Site sakinlerinin malumudur muazzam bir tarih ve kültür hazinesine sahibiz.(Bizler farkında olmasak ta bu böyle.) Tarihe meraklı olduğumuzu da söyleyebiliriz. Tarihi bir roman yazmak isteyenlere acizane bazı tavsiyelerim olacak. Ben de naçizane Feta isimli ödül kazanan (Genç Okur Yayınları 2019) bir romanın yazarı olarak belki küçük tavsiyelerde bulunabilirim diye düşündüm.
Osmanlı temelli bir tarihi roman yazmak gerçekten sıkıntılı. Bunun bur kaç sebebi var. 1. İlk Osmanlı tarihi kuruluştan yaklaşık 150 yıl sonra yazıldı. Bu yüzden 1300-1450 arası ayrıntılı bilgiye sahip değiliz. Elimizdeki bilgiler çoğunlukla yabancılara ait metinler ve bunların büyük bölümü de ön yargılı ve yanlış.2 Osmanlı tarihlerinde her olay çok ayrıntılı yazılı değil. Hayal gücünüzü kullanmak zorundasınız mecburen. Bunun için de Osmanlı toplumsal yapısını, dini hayatını bilmek en azından eldeki metinlere göre tahmin edebilmek gerekiyor. 
-Selçuklulardan itibaren(1040 Dandanakan Savaşı) Anadolu coğrafyası bir şeyhler ve dervişler ülkesiydi. -Öncesinde peyderpey İslamı kabul eden Türk kavimleri olmakla beraber 751 yılındaki Talas Meydan savaşından sonra(Araplar ve Çinlilier arasında yapıldı. Bu savaşta Karluk Türkleri Müslüman Araplarla birlikte savaştı.) Abdülkadir Satuk Buğra Han'ın kabilesiyle birlikte toplu olarak İslamı kabul etmesiyleTürk boyları hızla Müslüman olmaya başladılar. Bu İslamlaşma hareketi yaklaşık 300 yıl sürdü. Orta Asya'dan Batıya doğru hareket halindeki Türk Boylarını bu süreçte en çok etkileyen Ahmet Yesevi(ks)ve müritleri oldu. Anlatmak istediğim Kayı Boyu Anadolu'ya girdiğinde İslam Anadolu'da birinci dindi.
-Anadolu Selçuklularının iskan siyasetini Osmanlı devam ettirdi.( Aşiretleri küçük parçalar halinde değişik yerlerde iskan etmek- Bu gün Anadolu'nun pek çok yerinde Kayı isminde köyler var. Bir tanesi de Niğde'de. Ö. Halis Demir'in mezarının olduğu yerin ilerisinde Kayı ve Bayat adında iki köy tabelası var)Asya'dan Anadolu'ya buradan Rumeli'ye göç yüzyıllarca devam etti.
-Osmanlı Selçuklu mirası üzerine kurulan bir devletti. Geleneğin gereği olarak Şeyh ve dervişleri destekledi, Anadolu ve Rumeli'nin her yerinde tekke ve dergahlar kuruldu. Tekke, dergah ve imaret-zaviyeler algımızın aksine küçük yerleşim yerleri olarak stratejik güzergahlara ve yol üstlerine kuruldu. Kuruluş ve gelişme döneminde bulundukları bölgeleri İslamlaştırma da büyük hizmetler yaptılar.
( Nasıl Yazmalı Acizane Tavsiyeler başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 10.05.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.