Soğuk ve karlı bir kış gününde yaşlı tilki,yiyecek bulabilmek için günlerdir  masur  kaldığı dar ininden nihayet  çıkar ama avlanmaya hiç takati  yoktur.Uzağı pek göremiyor,tehdit anında hızlı koşamıyor,açlığına eskisi gibi pek  dayanamıyordur.

Düşe kalka yakın bir köye varır,tavukların kokusunu duyar duymaz kümesin yolunu tutar,sevinir.Ancak karşısına çetin tavuk çıkınca sevinci kursağında kalır.
Tavuk,tilkinin bu yaşlı halinden cesaretlenerek sorar:
-Beni seviyor musun?

Hemen cevap vermez tilki ,"hayır" derse tavuğun teslim olmayacağını,zorluk çıkartıp ev halkını uyaracağını düşünerek,
-Tabiki seviyorum,der,sevmesem bunca yolu yürür müydüm?
 
Tavuğun aklına  bir fikir gelir:"Beni sevdiğine göre bana güvenirsin de,o zaman benimle gel şu arka köşede  küçük bir yer var,beni orada yiyebilirsin,burada yavrularımın önünde bana dokunma!"

Yaşlı tilki duygusallaşır ve ;
-Ha burada ha orada  seni yiyeceğim zaten karnım zil çalıyor,benim için farketmez,diyerek  tavuğu takip eder.

Çetin tavuk ise  yavrularını kovaladığı için kin beslemektedir günlerdir ailenin sürü köpeğine ve tilkiyi  onun kulübesine  götürerek  tilkinin ölüm fermanını vermiş olur.

Gecenin bir yarısında gürültüyle uyanan ev sahibi  de eline av tüfeğini aldığı gibi dışarı fırlar ve sağa sola ateş eder  kurşunlardan birisi "sadık"ismini koyduğu köpeğine isabet eder.

Tavuk  bir taşta iki kuş vurdum dercesine mutludur ve aklımdan şu geçer:

"Her sevdiğine güvenme ancak her güvendiğini sev!"
( Yaşlı Tilki başlıklı yazı berberce tarafından 15.05.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.