Sevgi, bin aydan daha hayırlı olan Kadir gecesinin özetidir.
İnsanın insana rıza-i lillah için olan en deruni sadakat ve muhabbetidir. 

Sevgi, bir başına kabre bırakıldığında, hal ve ahvalini tefekkür etmektir.
Bu emanet can tende durdukça, her türlü kemliğe en sağlam setleri çekmektir.

Sevgi, oyuncağı elinden alınmış çocuklar misali, için için bazen ağlamaktır.
Kemlik bilmeyen yufka gönlünü, dumanı görünmeyen harlarla dağlamaktır.

Sevgi, garip gurabanın, fakir fukaranın, kimsesiz dul ve yetimlerin, halinden anlamaktır.
Yerin göğün sahibi her şeye kadir olan Allah’a, şeksiz şüphesiz canı gönülden inanmaktır.

Sevgi, gurur ve kibrin, enaniyet ve bencilliğin, her türlüsünden içtinap etmektir.
İnsanlık üzerine yazılmış kitapları aşk ve şevkle okumak ve kendine bir pay çıkarmaktır.

Sevgi, gönüllerde izanlı ve edepli bir konuk olmaktır.
Bu üç günlük fani dünya hayatında rahmani sevgi ve muhabbetlerle dolmaktır.

Sevgi, ne olursa olsun her daim bardağın dolu tarafını görmektir.
Mümkün olduğu müddetçe, yapılan hayır ve hasenatları gizlemektir.

Sevgi, huzurlu ve mutlu, şen şakrak yuvaların olmazsa olmazıdır.
Barışça ve kardeşçe, uzun ve sıhhatli yaşamanın, en belirgin hazzıdır.

Sevgi, gönülden gönle giden yollarda, disiplinli bir asker gibi nöbet tutmaktır.
İşin kolayına kaçmadan, her daim kendi kendini sorgulamaktır.

Sevgi, bir işi yapmadan önce, o iş hakkında inceden inceye düşünmektir.
Derinden her rahat nefes alıp verdikçe, çocuklar gibi sevinmektir.

Sevgi, insanın yaşama zevkini artırır ve insana en manidar mutlulukları yaşatır.
Fikri güzel, gönlü güzelleri bıkıp usanmadan, fellik fellik aratır.

Sevgi, tam makamında söylene, aşk ve sevda türkülerinin beste ve güftesidir.
Dostun dostuna takdim ettiği rengârenk Muhammedi güllerin destesidir.

Sevgi, yüce Allah’ın nurudur, kimin sermayesi nur ise, kalmaz karanlıklarda.
Kör İblis’in bilinmeyen bin bir türlü hilesi bertaraf olur ona giden yollarda.

Sevgi, kör düğümleri bile çok mahirce çözer, sevmeyi bilen gönülleri feth eder.
En vahşi hayvanları bile evcilleştirir,  insanların emrine seferber eder.

Sevgi, kolay kolay yıkılmayan en muhkem yuvaları inşa eder kırlangıç misali.
İçtimai hayatta onu şiar eden, yaşadıkça olur insanlar içinde her daim ali.  

Sevgi, uzakları yakın eden, karanlıkları ise sona erdiren gönül aydınlığıdır.
Binicisini asla ve asla yarı yolda koymayan, atların parmakla gösterilen rahvanlığıdır.

Sevgi, sadakatin, muhabbetin ve vefalılığın deryasında yorulmadan, kulaç atmaktır.
İnsanı toplumda saygı değer eden, tavır ve davranışları, kolayca kazanmaktır.

Sevgi, insan ölse bile ismi konuşulduğunda, hayırlı ve güzel cümlelerle yâd edilmektir.
İnsanlıktan nasiplenmiş helal süt ile emzirilmişler tarafından sevilmektir.

Sevgi, doksan dokuz esması olan din gününün sahibi Allah’tan çok korkmaktır.
Suyu buz gibi pınar olup kurumuş çatlamış gönül tarlalarına şarıl şarıl akmaktır.

Sevgi, er meydanına çıkıldığında, bükülemeyen güçlü bilekleri kolayca bükmektir.
İnsanlığa, barış ve kardeşliğe giden yollarda, dikenleri kökünden sökmektir
09/ Nisan/ 2022

( Divan-ı Halil 40 başlıklı yazı sadeceo tarafından 9.05.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.