Artık sosyal medyayı kullanmayanımız neredeyse yok,aslında besleniyoruz herbirimiz  farklı içeriklerden.Sadece arkadaşlık  ilişkisi için değil ticaret için de en çok takip edilen plotform tartışmasız.Yani hepimiz koskoca bir aile olduk hem de şen şakrak bir aile.

İnternet çağındayız  ama biz kullanıcıları ne gibi tuzaklar bekliyor  çoğumuz farkında değiliz,kimi eğlence peşinde koşuyor kimi fenomen olma derdinde,insanların yüzüne bakmaktan ziyade avucumuza sığan şu ekrana bakıyoruz.

Liseye giden yiğenlerime de yanımda stajerlik yapan öğrencilere  de soruyorum oysa en  basit ilkokul öğrencilerine sorulan soruyu:" İsim nedir?"Ne utanç verici bir durum,hepsi sus pus,sorduğuma pin pişman oluyorum.Bir tarih veya coğrafya,matematik sorusu olsa anlarım,konuyu anlamamıştır ya da hatırlamıyordur derim,teselli olurum ama on altı-on yedi yaşlarındaki  pırıl pırıl bu çocukların böyle sorumsuzca  sessiz kalmaları,sıradan bir vatandaş olarak  beni çok üzüyor.

Tartışmaya çok açık bir konu:zorunlu eğitim.Tüm samimiyetimle söylüyorum ki  ben zorunlu eğitimden yana değilim,ilkokuldan sonrası zorunlu değildi eskiden,kalite vardı...Böylece elektrikçi,lastikçi,ayakkabıcı,tesisatcı gibi biçok mesleklerde  kadifeli elemanlar yetişirdi çünki ailesi ilkokuldan sonra çocuğunu  bir ustanın yanına verir o yapacağı işin erbabı olması isterdi hatta ne derlerdi eti senin kemiği benim.

Eğitimin süresi artırıldıkça değer artırılmaz,düşer.Çeşitli örnekler verebiliriz buna,örneğin misafirlikte bir saat kalmak başka,bir gün kalmak başka,bir hafta kalmak başka.Zaman ne yazık ki  bazı şeylerin kıymetini  yok eder.

Şimdiki durum nedir,üniversiteli  nice işsiz insanlar,boşa giden emekler,zaman israfı,har vurup harman savrulan paralar ve katili olduğumuz tertemiz  umutlar...

İnternet çağındayız ama bilgisayar öğretmenlerinin yılda ne kadar atandıkları ortada,bu işi ne zamana kadar görmezden geleceğiz?

Sosyal medya bizim sadece zamanımızı değil,fikirlerimizi de  çaldı,ayağımıza taş takılsa hemen internete girip  sorar hale geldik...

Çocuklar   okul için ne diyor;"Açık cezaevi."Bazı polikitalar yüzünden  haksız da sayılmazlar hani.

Çıraklığı yapılmayan işin ustalığı yapılmaz.

Doğru soruya yanlış cevap vermek,o soruyu yanlış kılmaz.


Dünya hızlıca hem değişiyor hem gelişiyorken bizler neden hala yerimizde sayıyoruz?
( Zorunlu Egitim başlıklı yazı berberce tarafından 13.05.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.