TÜRK DEVLET GELENEĞİ
“Ey oğul! Beğsin, bundan sonra öfke bize uysallık sana. Suçlamak bize, katlanmak sana. Acizlik- yanılgı bize, hoşgörmek sana. Geçimsizlikler, çatışmalar, uyumsuzluklar, anlaşmazlıklar bize, adalet sana.  Kem göz, şom ağız, haksız yorum bize, bağışlama sana. Ey oğul bundan sonra bölmek bize, bütünlemek sana.”de
Böyle veciz deyiş söylenmemiş olsa bile tarihin her döneminde millet olarak beklentimiz büyüklüğün bilgesine sığınmak en büyük özelliğimiz olmuştur..Sığınmak dediysek de acizlik den kaynaklı sığınma değil büyüklüğe duyduğumız saygı ve güvenin ifadesine dayalı sığınmaktır.
Cengiz Han kanunlarında Bilge Kağan ulusa seslenişinde hep aynı özet bilgi vardır. Doğru dosdoğru değilsen ucuzsun demektir.. Ucuzun  maliyeti hayatındır.. Hayata müdahele hakkı olan liderin insan üstü özelliklerinin olması olağandır.. 
. Lider olmanın kutlu olmaya eşdeğer kabul edilmesinin lidere de getirdiği yükümlülükler vardır. Büyüklüğün getirdiği yükümlük kendini bozmadan bozulmadan, reaksiyomer olup da karşı tarafı kırmaman gerektiğinde reaksiyoner olsan da kırılırsa kırılsın dediğin anda kararların duygularına göre değil beynine göre olacaktır.. Bunun adı duygusallıktan arınmış muhakeme gücüdür. Küçük insanlar, menfatlerine gör e günlük düşünenler "dereyi görünce balık ormanı görünce domuz olan" insanlar seni anlamaz..Düşünce gücü küçük olsa da bilgeliğin gücüne inanmışlar ve diğerleri seni her şartta anlar ve senmişsin gibi 3. Kişilere karşı da seni savunur. .. 
Lider,hayatın tüm olumsızluklarından olumluluk çıkarır ve ders  almasını bilir.Şartlar ve doğuştan gelen özellikler onu olgunlaştırmıştır. Bir sürüdeki koç gibi hemen bakıldığında fark edilir..Duruşlarında bile Olgunluk vardır ..Mustafa Kemal in liderliği duruşundaki olgunluğu daha  çocukken  okul sıralarında Kemal adını almasında ve bir öğretmenin bir öğrencisini gözünden tanımasında gizlidir.. 
Liderin onay merci Tarih  başarılı diye yazar.. Onlar savaş kaybetse de zafer her zaman onlarındır Waterloo savaşının kazanını kimse bilmez ama  kaybedeni Napolyon olduğunu herkes bilir ve tarihde kaybdden olarak  onu yazar.. Menderes idam edilendir .Ama onu asan komutanların hastalıklı başını kimse bilmez ve meden öldüğü hakkında da bilgisi yoktur. . 
Her toplumda Genel çoğunluk  karalardan bahseder,Kara ya sahip olanlardan bahseder ama lider bu karalara ve karalamalara ragmen dimdik ayakta durur ve mukavemet eder. Karalamarı, kara propagandaya karşı koyar. Toplum un büyük kısmı da tüm bu karalamalara olumsuzluğa sebep olanlardan yanadır. Ama tarih karalama yapanları, tuzaklama kuranları, , kayda değer bulmaz.. Onların tarih de Ne lafı kalır, ne söyleyeni.. Yok olur giderler.
Her parti genel başkanı bir lider adayıdır. Ama lider değildir.. Türk devlet Geleneğine sahip olanlar sivrilerek tarihi sahne de yerini alırlar..
Sokak kabadayılığı bize efendilik lidere düşen bir görevdir.. Sokak ağzı bize nezaket kurallarına uymak liderin örneklik adına yükümlülüğüdür.. Tokat atmak, yumruk atmak, bıçak sallamak, tetik düşürmek, küfür etmek bize gönüllere gül olup düşmek liderin olmazsa olmazıdır. Cahille düşüp kalkmak bize alimlerle beraber olmak onların önünü ufkunu açmak lidere  dir.
Kişinin kendisinde liderlik görmesi ile 3.kişilerin onun üzerinde liderliği görmesi açısından fark vardır..TC de 130 lara dayanan parti ve genel başkanları vardır Ve inşallah içlerinde lider adayları vardır.. Atakları bizim dirliğimize ve birliğimize  zarar vermez. Dirlik devletindir.Bİrlik milletindir
Sokak köpeği de havlar ama daha iri ve güçlü bir köpek sokağa  geldiğinde hemen kuyruğunu kısar.Ona biat ettiğini çökerek sırt üstü yatarak belli eder..Yine sokak köpeğisin diye her sokağa girme hakkın da yoktur.. Çarşıda kasap önünün sahibi  en iri olana  aittir.. Ondan arta kalanları onun uygun gördüğü yer.. Sokak köpeklerinin arasında bir hiyerarşi ve bu hiyerarşinin yarattığı adalet ve özgürlük anlayşı varsa, eşrefi mahlukat olarak adlandırılan en serefli yaratılmış insan evladının doğru dosdoğru tercihi yapma hakkı vardır..Gerek seçerken, gerek seçilmişin yanında yer alırken... 

Torun Halili
( Türk Devlet Geleneği başlıklı yazı HALİLİ tarafından 11.05.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.