ŞEKİLCİ EĞİTİM 


Bu şekilci eğitime artık son verilmelidir. Bu aşırı şekilcilik eğitimin içini boşaltmış, onu varla yok arası bir yere getirmiştir. Dış görüntülerine aşırı özen gösterenlerin iç alemlerinin harab olduğunu bildiren peygamberin büyük düsturuyla biz de diyebiliriz ki; eğitimde dış görüntüye bu denli aşırı titizlik gösterilmesi onu içeriğinden koparmış, ona özünü kaybettirmiştir. 
Şimdi yapılması gereken bu iç ve dış dengenin yeniden kurulması, olması gerekenin olması yerine getirilmesidir. Bu denge görüntü lehine bozulmuş, eğitim rafa kaldırılmıştır. Sabahları sıraya dizilerek okula alınan öğrenci her şeyi bundan ibaret görmekte, sınıfa girdikten sonra en önemli berzahtan geçtiğini, maksadın hasıl olduğu yanılgısına düşmekte, dersi ikinci plana atmakta, öğretmene ders işletmemek için elinden gelen her şeyi yapmaktadır. 
Kılık kıyafetin öne çıktığı bir eğitim kurumunda genç dimağlar her şeyin bundan ibaret olduğunu düşünmekte, amacı karıştırmaktadır. Bakanlığın kıyafet serbestisine karşın bürokrasinin mevhum korkularının önüne geçilememiş, okul aile birliklerine bırakılan kıyafet seçimi olduğu gibi kalmıştır. Yine askeri üniformalarla kuşatılan gençlik bürokrasinin bildiğini okumasının intikamını almış, kıyafetleri istediği gibi değiştirmiş, öğretime aykırı minileştirilen etek, mini pantolon etekle eğitime devam etmekte bir sakınca görmemiştir. Şekilci bürokrasinin yozlaştırdığı eğitilen kesim rövanşını almış, eğitimde radikal değişimci hükümete rağmen her şey eski yerinde saymaya devam etmiştir. 
Dediğim dedik bürokrasi hiçbir şeyini feda etmemekte kararlı, değişim ve dönüşüme direnmekte, hatta bu yolda her yönetime gizli bir başkaldırı yürütmekte, dilediğini çeşitli yollarla hükümetlere dayatabilmektedir. 
Zillerle başlatılan ve zillerle bitirilen eğitim sistemi değişmemekte, öğrencilerin bilinç kazanmasının önüne geçilmektedir. Fen liselerinde uygulanmaya çalışılan zilsiz eğitim de bazı basiretsiz idarecilerce ortadan kaldırılmış, böyle bir eğitimin varlığı ortadan kaldırılmış, unutturulmuştur. Diğer eğitim kurumlarına da yaygınlaştırılması gereken zilsiz eğitim tarihe gömülmüş, eğitimde alternatif yolların önüne geçilmiştir. 
Aynı zihniyet eğitici kadrolardan da silinememiş, akıllı tahtalar işleve kavuşturulamamış, öğrenci merkezli eğime bir türlü geçilememiştir. Eğitimde teknolojiyi kullanma yerine yıllardır yapıldığı gibi büyük masraflarla elde edilen takım işlevsiz hale getirilmiştir. 
Sürekli törenlerle aksatılan eğitim bazı değişikliklerle biraz arındırıldıysa da hala aynı törenci zihniyet sürdürülmekte, öğrencinin zamanı heder edilmektedir. 
Öğrenci başına koyulan nöbetçi öğretmenin varlığı onları suça teşvik etmekte, tavşan kaç tazıya tut anlayışına iyi bir örnek teşkil etmektedir. Öğretmeni polis ya da gardiyan yapan zihniyet suçun yaygınlaşmasını, yasakların cazipleştirilmesini sağlamakta, öğrencinin kötü alışkanlık edinmesini teşvik ve tahrik etmektedir. 
Öncelikle zil ve nöbetçi öğretmen sistemi kaldırılmalı, üniforma zorunluluğu ortadan kaldırılmalı, öğrencinin iyi ve doğruya yönelik bilinç kazandırılması için öğretmenin önü açılmalıdır. 
Şekilci eğitimden bir an önce vazgeçilmeli, öze dönüş sağlanmalı, eğitime, inceleme ve araştırmaya, hür düşünceye önem verilmeli, bilim, kültür, düşünce ve sanat alanında atılımlara ödül verilerek, eğitimin yönü tayin edilmelidir.

Ahmet Kemal

( Şekilci Eğitim başlıklı yazı EDİP GÜL tarafından 6.05.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.