KARDAŞ
Eğitimin kalitesi gereği  bir kendinden menkul maliyeti bir de kendisi olmadığında ortaya çıkan alternatif maliyeti vardır 
Her ikisi de birbiri ile doğrudan bağlantılıdır. Maliyet yüklü şekilde Var olduğunda alternatif maliyet yok olur.
Bir neslin heba edildiğini, köyden kurtuluşun, kaderdeki köklü değişimin eğitim den geçtiğine inananlar eğitimin üzerine inanılmaz anlamlar yüklediler ve her eğitim gönüllüsünün bir terörist başına, her ögrencininse terörsit olmasına yol açan bir sistem olduğunu gözlerimizle gördük.. 
O halde eğitim gönüllük işi değildir.. Emeklilik, hastalık gibi rahatsızlıkları öteleyecek, fakirliği kulanarak allaha ulaşılacak bir hobi faaliyeti ya da ibadet şeklide değildir.Milletine sadık yetiştirdiğin öğrenci ürün halden üretici hale dönüştüğünde sadece ibadetin başlar.Aksi halde İhanetinle günahkarlığın artar. 
Gönüllük işi, sadece bir okulun gelişimini sağlayacak ona ait vakfın gelir kısmında bol sıfırlı yardım meblağı olduğunda kabul edilebilir bir gerçekliktir.Ad yaşatmak için verilen hibe ler dahi kurumsallaşmasını tamamlamış diğer vakıf okullarının kampüslerine katkı sağladığı kadar anlam taşır.
Eğitim aynı zamanda ülkelerin stratejisidir.GAP diye yıllardır Tüm Türkiye nin kaynaklarını akıttığı yatırım" ben yiyemedim sen ye "mirasına dönüştürülmek istenmektedir.. Doğu ve güney doğu için eğitim hamlesi Nizamiye Üniversitesin den geçer 
İlk evvel, 1060 yılında kurulmuş Nizamiye  Üniversitesi kuruluş yerinin Dicle kenarı olduğu bilinerek araştırılıp, yerinde aslına uygun kampüs şehri oluşturulmalıdır.. Oxgord Bologna gibi üniversitelerinin önüne tarihi olarak geçilerek, yöre  halkına mensubiyet şuuru verilerek sahte tarihlerle, ayrı bir millet oluşturma çabasına ket vurulmuş olacaktır..
Eğitim tarihsel sürecine katkı ile kalite çalışması yanında,tayinde gönüllük esaslı ve TC aidiyetini önceki faaliyetleri ile ispatlamış öğretim görevlilleri olmalıdır. Büyük selçuklu İmparatorluğu zamanında 1000 sayısını bulan bu okulların açılması sağlanmalıdır.Askeri personele yapılan %50ye varan maaş artıları bu akademik personel üzerindede uygulanmalıdır.
Ekonomik  anlam içeriği sebebi ile özel sektörün bu alanda faaliyet göstermesinin karlılık beklentisi makuldür.Ama verdiği diploma ile mezun ettiği öğrencisinin kamu üzerinde oluşturduğu maliyetinde, patrona bir  yansıması olmalıdır .. Her mezunu bir vergi sicili yada sigorta siciline bağlanmamış sa boşuna öğrenci üzerinde kaynak israfı yapmış demektir ..Elemesi gerektiği halde bu öğrenciyi elemeyerek hem ögrenci ve ailesi açısından kişisel mağduriyetler oluştulmasına sebep olmuş hem de kamu kaynaklarının israfına yol açmıştır.. 2 yıl içinde her iş sahibi olamamış öğrenci için 2 öğrenci kaydına yasaklılık getirilmelidir.. Öğrenci sayısı eğitim devamlılığımı sürdürülebilir ekonomik boyutun altına düşürdüğünde yani giderleri gelirlerin ardına düştüğünde Kabataş Galatasaray , Nizamiye, gibi vakıf okullarının yada vakıflaştırılmış okulların kampusune dönüşmesi sağlanmalıdır..
Özel öğretim kurumlarını n, Kuruluş aşamasında getirilen şekli şart ve zorunlulukların eğitim kalitesine katkı sağlamadığı, öğretmenleri ile dalga geçen öğrenci profilleri ile enseye şablak bir nesil yetiştiği ve yine gönüllük esasına göre dini sömürü aracı olarak kullanan yapıların da bu aşamada öne geçtiği gözlemlenmektedir
Her güçlenen yapı, bilinmektedir ki diğer yapılara tahammul edememekte, ortadan kaldıracak tedbirleri makul görmektedirler. . Hiç olmaz sekilde kazandığı güç ve gösterişle devlet le aidiyet sağlamakta diğer vatandaşları ise hasım görmektedir..
Eğitim geçiş nesillerini birbirine bagladığı gibi gelecek nesillere de tarihsel not düşer.. Bu notlar doğru yazılırsa doğru okunur.. Unutma, Nizamiye medreseleri kurulduğunda şafi mezhepi etkindi. Nizamülk vefatından sonra hanbeli mezhepi aktif hale geçince bir bilgi birikimini ortadan kaldırdılar..
Dün neyse bugünde o dur.. Değişen bir şey yok.. Asıl olan aklın hukukunu sağlayarak
birlik. Ve. Dirliğimize halel gelmesini engellemek olmalıdır.
Yoksa borakın Turan ı anadolu'yu bizr çok gören bir guruh var
Torun Halil i

( Bak Kardaş... başlıklı yazı HALİLİ tarafından 9.05.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.