BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK SE
BAŞÖĞRETMEN UYGULAMA YÖNETMELİĞİ OLMAZ
Öğretmenlerle ilgili Yeni yasa çıkmıştı.. Hayırlı olsun. Bugünde yönetmelik çıktı.. Öğretmenler in statüsü aday olarak başlaması, 3 aylık adaylık sürecinde, danışman öğretmen eşliğinde derslere girmesi, nöbet yazılmaması gibi hususlar düzenlenmiştir..10 yıllık öğretmenler içinden yazılı sınavları kazananlara uzman öğretmen baş öğretmen sıfatı verileceği ni okuduğum an ŞERH düşmek için bu yazıyı kaleme aldım.Başka sıfat kalmamış gibi bu sıfatın yaygınlaştırılarak Atatürk den ayrıştırılması  çabasını gördüm. Tıpkı SSCB Türk Dil kuruştaylarınj destekleyip, Arap alfabesinden kurtuluşu, sağlandıktan sonra kiril alfabesini, dayatmaları stratejis ile latin alfabelerini yasakladıkları gibi.. ..
TC nin tek baş öğretmeni vardır ve ona bu ünvan  meclis kararı ile verilmiştir.. İdari işlem olan yönetmelikle bu ünvanı yayarak olağanlaştıramazsınız...
Türk kurganlarından çıkan bir çanak içerisinde  26 harf bulunan alfabe köktürk alfabesi olarak kullandığımız ilk alfabedir..Daha sonra  Uygur alfabesini uzun süre kullanmışlardır .. En son arap alfabesini harf devrimine kadar kullandık.. Din ve ilişkide bulunduğumuz siyasi yapılar bu genel uygulamalar üzerinde önemli etkisi vardır.. Selçukluların farsçası, Osmanlı daki arapça ve farça etkisi hep din ve siyasal iklim kaynaklıdır.
Müslüman topraklarının geri kalması ile alfabe üzerinde çalışmalar Türk Dünyasın da ilk Azerbeycan ülkesinde görüyoruz.. 
1850 lillerden beri  Azerbeycan da başlayıp Türkçenin fometiğine ve gramer yapısına uygunluğu, arapçanın buna uymadığı hususunda kongreler yapılmış raporlar hazırlanmış, kitaplar yazılmıştır.. Bununla ilgili bir çok vatansever tarihde isimleri, bilimsel çalışmaşarı ve ortaya koydukları eserleri ile sabitti.Kimse yalanlayamaz, ortadan kaldıramaz. Sadece tarih sahtekarları, sahte tarih yazıcıları buna tevessül edebilirler.. Onları da zaten herkes biliyor..
SSCB kurulduktan 1922’de, Azerbaycan’ın başkenti Baku’da, “Yeni Türk Elifba Komitesi” adlı bir komite kuruldu. Bu komite, Türk dili için Latin alfabesine dayanan yeni bir Türk alfabesi hazırladı. Vakit geçirmeden bu yeni alfabeyi uygulamaya başladı. Bu alfabe ile Eylül 1922’de Baku’da “Yeni Yol” adlı bir gazete çıkarıldı ve Azerbaycan’da bazı okullarda yeni alfabeyle öğretime başlandı. 1926 yılında Baku’da bir Uluslararası Türkoloji Kongresi toplandı.  Tüm birikimler ile birlikte    TC den de  Fuat Köprülü nün katıldığı kurultayda LATİN ALFABESİNİN Türkler tarafından kullanılması kararlaştı rılmıştır..Bu kurultay da , Azerbaycan’da kullanılmaya başlanan Yeni Türk Alfabesi’ni, öteki Sovyet Türklerine de tavsiye etti. Diğer Türk cumhuyrtlerindde de latin alfabesi uygulanmaya başladı.. Bakü de Katılımcı Yerli ve yabancı Türkologlar,latin alfabesinin Türkçe için en uygun olduğu konusunda müttefiktirler..Tüm bu olumlu çalışmalar Stalin yönetimince rafa kaldırılmıştır.. Dil birliği ve Türkler arasında bütünlüğü bozmak adına 1926 yılından 1938 yılına kadar Stalin tarafından, Türk Dünyası, Kiril alfabesine geçmek zorunda bırakıldı. 
Ülkemizde ise Cumhuriyet kurulduktan sonra 1928 yılında Arap harflerinin kaldırılıp yerine bugün kullanmakta olduğumuz Türk harflerinin kabulü ile halkın yeni harfleri kısa sürede öğrenip daha çok yurttaşın okur - yazar olmasını sağlamak amacıyla yoğun bir çalışma seferberliği başlatılmışdı
. Okuma - yazmayı yaygınlaştırmak için okul çağı dışındaki yurttaşlara okuma - yazma öğreten okullar açıldı. Bunlara Millet Mektepleri adı verildi.1 Kasım 1928 günü “Türk Harflerinin Kabulü ve Tatbiki Hakkındaki Kanun” TBMM’den geçti.. 
24 Kasım 1928 günü ise  Millet Okullarının açılış tarihi olup yurt sathında bizzat öğreticilik yapan Atatürk e "BAŞ ÖĞRETMEN" sıfatının verildiği tarihdir 
Dünya da öğretmenler günü 5 Ekim olarak Umesco tarafından kabul edildiği halde onlardan 13 yıl önce  TC 12 Eylül ün yönetimi Atatürk ün 100. yıl anısına 24 Kasım gününü öğretmenler günü olarak kutlanmasını kabul etmiştir.
Başöğretmen Atatürk, olup Türk Devrimlerinin mihengini oluşturan bu sıfata karşı bir saldırı olarak görüyorum.. Ve istirham ediyorum bu lanun ve ymnetmelikden baş öğretmen sıfatını kaldırın..
Tarih asla affetmez.. Failleri de suç ortaklarını da...

TORUN HALİLİ
( Başöğretmen Atatürk Se Başöğretmen Uygulama Yönetmeliği Olmaz başlıklı yazı HALİLİ tarafından 13.05.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.