Sevgi, ektiğini biçmek ve bereketli hasadını almaktır.
Dostların sıkıntı ve kederleri olduğunda, yanlarında kalmaktır.

Sevgi, gök kuşağının ana renklerinden, kendine bir pay çıkarmaktır.
Tabipler misali yarası olanın yarasını sarmaktır.

Sevgi, kilitlenmiş gönül kapılarını en yanık gönül türküleriyle açmaktır.
Nefsin şeytani heves ve arzularından, kaçabildiğince kaçmaktır.

Sevgi, gönül ehli olmak, gönüllere girmek ve gönül köprüleri kurmaktır.
Söz verdiğinde ne pahasına olursa olsun adam gibi sözünde durmaktır.

Sevgi, barış ve kardeşliğin ibrişimi ile işlenmiş kilimlerini, ilmek ilmek dokumaktır.
İnsanlığın kirlenmiş çamaşırlarını, inceden inceye mahirce yıkamaktır.

Sevgi, kabalığın her türlüsünden uzak durmak, nazik ve kibar olmaktır.
İnsanı cennetlik eden, rahmani sevinç ve neşelerle dolmaktır.

Sevgi, enaniyetin “E” sini kibirin “K” sini gönlünde bulundurmamaktır.
Kör şeytanın hile ve desiselerinden uzak durmaktır.

Sevgi, gönlün sesini dinlemek, şirin aklını gerektiği gibi kullanmaktır.
Dostlarının yokluğunda, onları hayırlı cümlelerle anmaktır.

Sevgi, coşkun akan insanlık pınardan bakraçlarını bir an önce doldurmaktır.
Karda kışta sahipsiz hayvanların karnını doyurmaktır.

Sevgi, ayın üç hali görüldüğünde, Allah’ın ipine bir an önce sarılmaktır.
Kişiliksiz insanlarla bir araya gelmemek ve onlarla  konuşmamaktır.

Sevgi, her cümlesi birbirinden manidar olan aşk mektuplarını yazmaktır.
Kardeşliğin rengârenk kilimini, gönül odasının en üst köşesine asmaktır.

Sevgi,  bembeyaz taklacı güvercinleri mahirce yuvasına kondurmaktır.
Vicdan ve merhamet yoksunu zalimlerin karşısında, vakarlı aslan gibi durmaktır.

Sevgi, insana yorgunluğunu unutturan çok içten bir tatlı tebessümdür.
Sadece ve sadece gönüllere ekildiğinde büyüyen Muhammedi güldür.

Sevgi, sevdiğini elinde su bardağıyla, dakikalarca uykudan uyanmasını beklemektir.
İşin kolayına kaçmadan sevenlerin önünde, saygı ile ceketini iliklemektir.

Sevgi, insanı rahatlatan, derinden çekilen ve tarifi kolay yapılamayan ahtır.
Harcamakla bitmeyen aşkın pazarında yapılan siftahtır.

Sevgi, akordu çok mükemmel yapılmış aşkın sazıyla en dertli hoyratları çalmaktır.
Visal olduğunda, bir daha firaklar olmasın diye, sevdiğinin yanında bir ömür boyu kalmaktır.

Sevgi, gerekenleri gerektiği zaman gerektiği gibi sevmektir.
Sadece ve sadece Allah rızası için almak Allah rızası için vermektir.

Sevgi, ahiret için hummalıca hazırlık yapmaktır.
Hangi makamda olursa olsun insan din gününün sahibini unutmamaktır.

Sevgi, helal aş ile ekmeğini seve seve kardeşçe paylaşmaktır.
Aşkın balta girmemiş ormanlarında, el ele kol kola dolaşmaktır.

Sevgi, insanı kardeşliğe götüren yollara pervasızca baş koymaktır.
Neticede insanı yakan cürümlerin her türlüsünden caymaktır.
25/ Nisan/ 2022
 

( Divan-ı Halil 39 başlıklı yazı sadeceo tarafından 25.04.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.