Beni seven,sevmeyen;değer veren vermeyen,üzerimde hakkı olan başta ailen olmak üzerine arkadaşlarımın,öğretmenlerimin ve tüm dostlarımın mübarek Ramazan Bayramı'nı kutlar hayırlara vesile olmasını yüce Allah'tan niyaz ederim.

Herkesin müslümanlığa kendinedir öyledir ki inanıp inanmama konusunda dinimizde zorbalık yoktur.

Dinimizde ne var peki,doğruluk var güzel ahlak var ama biz napıyoruz, bayram günlerini tatil fırsatına çevirip ucuz otel arıyoruz yetmiyor bir de kalite istiyoruz oradaki çalışanların köle gibi hizmet etmesini bekliyoruz.İsrafın da en kralı yaparlar örneğin;odada gece gündüz sönmeyen ışıklar,haldır haldır çalışan klimalar,çöpe giden onca ekmek ve yemekler...

Ama müslümanız...

Sosyal medyadan paylaşılan resimli bayram mesajları  adet oldu artık anında yüzlerce arkadaşına gönderebiliyorsun;telefonla aramak yok,sesini duymak yok,yüzünü görmek yok,hal hatır sorup sohbet etmek hiç yok....

Ama müslümanız....

Televizyonu pek izlemem,hemen hemen en çok izlenen kanallarda çıkan  dizilerin ana konuları belli:aldatmak,ayrı yaşamak,kıskançlık ve entrikalar."İyilik"diye bir dizi başlamış,ismi hoşuma gitti  dedim  bu toplumsal bir olay galiba fazla değil on beş dakika izleyip vazgeçtim.Evli bir adamın hem karısı var hem sevgilisi oyuncular değişse de  konu hiç değişmiyor,dizinin birisi biter bitmez   diğeri hemen başlıyor anlaşılan planlı ve sipariş  senaryoları.

Gına geldi artık  her akşam  şu muhalefet partisinin  cumhurbaşkanı adayı kimin olacağı....Ülkenin onca sorunu varken  kendi alanında uzmanlaşmış saygı değer nice profosörler bunu tartışıyorlar...Yalanı seviyoruz,dedikoduyu seviyoruz,birbirlerimizi  çeşitli bahanelerle kırmaktan haz duyuyoruz ama müslümanız....

Amiri memuru,hacısı hocası,esnafı çobanı,zengini fakiri kim varsa faize bulaşmış  durumda halkın büyük bir çoğunluğu hem de resmi yollarla, biz hala uyutulmaya devam ediyoruz...Bu üzerinde kafa yorulması gereken en önemli husus;araba alana kredi,ev alana kredi,eşya alana kredi...Hem de iki katına varan faiz oranlarıyla bu ise halkın sömürülmesi değil mi?

Üretimden ziyade tüketime teşvik  edildik yıllarca hiçbir şeyin kıymetini bilemez olduk ama müslümanız...

Hayatımızı el aleme göre düzenlemeye çalışan biziz,ister istemez hep rekabet halindeyiz kardeşlerimizle,arkadaşlarımızla oysa islamda gurur ve gösteriş var mıydı?

Kimsenin kimseye saygısı kalmamış,güveni hiç yok,ahlak bozulmuş,insanlar hep bunalım ve isyan içinde ama müslümanız...

Ya olmasaydık...


( Ama Müslümanız başlıklı yazı berberce tarafından 2.05.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.