaren gözleri yüksek derecede miyop olan yazar Cemil Meriç görme yetisini kaybetse de vazgeçmemiş üretmeye devam etmiştir. Yine gençlik yıllarından itibaren yaşadığı ve giderek artan işitme sorunlarına rağmen dünyanın en büyük bestecilerinden biri olan Beethoven ölümsüz eserlere imza atmıştır.

İnsan hayatta birçok başarısızlık yaşar. Önemli olan ders çıkarıp pes etmeden önüne bakmaktır , tabii her şeyin bir bedeli olacaktır bu bedel ne olursa olsun sonuçları ile savaşın. Biliyoruz ki hiçbir başarı tesadüf değildir.

Karanlık düşünceleri ve zor durumları görüş açınıza almayın, düşüncelerinizi patlatın ve parlatın. İmkanları görün çünkü onlar zaten hep oradadır. Unutmayın ki imkansız diye bir şey yoktur onu imkansız yapan insan vardır.


Abdullah Sarlık 
( İmkansız Diye Birşey Yoktur İmknı İmkansız Yapan İnsan Vardır başlıklı yazı Sarlıkî tarafından 23.05.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.